fbpx

Szuperkeskeny kormánnyal az UCI szabályok ellen

Megszületett az első válasz az új, különféle aero pozíciókat betiltó UCI szabályra, Dan Bigham 27 cm széles kormánya megkerüli a szabályozást és kompromisszumok mellett lehetővé teszi a kormányra lekönyöklést az országúti versenyeken.

Már többször írtunk róla, hogy az UCI betiltotta a kormányra lekönyöklős (alkarral a kormányon) pozíciót az országúti mezőnyversenyeken, sőt már versenyzőt is zártak ki azért, mert véletlenül megszegte ezt a szabályt, most viszont egy új prototípus kormány tűnt fel, ami kijátssza ezt a szabályt.

A brit pályakerékpár versenyző, Dan Bingham rendszeresen foglalkozik olyan megoldásokkal, amik javítják a kerékpárosok teljesítményét és most is hasonlón töri a fejét az új UCI szabályok kapcsán. Az új szabály megtiltja a kormányra lekönyöklést, ami eddig aerodinamikai előnyhöz juttatta azokat, akik ezt a pozíciót használták, mivel gyakorlatilag hasonló pozíciót vettek fel, mint amit időfutamon használnak, most viszont már csak úgy lehet “lekönyökölni” a kormányra, ha a bringás fogja közben a fékváltókart. Bingham ezt a problémát egyszerűen oldotta meg, tervezett egy keskeny kormányt, amin a fékváltókarokat fogva is szűken lehet lekönyökölni. A kormány felül 27 cm, alul 33 cm széles, szóval tényleg keskeny. Egyelőre ő maga teszteli a kormányt, és múlt hétvégén már egy dán versenyen próbálta ki.

Kíváncsian várjuk, hogy tényleg ez a kormány lesz-e a megoldás a problémára, bár azt érdemes hozzátenni, hogy a múltban is láttunk már hasonló kormányt pályán is rendszeresen versenyző bringás alatt országúti megmérettetésen, de mégsem terjedt el a többi versenyző között, mondjuk akkor még nem létezett a jelenlegi szabály. Ezenkívül tavaly mutatták be a Speeco szökevénykormányát, ami szintén a könyöklést hivatott segíteni. Viszont egy dolgot érdemes megjegyezni, a 90-es évek keskeny kormány trendjeivel ellentétben az új évezredben már rengeteg versenyző a szélesebb kormányt részesítette előnyben, így nem biztos, hogy nyerő lesz Bingham kormánya.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo