fbpx

Eurobike 2014 – ahol a kerékpárpiaci trendek megjelennek

Az idén augusztus 26-án kezdődik a világ egyik legnagyobb és legrangosabb kerékpáros szakmai kiállítása, az Eurobike 2014. Idén minden eddiginél nagyobb, 54 országból érkező 1280 kiállító standjai közt barangolhatunk, megtekintve a legfrissebb kerékpár- és alkatrészcsodákat, tapasztalva a legújabb piaci trendeket. Természetesen ismét lesz Demo Day, ahol a gyártóktól a jövőre kapható új bicajokat elvihetjük egy tesztkörre. Ezt a kihagyhatatlan programot idén a szervezők augusztus 26-ára, a kiállítás megnyitása előtti napra iktatták be.

eurobike2014pre_04Az Eurobike az öreg kontinens legrégebbi és legnagyobb kerékpár-kiállítása, világviszonylatban is az első három között van, amelyre idén több mint 40.000 látogatót várnak. Egy ilyen gigantikus bemutatón minden piaci szereplő igyekszik megjelenni, ráadásul legtöbbjük a fejlesztéseket is úgy időzíti, hogy itt mutassa be elsőként a 2015-ben megjelenő újdonságokat. Ez alól a nagy alkatrész- és kerékpárgyártók kaptak „felmentést”, akik egymásra licitálva az Eurobike-ot megelőző hetekben teszik közzé a következő évben majdan megvásárolható alkatrészeket.
eurobike2014pre_07

A BikeMag tesztpilótája a tavalyi Demo Day-en!

A BikeMag tesztpilótája a 2012-es Demo Day-en!

Így már korábban tudni lehetett, hogy a SRAM „elérhetőbb árú” 1×11 szettel rukkol elő, a Shimano háza táján pedig a teljes egészében megújított csúcskategóriás XTR jelenti a csemegét, elektronikus váltórendszerrel is, amelyet élőben az Eurobike-on csodálhat meg először a nagyérdemű. A Campagnolo kihangsúlyozta, hogy ezúttal a mechanikus váltásra koncentrálnak, célozva ezzel arra is, hogy az utóbbi időben túlságosan is az elektronikus váltás fejlesztését helyezi előtérbe az összes alkatrészgyártó.

eurobike2014pre_05.4

A kerékpárgyártók logikusan az alkatrészgyártók fejlesztéseit követik, így előre törőben vannak a tárcsafékes országúti kerékpárok akár múrvás terepre, akár simább aszfaltos használatra. Tovább folytatódik az aerodinamikus vázak fejlesztése, természetesen az alapanyag továbbra a karbonszerkezetek egyre fejlettebb, kifinomultabb változatai. Az elektronikus vezérléssel működő váltórendszerek már a felső kategóriából a középső felé mozdultak el, így egyre több megfizethetőbb kerékpáron láthatunk ilyen megoldást.

eurobike2014pre_02Emellett a kerékpárok iráni igényeket már nemcsak az európai és az amerikai kerékpárok diktálják: az ázsiai, illetve most már egyre inkább az 1,3 milliárd lakossal rendelkező kínai piac előretörése nyomán a megjelenő patinás márkájú modellek egy része az ottaniak szájíze és pénztárcája szerint kerülnek megtervezésre. A kerékpár- és alkatrészgyártók 2014-ben alig tudták kielégíteni a megnövekedett igényt az alsó és középkategóriás termékek iránt, és ez várhatóan jövőre sem lesz másként. (Részben ez is magyarázza, hogy a rendszeres nyár végi árleszállítások idén már nem olyan mértékűek, mint korábban.)

Montis vonalon pedig a kerékméret került ismét fókuszba, de már nem a 29”-erek forradalmát láthatjuk, hanem egy újabb hullámban a köztes méret, a 27,5” hódítja meg a piacot és a vásárlókat. Minden valamit magára adó gyártó több modellel is jelentkezett ebben a köztes kerékméretben, amely várhatóan egy huszárvágással leváltja a tradicionális 26”-os méretet középkategóriától felfelé. A 27,5” nem szenved attól a néhány zavaró hátránytól, amit a 29-esek okoznak, akár 140 mm-es rugóúttal rendelkező össztelós masina is építhető köré, és nem utolsósorban az ázsiai piacon is kelendőbb, ahol alig van olyan kerékpáros, aki testmagasságban passzol a 29-es mérethez!

eurobike2014pre_01
Az integrált, intelligens elektromos meghajtás terén tovább folynak a fejlesztések: beszálltak a nagyobb kerékpárgyártók az E-kerékpárnak nevezett szegmensbe, ezzel növelve a kínálatot, csökkentve az árakat, illetve motiválva a jelentős kínai/tajvani alkatrészgyártókat, hogy tömegtermelésben állítsák elő az új kerékpártípushoz szükséges részegységeket. A Pedelec, azaz elektromos rásegítéssel rendelkező meghajtások a legnépszerűbbek, ez tűnik logikusnak a kerékpárpiacon, a legtöbb országban a törvényi szabályzás is ezeket részesíti előnyben az elektromos mopedekkel szemben.

eurobike2014pre_08Ugyancsak dinamikusan fejlődik a kerékpáron történő szállítás eszközigénye: számos specialista és nagy gyártó kínál már ú.n. cargo bike-ot, azaz kerékpárfurgont. Az ok egyértelmű: Nyugat-Európában egyre több fiatal dönt úgy, hogy az önálló élet elindításához nem szükséges gépjármű, már nem divat autót venni, trendibb mindenhova bicajjal érkezni. Ha pedig valamit cipelni kell, érdemes beszerezni egy olyan masinát, amely erre alkalmas. Többféle innovatív lehetőség létezik ezen a téren, ami a legfontosabb, hogy a Pedelec-ek elterjedése ennek a szegmensnek is lökést adott (szó szerint), mivel a monstrum „targoncákat” – főleg megrakva – meg is kell tudni hajtani. Gyakori megoldás tehát a motoros rásegítés, ez 2015-re már nyugati szemmel elfogadható áron megvalósítható. Augusztus 27-30-ig a kiállítás ideje alatt külön csarnokrészt kap a cargo bike ágazat, kellő publicitással, illetve próbalehetőséggel.

Összességében "Demo Day Like", reméljük érdeklődéssel követitek majd a beszámolókat a következő hetekben!

Összességében “Demo Day Like”, reméljük érdeklődéssel követitek majd a beszámolókat a következő hetekben!

A Demo Day mind a látogatók, mind a sajtó részére augusztus 26-án 10-17 óráig kerül megrendezésre az Exhibition Park Lot East-en, ahonnan relatíve közel az erdős rész számos kialakított montis útvonallal. A tavalyi 133-mal szemben 147 kiállító jelezte részvételét az ingyenes kipróbálási napon, ami a korábbinál is nagyobb kínálatot jelent.

A Eurobike kiállítás 27-30-ig reggel 8.30-tól este 18.30-ig várja a vendégeket. Az első három szakmai nap, a nagyközönséget szombatra várják.

Info:  www.eurobike-show.de / www.eurobike-show.com
Szöveg: Németh Balázs

eurobike2014pre_06

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo