Az idei Liege-Bastogne-Liege-en egy 5 fős szökés alakult ki az utolsó 15 km-re, ami végül együtt érkezett a célhoz. Közülük Pogacar taktikázott a legjobban és megnyerte a hajrát Alaphilippe előtt.
Április 25-én rendezték az év utolsó tavaszi klasszikusát a Liege-Bastogne-Liege-t, ahol 259 km és sok rövid, de annál meredekebb emelkedő várt a mezőnyre. A szokásos forgatókönyv szerint zajlott a verseny, egy kisebb szökést engedett el a mezőny, aminek a hazaérési esélye a nullához közelített, bár idén volt izgalom a szökésben is, de nem azért, mert olyan óriási előnyre tettek szert, hanem azért, mert a szökés egyik részvevője úgy begörcsölt, amire ritkán látni példát TV-s kerékpárversenyen.
Az igazi verseny az utolsó 40 km-en kezdődött el, ahol az Ineos diktált komoly tempót, így arra lehetett számítani, hogy ők fognak akciózni az utolsó emelkedőkön. Végül így is lett, Carapaz gurult el a többiektől, de egyértelműen látszott, hogy nem ez volt a terv, csak a mezőny nézte el az ecuadori akcióját. Az üldözők tanácstalansága miatt pillanatok alatt elérte a fél percet Carapaz előnye, de kicsi volt az esélye, hogy hazaérhet a 2019-es Giro győztese, mert még sok volt a célig és a mezőny ellen egyedül kevés esélye volt a sík szakaszon.
A következő emelkedőn Michael Woods szakította szét az élbolyt – közben Carapazt is megfogták, akit később kizártak szabálytalan pozíció miatt – , mellyel öten (Woods, Pogacar, Gaudu, Alaphilippe, Valverde) maradtak az élen. Roglic és Fuglsang próbált rájuk felzárkózni, de két UAE-s is lógott rajtuk, ezért inkább visszaálltak a mezőnybe. Az 5 fős szökés hazaérése ekkor még messze nem volt biztos, a mezőny ott loholt a nyakukban 15 másodpercre, de hátul hiányzott az összefogás, míg elöl megvolt az egység és folyamatosan tudták növelni az előnyüket. Végül akkora előnyt tudtak kiharcolni, hogy az utolsó kilométeren még volt idejük taktikázni is. A hajrát Valverde indította, akit Alaphilippe került ki és már kezdett úgy tűnni, hogy a világbajnok nyeri a versenyt, de a leghátul helyezkedő Pogacar kibújt a szélárnyékból és fél kerékkel verte meg a franciát. A 3. helyet meglepő módon Gaudu szerezte meg.
A nőknél is izgalmas versenyt láthattunk, az SD Worx gyönyörű csapatmunkával nyert. Az utolsó 15 km-t a világbajnoki trikóban tekerő Anna van der Breggen dolgozta végig, aki brutálisan megrostálta a mezőnyt. Végül csak öten jutottak el a célig, ahol van der Breggen felvezetése után csapattársa Demi Vollering volt a leggyorsabb a hajrán, megelőzve Annemiek van Vleutent és Elisa Longo Borghinit.