A Tour de France közben idén is bemutatunk néhány kerékpárt a mezőnyből, ezúttal egy nemes szépséggel, a korzikai szakaszokon legaktívabb Europcar csapatbringájával, a Colnago C59 Team Edition-nel kezdünk, amely talán az egyetlen a pelotonban, ami magán hordozza a hagyományos, manufakturális kerékpárépítés jegyeit.
Az Europcar versenyzői a szezonban Colnago M10 és C59 kerékpárokat is használnak, de a Tour de France-ra a még mindig Olaszországban (ez egyre kevesebb talján kerékpárvázról mondható el, beleértve még a Colnago palettáját is), muffos technológiával készült full karbon csúcsmodellt, a C59 Team Edition-t választották.
Thomas Voeckler bringáján idén csak a szignó jelzi a vázon, hogy ki használja a bringát, azonban Pierre Roland már a második etapot követően kapott egy egyedi, pöttyös festésű Colnagót. A Team Edition felirat is egyedi bringákat takar, a muffos technológiának köszönhetően egyszerűbb a versenyzők méretére szabni a vázakat.
A mezőnyben már szinte nehéznek számító, egy kilogramm körüli C59 Team Edition vázak nem csak méretezés szempontjából egyediek, de a manapság divatos mindennel kompatibilis kábelezéssel ellentétben Voeckler bringája például csak az elektronikus váltószettet fogadja, vázon belüli elvezetéssel.
Semmi flancolás, az akkumulátor a súlypont szempontjából legjobb helyre, a középrész alá került, ahol a felfogatás is a legbiztonságosabb, lévén a muffok nagyobb falvastagságú karbonból készülnek, mint a csövek, így a legmegfelelőbb helyként szolgálnak a furatokhoz. A középrész is hagyományos, nem “szuperoverszájzd”, majd szűkítővel lebutított BB30 vagy 386 vagy még modernebb szabvány.
A pilótafülke is letisztult, “profis”, a lehető legalacsonyabb kormánycsapágy zárókupakkal, Deda Zero100 stucnival és 31,8-as kormánnyal (nem került felszerelése az új, szupermerev 35 mm-es szabvány szerinti kormány). Voeckler a Sigma legjobb kerékpárkomputerét, a ROX 6.0-t használja.
A láncleesés-gátlókat már szinte minden profi használja, a C59-re egy Aivee típus került fel, pedig az elektro-szkeptikusok véleménye ellenére, az elektronikus működtetésű átdobó nagyobb biztonsággal kezeli elöl a láncot a hagyományos mechanikusnál.
A váltásról Voeckler Colnago C59-esén teljes Campagnolo Record EPS szett gondoskodik, hátul egy 11-25-ös kazettán tereli a láncot.
A fotózás alkalmával a szuperkönnyű Campagnolo Hyperon Ultra II. karbonkerekek voltak Voeckler Colnagójában, ezeket elsősorban a meredek emelkedőkön használják a versenyzők. Bár megjelent már a 35 mm-es változat is, szakaszokon többnyire az 50 mm-es Campa Bora kerékszettek kerülnek a bringákba.
Az új Flite nyerget sokan választják a profi mezőnyben, nem a legkönnyebb darab, de komfortja miatt az egyik legnépszerűbb, és a vázak, kerekek, kiegészíők már amúgy is olyan könnyűek, hogy ezzel a plusz 50-100 grammal is általában az UCI-limit környékén marad a bringa.
Ha hasonló bringára vágysz, bővebb információt IDE KATTINTVA találsz!
Fotók: bikeradar.com
(x)