fbpx

Kross Trans Global kerékpárteszt: egy jó villával több

Balatonföldvári teszttáborunkban voltak jó ár/érték arányú trekkingek, melyeken érződött, hogy az ár oldalról kezdték a tervezést, a Kross Trans Global viszont egy olyan – szintén jó ár/érték arányú kerékpár, mely esetében a használati érték irányából próbáltak megalkotni egy sikeres modellt. Szerintünk sikerült.

A lengyel Kross gyárról tudjuk, hogy gőzerővel nyomulnak a prémium kategóriában is és negyed évszázados történetük során sikerült is kivívni egy – Kelet-Európában mindenképpen – vezető pozíciót. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint 2018-as kínálatuk, amit már most nyáron alkalmunk volt bemutatni. A legnagyobb számokat azonban még mindig az alsó középkategória képviseli, ezen belül a trekking kerékpárok évek óta nagyon jó vételnek számítanak.

 

A Kross kerékpárokra általánosságban jellemző a nyugat-európai márkákat is meghazudtoló minőség, a festést és az összeszerelést tekintve is, valamint az alkatrészek ésszerű párosítása, amiben próbálnak költséghatékonyak lenni, de nem kötnek kompromisszumot a használati érték rovására. Így van ez a trekking kategóriában is, ahol igen széles a paletta, a tesztelt Trans Globál a felső régióban helyezkedik el, pedig 299 990 Ft-os ára még a megfizethető sávba sorolja.

A Trans Global különlegessége a hasonló áru trekking kerékpárok összevetésében, hogy egy kimondottan jó teleszkópos villát találunk benne a Rock Shox Paragon személyében. A modellválasztékban alatta egy merevvillás trekking is szerepel Trans Africa néven, majd a 220 ezer forintos Trans Arctica modelltől lefelé már női vázzal is választhatók a Kross túrabringák. Mi is bemutattunk női vázas változatot a Trans Pacific személyében.

Visszatérve a Kross Trans Global-ra, egy olyan kerékpárról van szó, amely így ahogy van készen áll akár többnapos, csomagos túrák teljesítésére is, csak a zsákokat kell megvenni hozzá. Minőségi csomagtartó hevederekkel, sárvédők, kitámasztó, komoly fényerővel rendelkező AXA világítási rendszer agydinamóval, Shimano alkatrészekkel.

A váz a Kross Performance szériájába tartozik, ami már a könnyebb verzió, belül vezetett bowdenekkel, egyedül a hidraulikus tárcsafék kábele fut kívül, de ez pozitívum a karbantartás szempontjából- A rögzítőszemek megfelelően nagy teherbírásúnak tűnnek, és a teszt során egyáltalán nem volt tapasztalható zörgés. Ahogy a Krosstól megszokhattuk, egyben van a gép.

A már említett Rock Shox Paragon villa valóban kiemeli a Kross Trans Global-t a Suntour NEX-ekkel szerelt trekkingek áradatából. masszív építésű teleszkóp 65 mm rugóúttal, gyárilag beállított csillapítással, a villaváll tetején lévő karral pedig merevíthető is akár. A bringa hátsó felén egy teleszkópos nyeregszár és egy nagyon kényelmes zselés Lookin nyereg csillapítja az úthibákat. És ha már a kontaktpontoknál tartunk, a Herrmans Endorfin markolat is valóban hozzájárul a boldogsághoz.

A meghajtás 3×9 sebességes, amiből a hátsó váltó egy régebbi szériás Shimano Deore XT modell, ami teljesen megfelelően működik az újabb 9-es Alivio fékváltókarral. A 11-32-es sor a 48-38-28-as hajtóművel az aszfaltos (dózerutas) túrákhoz széles áttételtartományt biztosít, bár ha sok túratáskákra is gondolunk, lehet jobb lett volna előre kisebb lánckerék is. A Shimano BR M447-es hidraulikus tárcsafékek minden körülmények között meg fogják állítani a bringát, még az említett túlsúllyal is, amit az esetleges nagyobb túrafelszerelés képez.

A további alkatrészek közül érdemes említeni a jó minőségű állítható kormányszárat, amivel variálhatunk sportosabb, vagy kényelmesebb pozíciók között. A kerekekbe se lehet belekötni, hátul Shimano Deore agyakra fűzték a duplafalú felniket, melyekre Schwalbe Maraton Supreme RaceGuard gumik kerültek kiváló defektvédelemmel. Menet közben Deme Tamás tesztelte Földváron a Kross Global-t. az alábbiakban az ő véleményét olvashatjuk:

A teszttáborban kipróbált trekking kerékpárokban tipikus hiba volt a rossz villa. Biztos úgy gondolkodnak a gyártók, hogy mindenképpen legyen első felfüggesztés, mert a vásárlónak biztos tetszik. De azt nem tudja, hogy később csak baja lesz vele. A Kross Trans Global-ban a Rock Shox Paragon az egyetlen villa volt, amin érződött, hogy működik a visszaút csillapítás. Nem nyúltam hozzá a beállításhoz, de egy trekkingben úgy ahogy van jó ez, érzed a visszautat, érzed, hogy nem csavarodik, nem kotyog fékezésnél. Kíváncsi lennék, mennyivel drágább a Suntour NEX villáknál ez, mert biztos vagyok benne, hogy megéri az árkülönbséget.

Méretre nekem nagynak bizonyult a tesztbringa, ezért a geometriát nem tudom jól megítélni, de a felszereltség nagyon kulturált volt XT-vel, hidraulikus tárcsafékkel. Viszonylag nehéz kerékpár a sok extra felszerelés miatt, de az áttételezés engedi, hogy mókuskerékben bárhová feltekerjünk vele.  Jó minőségű kiegészítők, a csomagtartó ugyebár még egy embert is elbírt…

RideHard.hu és a Bikemag.hu által szervezett cross/trekking teszthétvégén a hosszú ujjú bringás mezeket a magyar sportruházat gyártó, az 575 by ILB Factory biztosította a résztvevőknek.

Infobox:

Bővebb információ: Kross kerékpárok
A tesztelt modell adatlapja: https://www.kross.pl/hu/2017/trekking/trans-global
Vázméretek: S-M-L-XL

Vázgarancia: 5 év (Regisztráció esetén)
Alkatrész-garancia: 1 év
Származási ország: Lengyelország
Ajánlott fogyasztói ár: 299 990 Ft

 

Műszaki adatok:

VÁZ:   Aluminium Performance

VILLA:           RockShox Paragon Silver TK (travel 65mm, lockout)

ELSŐ AGY:   Shimano DH-3D37 (hub dynamo)

HÁTSÓ AGY:            Shimano Deore M615

GUMIKÖPENY:        Schwalbe Maraton Supreme RaceGuard 28″x1.6″

ABRONCS     Kross (alloy, double wall)

ELSŐ ÁTDOBÓ:       Shimano Deore FD-M590

HÁTSÓ VÁLTÓ:       Shimano XT RD-M771

HÁTSÓ FÉK: Shimano BR-M447 (disc, hydraulic, rotor 160mm)

HÁTSÓ FÉK: Shimano BR-M447 (disc, hydraulic, rotor 160mm)

FÉKKAR:       Shimano BL-M506

VÁLTÓKAR: Shimano Deore SL-M590 3×9

HAJTÓMŰ:    Shimano Alivio FC-T4010 48/38/28T

KÖZÉPCSAPÁGY:   Shimano BB-ES300 Octalink

LÁNC:            Shimano CN-HG53

FOGASKOSZORÚ.   Shimano CS-HG400-9 11-32T

KORMÁNY:  Kross universal Components (alloy,620mm, 25.4mm)

KORMÁNYSZÁR:    Kross universal Components (alloy, ahead, 110mm, 25.4mm)

NYEREGSZÁR:        Kross Universal Components (alloy, suspension, 27.2mm)

KORMÁNYCSAPÁGY:        VP A41AC Semi-Integrated

NYEREG:       Selle Royal Lookin Classic Athletic Royalgel

MARKOLAT: Herrmans Endorfin

PEDÁL:          VP Alloy w/anti slip

Tömeg:           16,3 kg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo