fbpx

Schwalbe Procore teszt: Belső helyett külső a belsőben

A 2014-es év végén a Schwalbe Procore rendszer volt az egyik legnagyobb durranás a Eurobike-on és a gumik piacán egyaránt. Viszont kapni csak 2015. tavaszától lehetett, de az első készletek is villámgyorsan elfogytak. Ezért is mondom, hogy aki mindig az árral jön, az tévúton jár. Mert a Procore nem olcsó, sőt pofátlanul drága szett! Mégis nagyon sokan tették le a voksukat mellette. Mi is kaptunk egy szettet belőle. Megértjük a vásárlókat!

schwalbe_procore_teszt 2

A Procore egy eléggé bonyolult rendszer, de ez rögtön látszik amikor kibontod az ujjlenyomat érzékeny selyem fekete dobozt! Nézzük a tartalmát:

-2 db kék színű Procore „belsőkülső”

-2 db preszta szelepes belső

-2 db piros gumi szelepfészek tömítés

-2×50 ml Doc Blue defektgátló folyadék

-1 db Easy Fit gumi felrakást segítő kenőanyag

-1 tekercs ragasztószalag

-1 db szelep betekerő

-3 db külsőleszedő

-1 db matrica szett

-1 db (egyelőre) magyar nyelvet nem tartalmazó összeszerelési útmutató

schwalbe_procore_teszt 1

A rendszer összeszerelése nem egyszerű, de nehéznek sem mondható. Lényeges pont, hogy nagyjából bármilyen felnire felszerelhető aminek szélessége 23 mm-nél nagyobb. 26”, 27.5”, és 29”-os méretben is meg tudod venni, mivel nem csak DH bringákra ajánlja a gyártó, hanem enduro gépekre is. A „köré” rakott guminak tubelessnek, és minimum 2.25”-osnak kell lennie, így ez is behatárolja a felhasználási területét.

Felrakásnál legjobban a felni belső felületének letisztítására, és tubeless-esítő szalag felragasztására kell figyelni, mert ha ezt elrontod, akkor mindig szivárogni fog a levegő. De miért írtam „belsőkülsőt”? Mert a rendszer így van sorrendben: berakod a belsőt, majd erre rá a kék Procore „külsőbelső”-t, és erre jön rá a tubeless külsőgumi. A kék Procore cuccot úgy kell elképzelni mint egy 23 mm széles görgőzéshez használt országúti gumit, csak a „futófelülete” vékonyabb annál, hiszen itt fölé még egy külső gumi is kerül.

schwalbe_procore_teszt (1)

Persze az elsőre hagyományosnak látszó belső preszta szelepe sem egyszerű szerkezet. Két funkciót lát el ugyanis! Egyszer ezen keresztül fújod fel a kék Procore-t 4-6 bar-os üzemi nyomásra. Majd ezután a tubeless külsőgumit is ezen át fújod fel a kívánt nyomásra! A trükk a szelep menetirányában van. Az egyik irányba tekerve a kék Procore-ba fújja a levegőt, a másikban pedig a külső gumi alá. Okos találmány! Igen, jól látod, ez a cucc plusz súllyal jár. Kerekenként nagyjából 200 grammal lesz nehezebb a kereked. A nehezebb kerék nehezebben irányítható, és fékezhető, de mit kapsz a plusz súlyért cserébe?

schwalbe_procore_teszt 21

Brutális menettulajdonságokat. Egyrészt a belső gumit max akkor kell cserélned ha elérik az anyaga az évek során, hiszen sem felütni, sem kiszúrni nem tudja semmi. A 3 bar-os nyomásra felfújt kék cucc hivatott minden erőhatást felvenni, ha a külső gumi annyira összenyomódna, hogy felüsd a kereket. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy nézd ki az ideális ívet, és veress át rajta! Hogy ott kő, vagy gyökerek vannak nem számít. Kellett egy kis idő mire ezt meg mertem tenni, mert mindig ott volt az évek során berögződött félelem. Mivel a felütéstől nem kell félned, ezért a tubeless gumiba fújt nyomást extrém alacsonyan tarthatod persze a súlyodtól függően. Akár 1 bar alá is mehetsz a guminyomással, ami hihetetlen tapadást tud nyújtani, és a kanyarokban is más dimenziók nyílnak meg. Az a vicces, hogy amatőr bringásként is durva különbséget éreztem a hagyományos belsős rendszer, de még a tubeless és a Procore között is! És ezt ugye a downhill világkupákon meg Enduro World Series-en induló profiknak készítették akik pont 2x gyorsabban jönnek le, és 30x jobban tudnak bringázni, mint én valaha is fogok tudni.

Minél durvábban űzöd a montizást annál inkább szükséged van térdvédőre

Sokféle terepen próbáltam a Procore-t, de igazán értelme a nagyon köves, gyökeres, vagy saras terepen van. Ahol még több tapadásra, és felütés védelemre van szükség. A nagyon alacsony nyomás miatt a kanyarodást eleinte szokni kell, utána azonban egyértelműen gyorsabb leszel. Mivel nem fogsz félni a felütéses defekttől, és ugye a tapadás is nagyobb, egyértelmű másodperceket nyersz a szokásos pályáidon is. Viszont otthon azért nehéz lesz megideologizálni a kifizetendő 66 990 jó magyar Forintot! És ebben ugye nincsen még benne a külső gumi ára sem, de 101-edszer is le kell írnunk, hogy 1 Ft-ért nincsen Forma1. Ez a mai legmodernebb rendszer, ennyibe kerül, eszerint kell gondolkodni rajta. Még csak azt sem mondhatom, hogy amatőr bringásoknak felejtős, hiszen sokkal nagyobb eséllyel hibázik az, aki nem tud még profi módon bringázni, és a plusz tapadás, meg a felütéses defektmentességből adódó önbizalom sokat tud hozni.

A Schwalbe Procore rendszert keresd a forgalmazó partnerboltjaiban!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.