fbpx

Spanyolországban gyűjthetnek olimpiai pontokat a magyar lányok

Február 26. és március 3. között kerül megrendezésre Andalúziában az Andalucía Bike Race ötnapos mountain bike verseny. A ciprusi négynapos verseny mellett ez is olimpiai pontgyűjtési lehetőséget biztosít a résztvevőknek.

Néhány hete már írtunk a ciprusi szezonnyitónak számító többnapos versenyről, ahol több nagy név is tiszteletét teszi. Míg a versenyzői elit egy része Cipruson gyűjti az olimpiai pontokat, addig a többiek Andalúziába mennek az Andalucía Bike Race-re. A tavalyi sikeres debütálást követően idén több, mint 400 kerekest várnak a rajthoz. Az ötnapos verseny alatt mintegy 400 kilométert és 12500 méter szintkülönbséget kell leküzdeni a versenyzőknek.

A nagy nevek közül José Hermida, Hannes Genze, Andreas Kugler is nekivág a maratonnak. A csehek közül Martin Horak és Tomas Vokrohulik a BMC-Savo kerekesei is szintén a rajthoz fognak állni.
A tavalyi második helyezett Alejandro Díaz de la Pena idén a dobogó legfelső fokát szeretné megkaparintani új versenyzőtársával Pedro Romero-val. A hölgyeknél a tavalyi legjobb Sally Bigham idén a Centurion-Vaude kerekesével, Milena Landtwing-gel fog az első helyezésért hajtani. Az egyik legveszélyesebb ellenfeleik Skandináviából érkeznek: Asa Erlandsson és Kajsa Snihs Svédországból, valamint Rikke Kornvig és Helle Qvortrup Tvillum Bachmann Dániából.

fotó: cyclingnews.com

Szerencsére a külföldi nevek között ott lesz két magyar hölgy is, akik lehetőséget kaptak indulni a versenyen. Dósa Eszter (Vitalitás SE) és Módos Gabriella (Merida Maraton Team – CST) fogja képviselni országunkat. Őket kérdeztük a versennyel kapcsolatban:

– Mi motivált, hogy elinduljatok ezen a versenyen?
Dósa Eszter:
 A tavalyi esztendő során lehetőségem nyílt kipróbálni magam többnapos versenyeken is, s egyszerűen beleszerettem ebbe a versenyzési formába. Igyekeztem a “kellemest a hasznossal” összekötve olyan tavaszi többnapost keresni, amelyik olimpiai kvalifikációs pontokat is ér, hiszen válogatottként az olimpiai kvótaszerzésben is aktív szerepet vállalunk Gabival. A nemzetközi szövetség versenynaptárát böngészve bukkantam erre a versenyre, amelyről kiderült, hogy a nemzetközi maraton-specialisták közkedvelt szezonnyitó eseménye… egy vérbeli maratonosnak hogyne izgatná egy ilyen lehetőség a fantáziáját? 😉

Módos Gabi: Olimpiai kvalifikációs pontgyűjtés a kulcsszó. Elég furcsa, de ezért a többnapos maratonért is XCO-világranglista pontokat adnak, mégpedig elég szépen. Jobban “fizet”, mint egy C1 verseny, ráadásul mivel csak párokban lehet menni, így a pár mindkét tagja megkapja a helyezésnek megfelelő pontokat.
Eszter keresett meg, hogy mehetnénk valamelyik szezon eleji többnaposon, merthogy milyen jó pontgyűjtési lehetőség – elültette a bogarat a fülembe-, aztán Valter Tibor szövetségi kapitány szintén szorgalmazta, így adott a feladat.

Dósa Eszter

– Hogy készültök fel erre a versenyre?
Módos Gabi:
Számomra ez egy óriási falat lesz – 5 versenynap, 12 000 méter szint -, ha sérülés nélkül sikerül teljesíteni, és ki is pihenem, akkor majd jó alapul szolgálhat a szezonra.
A felkészülés nálam nem nagyon különbözik az előző évektől, azaz annyiban, hogy edzőtábort idén nem tudtam beiktatni. Munka mellett bringa, futás, kondi – egy-egy szezonális sí vagy sífutás fér bele, ebből kell gazdálkodnom.

Dósa Eszter: Hát igen, hatalmas fába vágtuk a fejszénket, hisz a hideg télből utazva, meleg égövi edzőtábor híján, munka melletti készüléssel mertünk-merünk nagyot álmodni… Viktor, párom és edzőm, fel is hívta a figyelmemet, hogy jóval keményebb lesz ez a megmérettetés, mint az eddigi többnaposaim. Januárban nem is volt olyan hetem, ami ne lépte volna át a 20 órás edzésidőt.
Ami engem illet, rugalmas munkaidőben dolgozom, így meg tudtam azt tenni, hogy a szobámban legörgőztem az egész távot. Szerencsére segítségemre volt a virtuális trénerem, így versenyhelyzetet is tudtam szimulálni, illetve kellemesebb körülmények között, csodás tájakon bringázhattam le a cirka 25 edzésórát.
A görgőzés mellett rendszeres tornatermi edzés, gimnasztika, úszás és sífutás színesíti a palettát.
A tavalyi év többnaposainak konklúziója az volt számomra, hogy az ilyen kaliberű versenyeken nagyon nagy hangsúlyt kell kapjon a megfelelő regenerálódás, tekerés közben pedig a jól időzített étkezés és folyadék-visszapótlás. A tavalyi Trans Hungária Maratonon illetve a malajziai ötnaposon a Nutrixxion és az X-Iont termékei már beváltak, így ez utóbbiak miatt nem aggódok. Mivel eléggé “buzgómócsing” vagyok, a PIHENÉS lesz számomra a nagy kihívás. Hisz ne feledjük: minden nap egy középtávnyi maratont bringázunk, csak épp a hosszútávnak járó szintemelkedéssel…. 

Módos Gabriella

– Milyen eredményt vártok el magatoktól?
Dósa Eszter:
 A páros verseny újdonság számunkra. Azonban erősíteni tudjuk egymás gyengéit, s abból még bármi kialakulhat… Az elsődleges cél: értékelhető eredménnyel befejezni a versenyt, pontot szerezve az országnak. Emellett jó alapozás is egyben, amire ritkán adódik lehetőségünk. Az időjárás, remélem, kegyes lesz hozzánk, a terep azonban mindenképp kiváló. Érdemes megnézni a verseny hivatalos oldalán található videókat. Úgy gondolom, a kvalifikációs pontok megszerzésén túl mindenképp kamatoztatni tudjuk majd a terepen megszerzett tapasztalatokat az év hátralévő részében.

Módos Gabi: Bízom benne, hogy a technikai problémák elkerülnek, és elég lesz a versenyre, erőbeosztásra koncentrálni. Rajtlistát nem tettek még közzé, így nehéz számszerűsíteni a reálisan elvárt helyezést, ráadásul még nem mentem többnapos versenyen, így csak a már tapasztaltak tanácsaira támaszkodok.
A korábban említett világranglistapont gazdagság miatt illetve a felkészülési céllal szerintem sokkal többen leszünk, mint a tavalyi 5 női páros. A versenyen végig együtt kell haladniuk a pároknak, mert, ha 2 percen kívül érkezünk az ellenőrző pontokra, úgy már büntető időt kapunk.

Köszönjük a válaszokat és sok sikert kívánunk a versenyen!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.