fbpx

Rose Root Miller 2 kerékpárteszt: A meglepetés erejével

Vajon mire elegendő ma itthon 130 mm-nyi rugóút 29-es kerékkel párosítva? Túl sok a 800 méter magas dombjaink közé? És főleg mennyire lehet technikás ösvényeken lavírozni egy “nagy” bringával? Ezekre mind választ tudsz kapni, ha elolvasod a Rose Root Miller tesztjét.

Rose Root Miller kerékpárteszt

Rose Root Miller kerékpárteszt

Elmondhatom, hogy ismerem a ROSE Root Miller szériát. Ugyanis két éve ilyen a saját gépem is, illetve mindegyik szériából volt nálam tesztbringa. Mégis pont azon a határon van, ahol ma a 650B-s kerekek piacra lépése miatt érdemes elgondolkodni. A Root Millernek jelenleg két irányvonala van. Az egyik a 130 mm-t mozgó 29-es kerekű kivitel, a másik pedig a Supertrail, ami 140-et rugózik. Pont ezek azok a rugóút tartományok, ahová erősen betörtek a 27.5″-os kerekek (no meg persze az xc gépek).

Nem idegen játékszer a Root Miller

Nem idegen játékszer a Root Miller fotó: Paraferee

Teszteltem mostanában jópár 650B-s trail gépet, és valóban jobban viselkedik a kisebb kerék a szűk technikásabb ösvényeken. Itthon pedig főleg ezeken megyünk. Nagy sebességű veretős utakat igazából tőlünk nyugatra lehet csak találni. Ezért is vártam nagyon az új modellt, aminek változtattak a vázgeometriáján és az átlépési magasságán is. Tetézte mindezt az is, hogy S-es méretű gépet kaptam. Eddig M-essel mentem, amit kicsit ugyan nagynak éreztem, de a 177 körüli magasságomhoz ez passzolt igazán.

Itt jön be az, hogy mostanában nem maratonozom, hanem inkább flow traileket keresek és kedvtelésből bringázom. Kisebb-nagyobb ugratások, némi bike park és minél technikásabb ösvények vannak a repertoáromban. Szóval ennyit az előzményekről.

A váz maga a narancs festésével nem hétköznapi kinézetű...

A váz maga a narancs festésével nem hétköznapi kinézetű…

A váz maga a narancs festésével nem hétköznapi kinézetű, de erre a színben egyező kerekek és kiegészítők még rádobnak egy lapáttal. Vázanyagát tekintve alumíniumból készül, a hegesztések precízek. A kedvező árához képest mégis belső kábelvezetéssel rendelkezik, és a dropper post nyeregcső vezetékezését is meg lehet oldani ily módon, míg az előző modellévekben ezt csak kívül lehetett elvezetni.

...de erre a színben egyező kerekek és kiegészítők még rádobnak egy lapáttal

…de erre a színben egyező kerekek és kiegészítők még rádobnak egy lapáttal

Rock Shox Revelation RLT 130 teló, valamint RS Monarch RT3 rugóstag csillapítja az út felől jövő ütéseket. A Revelation egy kiváló villa, rugózása is a felső kategóriába sorolható, de valahogy a váz többet is elbírna, mint amit ez tud. És valóban nem “csak” ennyi van benne. Supertrail kivitelben a 140-es rugóúthoz már Pike villa jár, ami azért egy komoly szintugrás a Revelation-höz képest. A kérdés csak az, hogy van-e értelme bele nagyobbat kérni?! A ROSE-nál ugye szinte teljesen személyre szabhatod a bringád felszereltségét, alkatrészeit, így valóban megépítheted az álomgépedet. Már ha az adott cucc opcionálisan választható hozzá, mert ez azért alapfeltétele a dolognak.

Említésre méltó még a hátsó tárcsafék konzol, ez egy egységet képez a papuccsal

Említésre méltó még a hátsó tárcsafék konzol, ez egy egységet képez a papuccsal

A váz forgáspontjai csapágyazottak és eloxáltak, amiből előbbi a működésre gyakorol hatást, utóbbi pedig a szemre 🙂 A nem használt furatokat szépen ledugózták, ezért ott nem fog befolyni a víz! Említésre méltó még a hátsó tárcsafék konzol, ez egy egységet képez a papuccsal, és javítja a merevséget, ezáltal pedig a fékerőt.

A 2013-as Root Miller vázon még két kicsi csavarral rögzül a váltófül, szerencsére azonban ezt áttervezték és mára a tengellyel szoros kapcsolatban lévő alumínium konzolként funkcionál. Ez sokkal kevésbé sérülékeny, mint a régi modell, az eloxálás pedig külön piros pontot érdemel.

A váz forgáspontjai csapágyazottak és eloxáltak

A váz forgáspontjai csapágyazottak és eloxáltak

Érdekes része a Root Millernek a kerékszett. Ezek a Spanktől jönnek, Oozyy 29 névre hallgatnak, és narancs eloxálást kaptak, így színben passzolnak a vázhoz. Már az első métereken fura volt, hogy ugyan a komplett bicaj 13,6 kg, mégis jó vele menni, könnyen gyorsul. Két titka van ennek a jelenségnek. Az egyik az aránylag könnyű 1800 grammos kerékszett, a másik pedig a nagyon könnyű, mindössze 730 grammos 29×2.4″-os Continental Race Sport gumik. Ez utóbbi döbbenetesen jó nagyjából mindenféle terepen, és a 300 kilométernyi kemény terephasználat után is szinte újnak számítottak. Ez a Schwalbe gumikhoz képest hihetetlen különbséget jelent, mindegy, hogy a tömeget nézzük vagy az élettartamot. A Spank kerekek merevségére sem lehetett semmi panaszom a magam 90 kilójával.

Oozyy 29 névre hallgatnak, és narancs eloxálást kaptak

Oozyy 29 névre hallgatnak, és narancs eloxálást kaptak

Teljes Shimano XT váltórendszerrel látták el a bringát, ennek mindig csak örülni tudok, mert pontosan vált, gyorsan és megbízható is. Nehéz lenne belekötni, nem is nagyon lehet, a dupla tányéros 10 sebességes hajtás pedig bőven elegendő az átlagos hegyek leküzdéséhez.

A kiegészítők közül a stucni illetve a kormány a Spank terméke szintén narancs színben, a nyeregcső pedig Easton EA70-es széria. A kormány 760 mm-es szélességét szokni kell, de ma egyáltalán nem mondható szélesnek, meg hát a durva ösvényeken szükség is van erre a méretre, sokkal jobban irányítható általa a bringa. Arról nem beszélve, hogy a merevsége is rendben van!

Az „S”-es méret is nagyon bejött, mert sokkal kezelhetőbb, könnyebben forduló, és izgalmasabb verda lett belőle!

Az „S”-es méret is nagyon bejött, mert sokkal kezelhetőbb, könnyebben forduló, és izgalmasabb verda lett belőle! fotó:Paraferee

Menet közben mintha nem is a „megszokott” Root Milleren ültem volna. Persze nem is azon ültem, mivel ez egy teljesen új gép, egy lapon nem lehet említeni az elődjével. Az „S”-es méret is nagyon bejött, mert sokkal kezelhetőbb, könnyebben forduló, és izgalmasabb verda lett belőle! Technikás, szűk, kanyargós ösvényeken az előző széria „M”-es méretű modellje csak nehezen fordult el, megszokást igényelt. Azt kell hogy mondjam, 178 cm alatti bringásoknak célszerű a legkisebbet választaniuk, már amennyiben egy érzékeny, minden kormánymozdulatra reagáló bringát szeretnének. Ha maratonozol, akkor lehet megfelelő lesz az M-es is, de nagyon szűk a határ a kettő között. Igazi mindenes bringa, hiszen a maratonozástól a durva sziklás terepen való élvezkedésig mindenre alkalmas, és akkor még nem is beszéltünk a 140-et mozgó modellvariációról!

Az egyetlen kritika a Formula CR1-es fékeket érheti, melyek messze elmaradnak attól, amit egy XT tud nyújtani

Az egyetlen kritika a Formula CR1-es fékeket érheti, melyek messze elmaradnak attól, amit egy XT tud nyújtani

Az egyetlen kritika a Formula CR1-es fékeket érheti, melyek messze elmaradnak attól, amit egy XT tud nyújtani. Ugyan nem kevés (+154 EUR) a különbözet, mégis azt mondom, már a konfiguráláskor cseréld le a fékeket! A „csodagumikat” imádtam, tényleg a lazától a száraz döngölt talajig mindenhol remekül tapadtak, kanyarodtak, és régen láttam már ennyire nehezen kopó, mégis kiváló menettulajdonságokkal rendelkező trail gumit. Sajnos a 2.4”-os méret a sárférőhelyet csökkenti, de ha dzsuvában nem tekersz, nem lesz gondod vele. A 2.25-ös méretek túl nagy kompromisszumot jelentenek ehhez képest.

A végső konklúzió számomra az hogy ezt a bringát kérem 140-es rugóúttal Supertrail kivitelben, így nagyjából „all in one” montit kapok egy áráért.

További képek:

Forgalmazó: www.rosebikes.hu

Ajánlott fogyasztói ár: 2.374 EUR

Felszereltség:
Váz: ROSE Root Miller
Villa: Rock Shox Revelation RLT 130
Rugóstag: Rock Shox Monarch RT3
Középcsapágy: Shimano XT
Hajtómű: Shimano XT 38/24T
Kormányszár: Spank Oozy
Nyeregcső: Easton EA70 Zero
Kormány: Spank Oozy Trail Bar
Első átdobó: Shimano XT
Hátsó váltó: Shimano XT
Váltókar: Shimano XT
Fékszett: Formula CR1
Nyereg: ROSE SL
Kerék: Spank Oozy 29
Fogaskoszorú: Shimano SLX
Külső gumi: Continental Mountain King II 29×2.4”
Súly: 13,6 kg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo