fbpx

MITAS OCELOT MTB gumi teszt: Dynamic és Challenge verziókban!

2017-ben a MITAS újított, az eddig csak Classic kivitelben kapható, általános használatra tervezett Ocelot-ot a legújabb Dynamic és Challenge verziókban is elérhetővé tette. Ahogy a bemutatóban ígértük, mindkét típust leteszteltük, most következzenek a tapasztalatok!

mitas_ocelot

A két új sorozat csak a peremében különbözik egymástól, a Dynamic acélszál peremmel készül, míg a Challenge-ben aramid látja el ezt a feladatot, ezáltal ez a verzió hajtogatható. Mindkét típus OC (Optimal Compund) gumikeverékből készül, amely egy nagy kopásállóságú anyag, de az alap Classic kivitelhez képest jobban tapad. A szövetsűrűségen is emeltek ezeknél a sorozatoknál, immáron 29 TPI-vel készülnek és az eddigi vastag, merev, de nem túl strapabíró oldalfalat Skinwall-ra cserélték, mely a gumik tömegében is előnyösen megmutatkozik.

mitas_ocelot

Amikor megtudtam, hogy Mitas gumit fogok tesztelni, vegyes érzések fogtak el, elsőként, mint mindig, kíváncsian vártam, hogy mit tud az adott termék, másodsorban viszont előjöttek a már több, mint 10 éves emlékeim a régi Rubena gumijaimról (ugyanis 2015-ben váltott nevet a márka Rubena-ról Mitas-ra), amik nem voltak annyira jók. Bár sok idő telt el azóta, kicsi az esélye, hogy azzal a minőséggel eljutott volna a jelenlegi piaci helyzetére a cseh vállalat. Végül megérkezett hozzám a két pár Ocelot, egy pár Dynamic (drótos) kivitelben és egy pár a Challenge (hajtogatós) felirattal az oldalán. Elsőre az ember nem tehet mást, mint szemrevételezi, megtapogatja az új szerzeményeket, őszintén szólva meglepődtem, kifejezetten jó gumi benyomását keltette mindkettő. A Challenge csomagolásán ott díszeleg a Cape Epic logó, hiszen a Mitas 2015. óta folyamatosan a rendezvény hivatalos gumi partnere. Ezután következett a mérlegelés, ilyet sem gyakran lehet látni, mind a négy gumi könnyebb volt, mint a katalógus adat (mindkét Dynamic 29 x 2,1 méretben 710 grammot nyomot a gyári 750 grammal szemben, a Challenge-ek alatt pedig 645 és 650 grammot mutatott a mérleg a gyári 690 grammal szemben). A legtöbb gyártónál ez fordítva szokott lenni és az is meglepő, hogy nem mutatnak nagy szórást tömegben, konkrétan van olyan külsőm, amiből azonos típus és méret mellett az egyik 100 grammal nehezebb, mint a másik.

mitas_ocelot

Cape Epic logó és a Made in Czech Republic felirat a csomagoláson

Sem a Dynamic, sem a Challenge felrakása nem okozott különösebb problémát, könnyedén, kézzel felment mind a négy külső, nem kellett felerőszakolni a gumikat a felnire, ebben is sokat fejlődött a cseh gyár az elmúlt évtizedben. A gumik oldalfalán 2,3-3,8 bar szerepel ajánlott nyomásként, én 3 bar-ra fújtam őket, ezen a nyomáson már szépen a helyére ugrottak a gumik. A szélességet is ekkor mértem le először, 51 mm volt mind a négy külső, úgy látszik ebben is kicsi a szórás a Mitas-nál (egy hét múlva 3 bar-ra újra felfújva lemértem őket újból, tágultak egy kicsit, már 52-52,5 mm-t mutatott a tolómérőm ezzel már jobban megközelítve a néveleges 54 mm-es méretet, itt érdemes megjegyeznem, hogy a mai világban ritkán akkorák a külsők, mint amit a gyártók rájuk írnak…). A kerekeket megpörgetve egyik gumi sem üt, nincs bennük nyolcas, tökéletesen egyenes futnak, valóban eltűntek a régi minőségbiztosítási problémák az egykori Rubena-nál.

mitas_ocelot

Nem maradt más, mint kipróbálni, hogy mit tud “bevetésen” a párducmacskáról elnevezett külsőgumi, az Ocelot. A Mitas általános felhasználásra ajánlja, ami sok mindent magában foglalhat, én a közeli hegyekben (a Velencei-hegységben, ahol előfordul szinte mindenféle terepviszony), aszfalton és az új, tehát mély talajú, pumpapályánkon próbálgattam. Az első használat előtt leengedtem elöl 2, hátul 2,2 bar-ra, hiszen terepen akartam használni, ott meg jól jön az “alacsony” nyomás. A futófelületen a közepes magasságú és viszonylag sűrű mintázatnak köszönhetően valóban gyors gumi az Ocelot, imádtam vele kimenni aszfalton a hegyig, lehetett vele haladni rendesen. Terepen sem éreztem hátrányát ennek a mintázatnak, felfelé sem pörögtem ki vele sehol, ahol a saját edző gumimmal nem szoktam, a fékezhetősége is teljesen rendben volt és az aszfalton tapasztalt gyorsasága sem tűnt el. Egyedül sáros körülmények között lehetett érezni, hogy nem magas a mintázat és a fordulatot megtartva kell megmászni az adott emelkedőt, viszont jól tisztult. Az oldalmintázata sem a magas kategóriába sorolható, viszont hibátlanul teljesített terepen és aszfalton is, a hegyen kiszámíthatóan viselkedett még lazább talajon is, kemény talajon és aszfalton meg nem volt meg az az érzés, mint a magas mintázatoknál, hogyha rádöntöm a kanyarra, akkor elkezd “úszni” kifelé alattam a bringa, hanem tartott rendesen. Defektet sem sikerült vele szereznem a teszt alatt és az ajánlottnál alacsonyabb nyomás miatt sem szakítottam ki sehol. A hátsó gumin tapasztalható némi kopás, de nem kopik jobban, mint egy átlagos terepre szánt külső, igazat mond a Mitas, hogy az OC gumikeverék tartós.

OCELOT

Valójában az Ocelot pont olyan gumi, mint amit én szeretek, gyors, a száraz kemény talajon van elemében, de a legtöbb terepviszony közt jól teljesít. A Mitas edzésre, amatőr versenyzésre ajánlja, amit én is csak megerősíteni tudok, tökéletes társ lehet egy hobbi-célú kerékpárosnak, aki csak túrázni jár a hegyekbe, de az amatőr maratonozók is megtalálhatják benne számításukat, pl simán bevállalnék vele akár egy maraton hosszútávot is. Az árát még nem említettem, a Dynamic verzió mindössze 4490 Ft-ba, a Challenge pedig 6490 Ft-ba kerül, ennyiért nehezen tudunk jobb külsőt venni a hazai piacon.

OCELOT

JELLEMZŐK:
Univerzális felhasználásra ajánlott MTB gumi
54-622 (29 x 2,10) és 54-584 (27,5 x 2,10) méretekben
29 TPI
OC anyagösszetétel
Challenge kivitelben:
Aramid perem (hajtogatható)
Tömeg: 29“: 645/650 gramm (mért adat) / 27,5“: 660 gramm
Ajánlott bruttó fogy. ár: 6.490,- Ft
Dynamic kivitelben:
Csavart (2×2) acélszál perem
Tömeg: 29“: 710 gramm (mért adat) / 27,5“: 710 gramm
Ajánlott bruttó fogy. ár: 4.490,- Ft
További információ: www.mitas.co.hu vagy https://www.facebook.com/MitasHungary/

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo