A Kuota Khan az egyik kedvenc országúti tesztbringa volt a tavalyi év során, magasra tette a mércét a most tesztelt Kuota Kryon-nal szemben. A Kryon teljesen más karakterű kerékpár, de hasonlóan sokan fogják szeretni…
Aerodinamikus kerékpárról van szó és a Kuota nem titkoltan az országúti bringások mellett a triatlonosokat is megcélozza a Kryon modellel, méghozzá mindkét csoportból a hobbi sportolók számára lehet érdekes a Khannál vagy a Kougarnál lényegesen kedvezőbb árú gép.
Az aerodinamikus formák manapság egyértelműen hódítanak, és nyilván nem csak a szélcsatornában kimutatott száraz adatok miatt, hanem egyszerűen azért, mert jól néznek ki, modern design-t kínálnak a vásárlóknak. A Kryon is ezért örökölte a Kougar formáit, ami az olasz gyártó aero országúti csúcsmodellje.
Közelebb lépve nyilván feltűnnek már a különbségek, például a Kougar egyedi, villába simuló féktestei helyett hagyományos patkókat szereltek a Kryonra. Sok felhasználó számára azonban ez pozitívum, hiszen a jobb aerodinamikai mutató helyett a tesztbringán dolgozó Shimano Ultegra fékekkel jobb fékhatásra teszünk szert így.
Nyilván a vázat alkotó karbonszövetek is eltérnek, de az aero formához képest az 1120 grammos tömegadat (M-es méretben) versenyképes, még ha a teljes bringa nem is számít könnyűnek a kategóriájában. Valamit valamiért, de talán a hobbikerékpárosok többségének fontosabbak a feltűnően szép vonalak, az egységes kinézet, mint az, hogy 8,3 vagy 7,9 kg a kerékpár tömege.
Ami okos húzás a Kuota Kryon esetében, hogy a geometriával nem törekszik az aero pozíció felé, vagyis leendő tulajdonosának nem kell túlságosan le-, illetve előre hajolnia. Tekintve, hogy nem a komoly versenyzők jelentik a célcsoportot, a viszonylag rövid és magas váz előny, hiszen a kényelmesebb pozícióban kevésbé fárad el a teljes izomzat. (Hozzám, 179 cm-es magassághoz az L-es váz passzolt.)
Az úthibákból adódó rezonanciával szemben viszont nem kényelmes a váz, az aero formáknak és a lapított nyeregcsőnek köszönhetően nagyon merev. A hajtáshatékonyságnak és a precíz irányításnak ez jót tesz, de aki komfortra vágyik, az mindenképpen ballonosabb, 25 mm-es gumikat szereljen fel, a vázkialakítás bőven ad lehetőséget erre.
A rövidebb tengelytáv az agilis irányításnak is jót tesz, a bringa fordulékony, a lejtőkön nagyon jól éreztem magam rajta. Jó minőségű úton az emelkedőkön sem érezni annyira a tömegét, a merevség kompenzálja ezt. Persze azért a negatív oldalról se feledkezzünk meg, néha azért feltűnt, hogy nem a Khanon ülök, amiben a kerékszettnek is szerepe volt.
A Tenerifén a Bike4youtenerife kölcsönző által biztosított tesztelt Kryonban alapmodell Shimano RS 11 kerekek teljesítettek szolgálatot, ezek mondjuk ki, hogy nehezek. Szerencsére a Kuota kerékpárok vásárlóinak megvan a lehetőségük módosítani a specifikáción, például a hazai forgalmazó, a K2 kerékpárüzlet honlapján szereplő Ultegrával szerelt Kryon is Fulcrum7 szettel vásárolható meg (bár ez is hasonló kategória, mint az RS 11).
A tesztelt bringa a teljes szett szempontjából felülmúlta a honlapon kínált Kryon Ultegrát, hiszen teljes az Ultegra szett, a fékek és a hajtókar tekintetében is. Tökéletesen működik, nincs mit hozzáfűzni. A Deda kiegészítők minőségi darabok, ezeken a pontokon biztosan nem jut majd eszébe, hogy cseréljen. Amin én elgondolkoznék akár már vásárlásnál, hogy ez a bringa mindenképpen megérdemel egy Fulcrum Racing 3 vagy Racing 4 magasfelnis modellt is, de akár igazán ütős versenykereket is.
Most pedig figyeljenek a triatlonisták, ugyanis a Kuota Kryon aero nyeregszára megfordítható, így pillanatok alatt módosítható a geometria, gyakorlatilag a középrész fölé ülhetünk. Felszerelve a könyöklőket hamar időfutam bringává alakíthatjuk a gépet. És tegyük hozzá itt, hogy a nyeregszár rögzítés is jól működik, ami nem mindig mondható el az aero-megoldásokról.
Összességében szerethető bringaként vizsgázott a Kuota Kryon, aminek nem elhanyagolható jó tulajdonsága, hogy nagyon menő a design és igényes kidolgozású a váz. Persze több színben is kapható, de a grafitszürke vörös talán viszi a pálmát, Nyilván alkatrész-variációk közül is válogathatunk, elektromos SHimano Ultegra Di2-től akár 105 felszereltségig, sőt, van tárcsafékes Kryon is. Amit én cserélnék az mindenképpen az alapkategóriás kerékszett.
A Kuota Kryon Ultegra ára: 849 000 Ft
A Kuota kerékpárokkal kapcsolatos vásárlási információkért keresd a hazai forgalmazót: http://www.k2-bike.hu/
Facebook: https://www.facebook.com/k2sisnowboard/?ref=bookmarks
A bringa a K2 kerékpárüzlet oldalán: http://www.k2-bike.hu/shop/kerekparos-termekek/kerekparok/orszaguti/kuota-kryon-ultegra-kerekpar-17
Értékelés:
Erősségek: | Gyengeségek: |
aero design | nehéz kerékszett |
merev váz | össztömeg |
variálható nyeregszár |
Ár: |
**** |
Rendeltetésének megfelel: |
**** |
Váz+villa: |
**** |
Alkatrészek: |
**** |
Tömeg: |
*** |
Röviden a márkáról, ami nem olyan régóta kapható a K2 kerékpárüzletben: A Kuota egy olyan olasz gyártó, mely nem a tradíciókból él elsősorban, de a bringákra tekintve nem tagadhatják, le, hogy a napfényes Itália designerei is közreműködtek az egyes modellek tervezésekor. A Kuota brandet az ezredfordulón, 2000-ben alapították, a világ akkor figyelt fel a márkára, amikor Norman Stadler 2004-ben triatlon Ironman világbajnoki címet szerzett Hawaii szigetén, amit 2006-ban megismételt.
A Kuota kerékpárokon azóta is átüt az erős kötődés a triatlonhoz, gyakorlatilag a megalapítástól kezdve előszeretettel alkalmazták az aerodinamikus formákat, innovatív megoldásokat az országúti gépeiken is, nemcsak az időfutam kerékpárokon. Évek óta szerepel a kínálatban integrált, aerodinamikus nyeregszár kialakítású bringa, régóta alkalmazzák a belső kábel elvezetést stb. Országúton azóta az Ag2R, majd az Androni profi csapatok mentek Kuotával, s persze a jó ízlésű amatőrök.