fbpx

Pro-User Amber IV kerékpárszállító teszt: még mindig mindent visz!

Közel két éve teszteltük a Saffire IV-es Pro-User kerékpárszállítót, és most az utódját, illetve inkább azt mondhatnánk, hogy komolyabb kivitelét vettük górcső alá, hiszen az Amber IV megjelenésével nem szűnik meg a „kistesó”.

Sok jó bringa kis helyen is elfér :)

Sok jó bringa kis helyen is elfér 🙂

A négy bringát szállítani képes tartóknak nem túl népes a tábora és jellemzően elég vastagon is fog a ceruza az árazásukkor. Pedig pont a nagycsaládok, és a haveri társaságok azok akik nem egy fullextrás cuccot keresnek, hanem egy könnyen megvásárolható és egyszerűen kezelhető tartót. A Pro-User Amber IV természetesen nem összecsukható mint például a Diamant SG3, viszont elfér rajta négy bringa úgy, hogy a hátranyúlása nem is jelentős. Ezt úgy oldották meg, hogy az első bicót az autó és a kerékpárszállító közé kell felrakni. Ennek van előnye és hátránya is. Előnye, hogy rövidebb a tartó, így könnyebb vele parkolni, közlekedni, hátránya, hogy kisbuszoknál (Sharan, Galaxy, stb) előfordulhat, hogy le kell venni a belső bringát az ajtó kinyitásához.

A forgáspont kialakítása ideális, dönthetőség nélkül pedig sosem vennénk vonóhorgos tartót.

A forgáspont kialakítása ideális, dönthetőség nélkül pedig sosem vennénk vonóhorgos tartót.

Maga a tartó egyébként könnyedén dönthető, és a forgáspont helyét is okosan találták ki. Kell némi erő a döntéshez, így viszont nem „borul” rád a négy bringa, mint azokon a tartókon ahol a forgáspont inkább a vonóhorog felé esik. Illetve van még egy előnye is: ha véletlenül nem kattintod be visszadöntés után, akkor elindulásnál nem dől hátra az egész ami elég rendes anyagi kárt tud okozni. Egyébként a dönthetőség megakadályozása egyszerű és praktikus a kis retesz áthúzásával.

A vázak rögzítése gyors és egyszerű, de sajnos nem zárható.

A vázak rögzítése gyors és egyszerű, de sajnos nem zárható.

Négyes tartónál ahogy az megszokott, a belső három bringát rögzíted a fő kerékpártartó kerethez, a negyediket pedig a harmadik bringához. A gépek felpakolása egyszerű, a karokat könnyű áthelyezni, és gyakorlatilag nem volt olyan bringa az utóbbi fél évben, amit ne tudtunk volna rögzíteni vele, mivel a feje mindenfelé forgatható. A vázat hevederes szorítóval fixálod, és a kerekek is ily módon rögzülnek. Ez kicsit fapados, de maximálisan biztonságos, és nyilván nem ennyi lenne az ára, ha mindenhol forgatógombos zárható alu karok lennének.

A kerekeket hevederekkel rögzíted

A kerekeket hevederekkel rögzíted

A kerék befogatóban négy pozícióba rakható a heveder, így bármilyen tengelytávú gépet rögzíteni tudsz. Fatbike kereket sajnos csak leengedve, de egy-két speciális kerékpárszállító kivételével ez mindenhol így van. Általában a négy bringából 2-3-nál nem kellett a kormányt elforgatni, de a 4. gép kormányát már általában el kellett fordítani, de ez némely hármas tartónál is napi elfoglaltság, szóval itt pozitívan értékeltük, hogy csak egyet kell általában nyektetni.

A KH szemlén rettegett adattábla... A horogra zárás hülyebiztos a retesz miatt.

A KH szemlén rettegett adattábla… A horogra zárás hülyebiztos a retesz miatt.

Maga a tartó rögzítése profin megoldott, akárcsak a többi Pro-User esetében, sőt egy érdekességre is fény derült. A két zárópofa fix oldalát ugyanis egy csavarral beljebb lehet állítani, így kopottabb vonóhoroghoz is be tudod lőni! Okos megoldás. Jár a tartóhoz egy lakat is, amivel fixen rázárhatod a vonóhorogra, így nem tudják ellopni.

A lámpasor mindent tud ami itthon kötelező

A lámpasor mindent tud ami itthon kötelező

És most térjünk át a jó magyar szabályokhoz! Gondolom olvastátok a cikkünkket a szürke rendszámos mizériáról? Nos ez a tartó elsőre átment a szemlén, mert mindene megvan amire szükséged lehet. Az Amber fotózásakor még nem tudtuk, ennek a kis fényes matricának milyen jelentősége lesz pár héttel később! Ha ez hiányik, vagy nem olvasható már, akkor műbizonylatot kell bemutatnod a KH-s szemlén. Természetesen plakettel, és műbizonylattal is rendelkezik a tartó, ahogy rendszámtábla világítása is van, illetve a sokszor számon kért prizmát is integrálták a lámpába. Elektromos csatlakozója alaból 7 és 13 pin-es, így azt a felét dugod be az autóba, amelyik rendelkezésre áll. Nem kell hozzá adapter vagy átalakítás. A tartó terhelhetősége 60 kg, de (természetesen lezárt tesztpályán) vittem rajta simán 4 db pedelec bringát, melyek összsúlya 80 kg fölött volt, és nem tapasztaltam semmilyen rendellenességet. Maga a kerékpárszállító 19,5 kilót nyom.

Lehajtásnál figyelj a talaj egyenetlenségeire, főleg alacsony autónál.

Lehajtásnál figyelj a talaj egyenetlenségeire, főleg alacsony autónál.

Összességében egy nagyon jó tartó, főleg ha megnézzük, hogy mindössze 114 000 forint az ára ami csak egy tízessel több a Saffier-nél. Tény, hogy lassabb felrakni rá a bringákat mint a jóval drágább konkurensekre, viszont nagyon kevesen raknak rá heti szinten más-más gépeket, így ha egyszer beállítottad a karokat, onnantól pár perc az egész művelet. A kidolgozása profi, a lámpák tartósak, pedig volt pár meredek utca, ahol leértek itt ott fölfelé kanyarodáskor, a szerkezet pedig megbízhatóan működött +40 foktól -18-ig. Ennél többet nem is nagyon várok egy ilyen kategóriájú kerékpárszállítótól! Ja igen, ha mégis sérülne a tartó mert beletolatsz valamibe, vagy koccanás van, akkor minden része cserélhető és alkatrész is van hozzá. Ha pedig infóra lenne szükséged, akkor a forgalmazó Pósa Peti, ex downhill bajnok és jelenleg is aktív versenyző tud neked segíteni mindenben az info@pro-user.hu emailcímen, vagy a 20/5215214-es telefonszámon!

Amber IV links

Forgalmazó: Pro-User Magyarország
Elérhetőség: www.pro-user.hu
Fogyasztói ár: 114 900 Ft

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo