fbpx

Stuttgartban népszerűsítettük a magyarországi kerékpározást

Január 12-én nyílt meg Stuttgartban Európa egyik legnagyobb turisztikai vására, a CMT. A Magyar Kerékpáros Szövetség kerékpáros úticélként népszerűsítette hazánkat az érdeklődők számára.

A rendezvény időtartamát nézve is kiemelkedik a vásárok közül, hiszen nyolc napon át tíz csarnokban, 2.100 kiállító, 120.000 négyzetméteren mutatja be kínálatát a várhatóan 265.000 látogatónak. 2019 különleges év, hiszen Magyarország ez alkalommal három helyszínen is bemutatkozik a sok esetben már a helyszínen foglaló, s rendkívül erős vásárlóerővel rendelkező dél-német látogatóknak. Utóbbira a legjobb példa, hogy a helyszínen úgy fogynak a több százezer eurós lakóautók, vagy a 4-5000 eurós kerékpárok, mintha csak szóróajándékokat osztanának a gyártók standján.

Magyar kerékpáros stand Stuttgartban

A Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda szervezésében, a Budapesti Fesztivál és Turisztikai Központ mellett tíz magyar szolgáltató kínálata ismerhető meg a 4-es csarnokban. A kifejezetten az aktív turisztikai kínálatnak helyet adó 10-es csarnokban nyolc hazai aktív szolgáltató kapott bemutatkozási lehetőséget a Magyar Kerékpáros Szövetség jóvoltából. Az érdeklődőket az MKSZ képviselője mellett a RideHard.hu kerékpáros programszervező iroda fogadta. A standon a hazai kerékpárgyártás egyik kiemelkedő vállalata, a Gepida is bemutatta legújabb kerékpárjait. Szintén a 10-es csarnokban egy speciális versenyrendezői autó segítségével mutatkozik be a Tour De Hongrie kerékpáros esemény, köszönhetően a verseny szervezőinek, a Europcarnak, a Skodának és a Magyar Kerékpáros Szövetségnek.

 

Az első két nap helyszíni tapasztalata alapján elmondható, hogy Magyarország iránt továbbra is komoly nagyközönségi érdeklődés mutatkozik. Ahogy az elmúlt években, úgy idén is Budapest, Balaton és hazai fürdők a húzó termékek, de figyelemre érdemes volt a Duna-menti kerékpározással kapcsolatban feltett számos kérdés is. A legtöbb német kerékpáros túrázó az Eurovelo 6-os útvonalat ismeri, ebben gondolkozik, a Passau-Bécs túrát gondolják tovább Budapesti végponttal. Nyilvánvaló, hogy ha szeretnénk kiszolgálni ezeknek a turistáknak az igényeit, akkor a Duna-menti kerékpáros útvonalat kell minél jobban kompatibilissé tenni az európai elvárásokkal. A németek másik lehetséges úticélja a Balaton környéke, a többi régiót tekintve gyakorlatilag elenyésző az utazási szándék a bringások körében.

Magyar gyártású Gepida pedelecek

Kerékpárok tekintetében érdekesség, hogy szinte minden, itt megjelent gyártó gondolkodik elektromos kerékpárban, persze mint minden ilyen erős trend esetén, megjelenik a kontra oldal is, így sokan kíváncsiak az országúti versenykerékpárokra is. Kölcsönzési lehetőségeket tekintve a túlnyomó többség pedelecet szeretne bérelni, ha Magyarországra utazik, és ez nem csak a legidősebb korosztályra igaz. Szembesülve az igényekkel kijelenthetjük, hogy a kölcsönzői hálózatok gépparkja óriási fejlődésre szorul, rohamosan kellene terjedni az elektromos bringáknak, ha lépést akarunk tartani a nyugati igényekkel is.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo