Bár a gyártói lobbi mindkét világsztárnál elérte, hogy a szezon első versenyein tárcsafékes kerékpárral versenyeztek, a világ talán leghíresebb klasszikusán, a Párizs-Roubaix-n a profi pályafutásától búcsúzó Tom Boonen és a világbajnok Peter Sagan is hagyományos fékekkel szerelt kerékpárral vág neki “Észak Poklának”.
Bár WorldTour-versenyzőként Boonen aratta idén a sportág történetének első tárcsafékes győzelmét, élete utolsó fontos versenyén egy hagyományos fékekkel szerelt Specialized Roubaix bringával áll rajthoz. Úgy tűnik, Tomeke nem kockáztatja, hogy egy esetleges defekt esetén probléma legyen a neutrál szervizzel, amire tárcsafékes kerékpárral nagyobb esély lenne. (“Szívott” már eleget a Flanders-en technikai problémával…)
Érdekesség, hogy a gyártó a friss fejlesztésű Roubaix modellből már nem is kínál komplett felnifékes kerékpárt, kizárólag vázszettként érhető el ilyen kialakítással a fehér “Boonen Edition”. A korábbi Roubaix utód modelljei még kaphatók felnifékkel, de hamarosan ezek is kivezetésre kerülnek.
Az új Roubaix egyébként megér egy misét műszaki szempontból, hiszen a villanyak és a nyeregszár is “rugózik”, elöl-hátul 20-20 mm úton csillapítva a kockakövek által keltett rázkódást. A villanyak-kormányszár egység egymásba csúsztatva teleszkópként funkcionál.
Hátul a szintén 2 cm mozgást engedő nyeregszárat az ülőcső közepén szorítják a vázba, innen egy kisebb átmérőjű cső nyúlik ki, ami hosszabb is egy hagyományos nyeregrúdnál, nagyobb rugalmasságot engedve. Sagan (Bora-Hansgrohe) ugyanilyen bringával indul majd, tehát technikai előnye egyik topfavoritnak sem lesz a másikkal szemben…