Az F-SI a Cannondale kínálatában a merevfarú csúcs XC bringát testesíti meg, mely az idei évre teljesen megújult, gyorsabb és jobban kezelhetőbb lett, emellett megkapta a gyártó legújabb fejlesztésű teleszkópját, a Lefty Ocho-t, ami sokak szerint a világ legjobb első villája. Cannondale top karbon váz, csúcs Lefty teleszkóp, ez a párosítás nagyon sokat ígér…
Az új F-SI-t közel egy évvel ezelőtt mutatta be a Cannondale az albstadt-i XCO világkupafutamon, melyre mi is hivatalosak voltunk, viszont a kedvezőtlen időjárás miatt nem tudtuk tesztelni a kerékpárt, így maradt a fotózgatás. De később a regionális forgalmazó, az Aspire Sports jóvoltából kaptunk egy meghívást Csehországba, ahol kipróbálhattuk a 2019-es Cannondale bringákat (a SystemSix tesztet már olvashattátok), köztük az új F-SI-t is.
Egy komplett cikk már készült az új F-SI-ről, amiben bemutattuk a technikai újdonságokat, ezért részletesen nem térnék ki mindenre, hanem csak a lényeges dolgokat mutatom be.
A 2015-ben debütált “őstől” az előnyös tulajdonságokat mind megörökölte a 2019-es utód is, mint például a Cannondale által OutFront-nak nevezett geometriát, ahol a 69 fokos fejcsőszöget az átlagnál nagyobb előrenyúlású villával kombinálja a gyártó, melynek köszönhetően jobb lejtőző tulajdonságokkal fog rendelkezni a kerékpár mindamellett, hogy a mászóképességét sem rontja. A másik fontos technológia az aszimmetrikus (AI) hátsó háromszög, ahol az egész hajtást 6 mm-rel kijjebb helyezték, hogy jobban elférjen a kerék és rövidebb láncvillát tudjanak használni, melynek eredményeképpen fordulékonyabb bringát kapunk. A harmadik fontos elem a BallisTec karbon technológia, mely lehetővé teszi, hogy egyszerre merev és kényelmes vázat tudjanak tervezni, ráadásul 80 grammal könnyebbet, mint az előző modell.
Az F-SI vázában megtalálható a Cannondale minden tudása, csak kívülről szemlélve is látszik, hogy minden apró részletre odafigyeltek a kerékpár tervezésekor. Olyan alapvető dolgokat talán nem is kellene említeni, mint a rejtett bovdenezés, átmenőtengelyes kerekek, integrált nyeregcsőbilincs vagy a flat mount fékrögzítés. Egyszerűen jó végignézni a kerékpáron.
Az F-SI többféle felszereltséggel kapható, én a Carbon 3 névre hallgató modellt tesztelhettem, ami felszereltségében a középkategóriát testesíti meg, de a váz és a villa felsőkategóriások.
Az F-SI Carbon 3-ba is az új Lefty Ocho-t szerelték, ami a közel 20 éves történelemmel rendelkező Lefty-k közül az első szimplavállas modell. Emellett a belseje is más, mint a régebbi modelleknek, új három oldalas Delta Cage hengergörgőkön “csúszik” a becsúszó és a csillapítóegységen is fejlesztettek, egy önmagát légtelenítő, a melegedést kompenzáló, külső kompresszió és visszaútcsillapítás állítási lehetőséggel rendelkező darabot találunk az Ocho-ban.
A tesztelt modellen a váltás és a fékezést a Sram alkatrészei végzik, az 1×12-es rendszerben GX váltó dolgozik, a sor NX, a hajtómű pedig egy Truvativ Stylo. Látszik, hogy a tervezők próbálták alacsonyan tartani az árat úgy, hogy váltásteljesítményben ne kelljen kompromisszumot kötni. Bár az 1×12 uralja az XC világát, az F-SI elöl többtányéros rendszerekkel is kompatibilis, ha valakinek erre lenne igénye. A fék Sram Level T, elöl-hátul 160-as tárcsákkal.
A kerekek Stan’s termékek, a Crest MK3-ra a tömege alapján nem lehet panasz és az XC felhasználást bírja, elöl a Lefty-hez tervezett aggyal, hátul pedig 12×148-as mérettel. A Schwalbe Racing Ray – Racing Ralph párosára bízta a tapadást a Cannondale, gyors, megbízható külsők és persze tubeless ready kialakításúak, mint a felnik, persze bármikor cserélhetjük őket, ha az ízlésünknek nem felelnek meg.
A Cannondale kerékpároknál már megszokhattuk, hogy a kiegészítők szinte mind saját márkásak, ez az F-SI-nél is így van, a kormány, a kormányszár, és a nyeregcső is mind Cannondale termék, ráadásul az utóbbi karbonból készült, ami a Save technológiával kombinálva elég jó menetkényelmet ad.
A teszt során nem igazán született meglepetés, az F-SI pont olyan, mint amit a világ egyik legjobb kerékpárgyártójától elvártam, félelmetesen jó bringa. Tényleg olyan, mint amit a Cannondale állított róla, jól gyorsul, hatékony, könnyen irányítható, jól megy felfelé és lefelé egyaránt, egyszerűen nem tudok mibe belekötni. Felül rá az ember és azt mondja “Igen, ez a bringa kell nekem! Ez az XC kerékpár!”. Nagyon sok köves, gyökeres terep volt a Cseh tesztpályán és élmény volt vele menni, annak ellenére, hogy merevfarú. Nagyon jól lehet vele manőverezni és a Save technológiás nyeregcső jól nyeli az ütéseket, nem igényeltem a hátsó rugózást. Felfelé egy igazi vadállat, odalépsz neki és megy, de nem az az üveghátuljú bringa, mint sok XC gép, hanem szépen felveszi a rezgéseket.
Na és a Lefty Ocho… bátor dolog kimondani egy alkatrészről, hogy ez a világ legjobbja, de őszintén megmondom, hogy nekem mindennél jobban bejött ez a teleszkóp. Nehéz szavakban elmondani, hogy hogyan mozog, annyira jól működik. A Scalpelt is kivittünk tesztelni, amiben egy régebbi Lefty volt, és annál is szebben mozgott. Igazából sokan tartják a Lefty-ket a világ legjobb teleszkópjainak, a Lefty Ocho után már én is ebbe a táborba tartozom.
A Cannondale F-SI egy igazi XC versenyre termett bringa, hibátlan választás XCO vagy maraton versenyzőknek. Egy F-SI nyergében már nem mondhatod, hogy a bringán múlott a dobogó. 😉
Ajánlott fogyasztói ár: 1 169 990 Ft
További információkért keresd a forgalmazó honlapját vagy az alábbi partnerüzleteket.