fbpx

Tekerd vissza az órát! …és tovább alhatsz

A kerékpárral közlekedők már szeptemberben visszaállították órájukat! Végéhez ért a Magyar Kerékpárosklub 2012. őszi „BAM! Bringázz a Munkába!” kampánya.

A Magyar Kerékpárosklub a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal együttműködve, támogatói és partnerei segítségével idén is megszervezte a 2007 óta zajló Bringázz a munkába! kampány őszi fordulóját.

A kampány idei üzenete az, hogy kerékpárral időt lehet nyerni. Nem szükséges forgalmi dugókban ácsorogni, így több ideje jut az embernek reggelente saját magára: tovább aludhat vagy egy jót reggelizhet. A 2012. szeptember 21-től október 25-ig tartó Bam! kampányban közel ötezren vettek részt, és mindannyian együttesen közel 1 millió km-t tekertek. Ennek köszönhetően 171 tonna CO2 kibocsátásától kímélték meg a légkört. (Az egy főre jutó éves CO2 kibocsátás Magyarországon 5,6 tonna.) Ez alkalommal minden eddiginél több, 1700 vállalat és oktatási intézmény képviseltette magát.

A kampányban résztvevők kétharmada férfi, egyharmada nő volt. A munkába tekerők 7%-a gyermekével együtt kerékpározott, ezzel is bizonyítva, hogy a gyerekek iskolába-óvodába szállításához nem feltétlenül szükséges személygépkocsi. A várakozásokkal ellentétben a kerékpárral gyermeket szállítók nagy része nem nő volt, hanem 70%-uk férfi. Szerencsére már egyre elterjedtebb az is, hogy kerékpározni nemcsak speciális kerékpáros ruházatban lehet: hétköznapi viseletben ugyanúgy, mint akár öltönyben vagy kosztümben. A kampányban résztvevők 12%-a jelölte be, hogy öltönyben vagy kosztümben pattant reggel nyeregbe. A csinos ruhákban bringázás egyébként a nőkre jellemzőbb: kétszer annyian jelölték be ezt az opciót. A résztvevők felét még az eső sem riasztotta vissza: akkor is kerékpárral mentek munkába vagy iskolába, mikor mások letették a kétkerekűt. A Bringázz a munkába! (Bam!) kampány a Magyar Kerékpárosklub szervezésében valósul meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak, a kampány kezdeményezőjének és szerzői jogai tulajdonosának a hozzájárulásával.

BAM-nagyköveteink ezúttal is sokat tettek kampányunk népszerűsítéséért. Többek között Németh Juci, Hajós András, Ónodi Eszter, Király Júlia, Tilla velünk együtt osztották a bringás reggeliket a kampány első napján. A Magyar Kerékpárosklub kampányának őszi fordulója 2012. szeptember 21-től október 25-ig tartott. A kampány célja ezúttal is az volt, hogy minél többen kipróbálják és megszeressék a kerékpáros közlekedést, átéljék a kerékpározás élményét, másoknak követendő példát mutassanak, valamint, hogy ösztönözzük a vállalatokat, oktatási intézményeket a kerékpáros közlekedés segítésére. A kerékpározás ugyanis a legegészségesebb, leggyorsabb, legolcsóbb és leginkább környezetbarát közlekedési forma.

Magyarországon a kerékpárral közlekedők aránya 43%, Budapesten ez az arány 12-18% között mozog. Trendváltozás tapasztalható: a kerékpárral közlekedőknek a kerékpár vált az elsődleges és szinte kizárólagos közlekedési eszközükké. 14 napból legalább 10 alkalommal, azaz minden hétköznap kerékpárral közlekedők aránya 63%, ami az eddig mért legmagasabb arány (és 7 százalékponttal magasabb a 2011 szeptemberében mértnél).* A Magyar Kerékpárosklub folyamatos és fáradhatatlan szakmai és érdekképviseleti munkát végez: kerékpárutak és sávok építésénél szakmai tanácsot ad, KRESZ módosítást szorgalmaz, oktat, népszerűsít és szemléletet formál. Ennek mind alapvető szerepe van abban, hogy évről évre többen választják a kerékpárt közlekedési eszköznek.

Magyar Kerékpárosklub

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo