A Neuzer márkanevet nem sok bringásnak kell bemutatnunk itthon, hiszen már évtizedek óta készít kerékpárokat a magyar gyártó. Viszont az elmúlt időszakban a pedelec piacon is egyre több modellel jelentek meg, amikkel mindenképpen érdemes foglalkoznunk, hiszen kedvező árfekvésű pedelec kerékpárokról van szó, melyeket ráadásul hamarosan állami támogatással is megvehetünk.
A Neuzer pedeleceket természetesen felhasználási köröknek megfelelően is csoportosíthatjuk, de érdemes hozzátenni, hogy nagyrészt városi és trekking elektromos rásegítéses kerékpárokat találunk a gyártó kínálatában, ezért lehet nagyobb segítség a most e-bike vásárlásán gondolkozóknak az, hogy a pályázati kategóriák szerint osztjuk két szegmensre – pedál szenzorosra és nyomaték szenzorosra – a palettát és aszerint mutatjuk be őket.
Pedál szenzoros pedelecek
Ebbe a kategóriába tartoznak a legkedvezőbb árú elektromos rásegítéses kerékpárok, bár technológia szempontjából ezek egyszerűbbek, mint a nyomatékszenzoros modellek, mert ezeknél a pedeleceknél a pedál mozgására indul be a motor rásegítése, és nem olyan finom rendszerként működnek, viszont cserében olcsóbbak és egyszerűbbek. Ennek megfelelően elsősorban városi közlekedésre, könnyű túrázásra alkalmas típusokat találunk ebben a kategóriában.
A Zagon a legnépesebb modellcsalád a Neuzer pedeleckek között, többféle felszereltségű, láncváltós és agyváltós, férfi-női vázas kerékpárok közül választhatunk ebből a családból. Ezekben a modellekben Bafang, MXUS és Shengyi első agymotor található, mellyel gyakorlatilag semmilyen negatív hatás nem éri a hajtáslánc elemeit a rásegítés extra teljesítménye miatt, ezenkívül a kormányzott keréken lesz a “húzóerő”, ami az irányítást szempontjából sem utolsó. Természetesen extrém meredek emelkedők leküzdéséhez már kevés a nyomatéka, de ezeket a kerékpárokat nem durva terepezésre készítették, hanem mint már említettük a városi közlekedők, a munkába járók és a könnyebb túrákat kedvelők a célcsoport.
A Palermo pedelecek különlegessége, hogy az akkumulátort az alsócsőbe integrálták, melynek köszönhetően letisztultabb megjelenésűek ezek a kerékpárok. A váltást 3 sebességes agyváltóra bízták mind a férfi- és mind a női vázas változatnál, ezért jó választás lehet azoknak, akik szeretik az egyszerűséget. A motor szintén az első agyban található a Palermoknál, ezért a hajtásláncot nem terheli, az élettartamát nem csökkenti a rásegítés.
A Hollandia Optima a klasszikus városi pedelec a Neuzer kínálatában, kétféle vázzal és felszereltséggel kapható. A Basic elnevezésű, kedvezőbb árú, acélvázas modell első agymotort kapott, míg a Delux erős alumínium vázra épült és középmotor végzi a rásegítést, ami jobb súlyeloszlást eredményez plusz a nagyobb nyomatéka miatt könnyebben leküzdi az emelkedőket is. Természetesen mindkét kerékpár akkumulátorba integrált világítással rendelkezik és a sárvédő és a vázzár sem maradt ki a felszereltségből.
Nyomaték szenzoros pedelecek
A fejlettebb technológiával ellátott pedelecek tartoznak ebbe a kategóriába, ahol a rásegítés nem a pedál mozgására indul meg, hanem a nyomaték érzékelésének hatására, a rendszer sokkal kifinomultabb, sokkal jobban alkalmazkodik a kerékpáros erőkifejtéséhez, sokkal inkább azt az érzetet kelti, hogy saját magunk tekerünk és nem egy motor tol vagy éppen húz minket.
A Shimano Steps 6000 rendszere segíti a Menton család pedeleceit, mindegyik modell teljes városi felszereléssel (csomagtartó, sárvédő, világítás) kapható és elérhetőek női, férfi és klasszikus vázas változatban is. A Shimano rendszerénél 3 rásegítési mód közül választhatunk, ami elég széles felhasználási lehetőséget biztosít számunkra, akár a nagyon nehéz emelkedőkön is problémamentesen fel tudunk száguldani vele a legerősebb fokozatban, vagy a városban izzadás nélkül el tudunk vele jutni gyorsan A-ból B-be.
A Siena a Bafang középmotor mellé integrált akkumulátort is kapott, így nem csak a középmotor előnyeit élvezhetjük, hanem a megjelenése is jóval letisztultabb, nem éktelenkedik egy külső akku sehol. Ezenkívül egy 8 sebességes Nexus agyváltó végzi a váltást, így a láncváltó bonyolultságát is megússzuk, ráadásul elég szép áttételtartománnyal rendelkezik a Shimano agyváltója. A megszokott sárvédő, lámpa, csomagtartó felszereltségen felül még vázzárat is találunk a Sienán.
A Verona egy klasszikus városi kerékpár pedelec változata, a formák is erősen a hagyományos kerékpárokra emlékeztetnek azzal a különbséggel, hogy egy Dapu középmotort találunk a vázban. Az extra vékony akkumulátor szinte beleolvad a csomagtartóba, így az sem annyira feltűnő. Az agyváltó ehhez a kerékpárhoz is jár, így itt is elég széles áttételtartományú és strapabíró váltórendszert kapunk, ami leegyszerűsíti a kerékpár használatát és a lánc élettartamára is jótékony hatással van.
A Novara a Neuzer sportosabb pedelec bringája, ami mind geometriájában mind felszereltségében azt sugallja, hogy “Velem bárhova elmehetsz”. Nincs is rajta semmilyen városi sallang, se világítás, se sárvédő, se csomagtartó, de nincs akadálya, hogy később ezekkel is felszereljük a bringát, az erre szolgáló felerősítési pontok sem a vázról, sem a villáról nem hiányoznak. Cserében 90 Nm-es Dapu középmotort építettek bele, ami mindenhol kellő nyomatékot tud leadni, nem a motor lesz a gyenge pont, ha valahol nem tudunk feltekerni vele.
További információkért keresd a Neuzer honlapját.