A kerékpáriparban is vannak izgalmas véget érő fejlesztések, és ezek a sportos, könnyű elektromos bringák terén a Fazua köré csoportosulnak. Ez a cég lépett piacra tavasszal egy alsócsőbe integrált középmotoros hajtással, ami nem csak könnyű súlyú, de szürkületben már nem is látszik rajta, hogy elektromos az ezzel szerelt kerékpár. A Pinarello Nytro pedig Fazua hajtást tartalmaz, és tényleg alig látszik rajta, hogy elektromos.
De térjünk egy kicsit vissza a Fazua-hoz. A CUBE már „régen” a piacon van az Agree Hybrid bringákkal, melyek jól néznek ki. A Focus nyáron publikálta a Project Y név alatt futó fejlesztését, amiből a képen látható szépség született, illetve születhetett volna meg, de máig nem jöttek ki vele. No de miért lesz végül „game changer” azaz csúnya szóval „megváltó” a Pinarello Nytro miközben ugyanazt az alsócsövet és hajtást használja? Pontosan azért amiért a divatot az olaszok határozzák meg már régóta, hiába szeretnék ezt a címet a franciák is maguknak 😀
Mert a Nytro kurva jól néz ki! A dizájnereknek sikerült „eltüntetni” az elektromos részt, és a mai oversize trendek alatt nem lóg ki nagyon a sorból a Nytro. Menet közben pedig tényleg szemfülesnek kell majd lenni, hogy azt mond: „Jé az egy elektromos bringa!” Sajnos nem olyan régen jelentette ki egy elektromos bringákkal foglalkozó kerékpárbolt, hogy egyhamar nem lesznek 20 kiló alatti gépek, ami már a kijelentés időpontjában sem volt igaz, a Nytro pedig 13 kilóra „sikerült”, ami a 4.7 kilós váznak is köszönhető, amiben már a hajtás is benne van!
Miért is fontos ez az adat? A pedelec kerékpárok legnagyobb rákfenéje a súly, és nem is igazán a hatótávolság szempontjából (ott is számít, de a bringás súlya sokkal lényegesebb), hanem a kezelhetőség, és a kerékpározási élmény nézőpontjából. És bizony a 13 kiló már egészen közel van a motor nélküli alap orszáútik 9-10 kilós súlyához! Nyilván teljesen más árcédula van egy Pinarello Prima-n, mint a Nytro-n lesz.
A Nytro 28-as gumikat is fogad, átütőtengelyes vázzal illetve villával készül, 400 W-os a motor benne, 60 Nm-t tud, de az EU-s pedelec szabályozás miatt 25 km/h-nál lekapcsol. Aki viszont mászott már országútival hegyre, az tudja, hogy fölfelé a tartós 25-höz edzett versenyzőnek kell lenni. Innentől viszont nem elérhetetlen a Stelvio hágó vagy a Monte Zoncolan fala akkor sem, ha évente csak párszor van időd tekerni. A váz aero kialakítású akárcsak a Dogma F10 vagy a Gan.
Ez a gép az első amire rá tudnánk kívánni az elektromos országútik közül, és kicsit meglepő is, hogy egy nagy olasz gyártó meg merte ezt lépni, hiszen talán az országúti bringások között a legnagyobb az elutasítás a pedelec bringák felé.
Bár a Pinarello Nytro sztori még nagyon új, de már itthon is elérhető a hazai forgalmazó Biondo Bike-nál, érdeklődj náluk a részletekről!