fbpx

Magyar sikerek a GP P-Nívón és a Betonexpressz 2000 Nagydíjon

Szombaton rendezték meg a GP P-Nívót, az Europe Tour-sorozatba tartozó országúti kerékpáros viadal kékestetői befutóján a magyar bajnok Cziráki István a második helyet szerezte meg a szlovén Silar mögött.

pnivo_1

Ebben az esztendőben is két egynapos Europe Tour-viadalt rendez Magyarországon a Betonexpressz 2000-Limonta együttese, az elsőre szombaton került sor. A Tiszagyendáról rajtoló nemzetközi mezőnyben 15 csapat 92 kerékpárosa tekert, a cél 183 kilométer után Magyarország legmagasabb csúcsa, a Kékestető volt.

A kerékpárosoknak az utolsó tíz kilométeren 800 méternyi szintemelkedéssel kellett megbirkózniuk. A célba elsőként a szlovén Silar érkezett, őt húsz másodperc hátránnyal a magyar bajnoki mezt viselő Cziráki István követte.

“Még a szakasz első felében, a sík terepen kialakult egy huszonhárom fős szökevényboly, ebben öten is jelen voltunk a csapatunkból.” – idézte fel a történteket Cziráki István, a Betonexpressz 2000-Limonta versenyzője. “Az emelkedőre ebből a bolyból léptünk el hatan. Nagyon előnytelen volt számunkra ez a csoport, hiszen a szlovén Sava csapatából hárman tekertek elől, rajtuk kívül az ugyancsak szlovén Perutninából volt ott egy srác, illetve a csapatunkból Richeze és én. A nemzetközi szinten is igen erősnek számító Sava triója élt is az erőfölényével, a támadásaikat Richeze egy ideig tudta tartani, aztán Mátraházától már egyedül üldöztem Silart. A hajrában sajnos nem sikerült utolérnem, nagyon fontos lett volna a csapatom számára és számomra is a győzelem. Nagyon sajnálom, hogy nem sikerült!”

Stubán Ferenc sportigazgató értékelése során dicsérte ezüstérmes versenyzőjét és az őt segítőket. „Azzal együtt nem lehetek elégedetlen, hogy nagyon eltaktikáztuk a végét. A nagy szökevénybolyban még öt betonexpresszes jutott négy savásra, a végén viszont már ők voltak létszámfölényben, ezt mindenképpen meg kellett volna akadályoznunk. A második hely mégis jó eredmény, ami harminc ranglistapontot is ér.”

GP P-Nívó, Tiszagyenda-Kékestető (183 km):
1. Uros Silar (szlovén, Sava)
2. Cziráki István (magyar, Betonexpressz 2000)
3. Andrej Omulec (szlovén, Perutnina Ptuj)

pnivo_2

Másnap délután Tiszagyendán és környéként rendezték meg a Betonexpressz 2000 Nagydíjat. A 176 kilométeres sík viadal a Nemzetközi Kerékpáros-szövetség (UCI) Europe Tour-sorozatába tartozik, ez azt jelenti, hogy az első nyolc helyezett pontokat kapott a kontinentális rangsorban.

Magyar szempontból különös jelentősége volt ennek a versenynek, hiszen jó szereplés esetén a mieink kiharcolhatták, hogy háro fős csapatot indíthasson Magyarország a közelgő országúti világbajnokságon. Ezen a napon óriási lépést tettek efelé a magyar kerékpárosok, hiszen remekül taktikázva az első négy helyből hármat is megszereztek.

A tiszagyendai körözés során több ígéretes szökés is kialakult, miközben a kánikulában a 92 fős nemzetközi mezőnyből többen feladták a harcot. Az utolsó előtti körben a 2005-ös Tour de Hongrie győztese, Lengyel Tamás egyedül akciózott, szökési kísérletét éppen a csengőszó pillanatában szerelték az üldözők, így egy nagyjából 15 fős csapat együtt kezdhette meg az utolsó kört.

A boly nem sokáig maradt együtt, a célegyenesből kikanyarodva újabb akció következett, hárman tudtak elszakadni a többiektől: Lengyel mellett Ivanics Gergely és az osztrák Waldheimer. A trió elegendő előnyt szerzett, s végül a végső győzelemről is ők hárman dönthettek: a sprintben a 2007-es győztes Ivanics Gergely volt a legjobb, centiméterekkel előzte meg Waldheimert, míg Lengyelnek a harmadik hely jutott. Az üldözők sprintjét Lovassy Krisztián nyerte, így ő lett a viadal legjobb 23 évnél fiatalabb indulója.

„Nagyon jól dolgozott a csapat, darabokra szedtük a mezőnyt. Amikor hárman maradtunk, nem volt mese, menni kellett. Időben indítottam a hajrát, nagyon örülök, hogy sikerült” – nyilatkozta boldogan Ivanics Gergely, aki győzelméért 40 Europe Tour-pontot kapott, de gazdagodott Lengyel Tamás és Lovassy Krisztián is, akik ezzel megerősítették Magyarország pozícióját a nemzetek rangsorában – így várhatóan három kerekest indíthatunk majd a világbajnokságon.

GP Betonexpressz 2000, Tiszagyenda-Tiszagyenda (176,1 km):
1. Ivanics Gergely (magyar, Betonexpressz 2000-Limonta) 4:01’14”
2. Waldheimer (osztrák, Sava) azonos idővel
3. Lengyel Tamás (magyar, Tusnad CT) a. i.
4. Lovassy Krisztián (magyar, Betonexpressz 2000-Limonta) 4:21 p h.
5. Ruslan Ivanov (moldovai, Betonexpressz 2000-Limonta) a. i.

Részletek, versenyzői beszámolók, eredmények és további érdekességek a klub hivatalos honlapján a www.teamblm.net internetcímen találhatóak!

Forrás: Betonexpressz 2000-Limonta sajtóközlemény
Fotó: Vanik Zoltán

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.