Jól felépített paletta, a Superior csúcsmodellek esetében összekeverhetetlen designnal: a manapság divatos matt-feketét fehér elemek bolondítják meg. Egyedi műszaki megoldásokkal is találkozhatunk, mindezt kedvező árú kerékpárokon. A Bike Fun International cseh gyárából idén is akadt egy-két említésre méltó darab.
A montiknál kezdve a sort, elöljáróban annyit leszögezhetünk, hogy a Superior is kukázta a 26-os kerékméretet, csak gyerekbringáknál lesz elérhető, még a női bringák is 27,5-es kerékméretnél indulnak.
A legütősebb monti a palettában a Team 29 Issue. A CRB Pro High-Modulus karbonvázra épülő gép teljes 1×11-es XTR szettet, DT Swiss XMM telót, ZTR Crest felniket és top kategóriás FSA alkatrészeket kapott, úgyhogy tömege – bár ezt sehol sem írják – valószínűleg inkább a 9 kilóhoz lehet közelebb, mint a 10-hez. A váz nagyon profi darab, bár nem tartozik a legkönnyebbek közé, részletmegoldásait tekintve a legjobbak közt van. Ezt a verziót már az 1×11-es szetthez tervezték, úgyhogy első váltó rögzítési hely sincs rajta, van viszont hátsó direct mount váltótartó fül, átmenőtengely, rejtett kábelvezetés stb., minden, ami ma egy csúcskategóriás váztól elvárható. A gépnek van 27-es változata is Team 27 Issue néven, ahogy minden XC modelljüknek. A Superior koncepciója, hogy a kisebb vázak 27,5-es kerékméretűek, a közepes méreteknél megadják a választási lehetőséget a vásárlónak, hogy melyik méretet részesíti előnyben, a nagyobb méretek pedig csak 29-es kerékkel elérhetők.
Egy kicsit elérhetőbb álom az XP 919/917-es modell alu X6 Ultralight vázzal, 2×10-es SLX-XT váltószettel, Rock Shox 30 Gold villával, középkategóriás Shimano fékekkel. 27,5-es kerékkel már 14”-os vázmérettől kapható lesz. A váz az alapanyagát leszámítva rendelkezik mindazokkal a jellemzőkkel, mint a karbonvázak, vagyis rejtett bowdenvezetés, kúpos fejcső, Direct Mount első váltó rögzítés, láncvillára tett PM fékkonzol, PressFit30-as középrész, hogy csak a szembetűnőbbeket említsem.
Nem sokban különbözik tőle kistesója a Deore-os felszereltségű XP 909. Idehaza népszerű modell válhat belőle.
Az össztelós vonalon is ott vannak, bár még mindig jóval kisebb elánnal, mint más cégek. Az XF 949/ XF 947 modellpár képviseli a topot a „MTB Race FullSuspension” nevű kategóriában. Felszereltségét tekintve teljes XT szettet, 615-ös Shimano fékeket, Reba RL villát és Monarch rugóstagot aggattak a szintén X6 Ultralight anyagú vázra. A kerekeket a ZTR Rapid feknik és SchwalbeRacing Ralph külsők fémjelzik. A váz szintén a fentebb már felsorolt technikai jellemzőkkel bír, kialakítását tekintve egy jól bevált rendszert alkalmaz.
A szebbik nem sem maradhat bringa nélkül a Superiornál. A Modo 829/Modo 827 modellpár nekik készült könnyű 6061-es aluvázra hölgyekhez igazított geometriával, alkatrészekkel és külcsínnel. Az Acera- és Alivio családok adják a meghajtás és fékezés elemeit, a rugózásról a Suntour színben a vázhoz passzoló XCR villája gondoskodik. A gép 27-es kerekekkel már 14”-os mérettől létezik a kisebb lányok kedvében járva.
Áttérve az aszfaltszaggatókhoz kezdjük a sort a stand talán leglátványosabb gépével a tárcsafékes Road Team IssueDisc-kel. A felszereltsége csak vezényszavakban: Ultegraváltószett, Shimano R685-ös fékek, új DT Swiss R23 Spline tárcsás kerékszett, SchwalbeOne abroncsok, BB30-as FSA Energycompact hajtókar, FSA K-Force alkatrészek.
Magánvéleményem szerint az egyik legütősebb országúti volt az egész kiállításon.
A Superior legfullosabb felszereltségű országútija azonban a Road Team Issue Di2 Disc teljes Ultegra Di2 szettel, más tekintetben azonban megegyezik a fenti modellel. A teljesen matt fekete külső nagyon high-tech kinézettel ajándékozza meg a gépet, és örvendezteti meg arra fogékony tulajdonosát. Érdekes módon a gyártó karbonvázas országútit hagyományos fékekkel nem tartott meg a palettában, karbon vázzal csak tárcsás modellek lesznek.
A RoadIssue a legjobban felszerelt aluvázas gép az országúti palettán. X6 ultralight vázra épül 105 szettel, FSA Verocompact hajóművel, 24 küllős Weinmann felnikkel. Hazai körülmények közt szintén sikergyanús modellnek tűnik.
Jópofa színes klasszikus vonalvezetésű városi gépek figyeltek a stand egyik végében jól látható márkajelzés nélkül. Nagyon szerényen figyelt rajtuk a Frappé márkanév, egyik-másikon még inkább eldugva szerepelt a „bySuperior” felirat is. Sem a katalógusban, sem a honlapon nem szerepelnek, de talán egy új brand előszelét jelentik a Superior háza táján. A gépek amúgy nagyon hasonlítanak a Superior márkanév alatt futó korábbi „City Classic” kategóriába sorolt gépekre.
További információk a Superior bringákról a gyártó magyar nyelvű honlapján: http://www.superiorbikes.eu/hu/home/
Szöveg: gg
Fotó: gg