Remek hírünk van a minőségi kerékpárok szerelmesei számára, ugyanis idén megkezdődött a Tour de France-címvédő Cadel Evans által is használt svájci BMC kerékpárok magyarországi forgalmazása, a MOAB kerékpár jóvoltából!
Hiánypótló forgalmazói törekvésről van szó, hiszen amellett, hogy Cadel Evans, Philippe Gilbert vagy Thor Hushovd mellett az egyik legjobb magyar országúti kerékpáros, Kusztor Péter is BMC nyergében teker, vagyis méltán számíthat komoly érdeklődésre a márka hazánkban is, műszaki szempontból is az egyik legérdekesebb brand a svájci BMC, valódi technikai finomságokkal.
A korábban inkább mountain bike-okat gyártó műhely sikertörténete egy évtizede kezdődött, amikor az országúti profi csapat, a Phonak számára gyártottak kerékpárokat karbon csöveket alu muffokkal összeillesztett technológiával készült vázakkal. A fehér-zöld-sárga kerékpárok ránézésre csontváz-szerű kialakítása akkoriban korszakalkotónak számított, és a fő elv máig megmaradt. Floyd Landis Tour de France győzelemig jutott egy ilyen gép nyergében, más kérdés, hogy sárga trikójának „utóéletét” ismerjük.
Természetesen napjainkra a csúcs BMC vázak teljesen karbonból készülnek, még mindig kézi megmunkálással Svájcban, azonban továbbra is kitartanak a bevált koncepció mellett: az Impec rendszerű vázak minden csövét külön-külön a terhelés szempontjából optimális keresztmetszettel, falvastagsággal és a megfelelő összetételű karbonszövetből alakítják ki, majd illesztik össze.
Az is biztos, hogy a BMC vázakkal nem találkozhatunk „más márkajelzéssel és matricaszettel” díszítve, ahogy az sajnos előfordul még ismert, kerékpárjaikat „handmade” és hasonló címkékkel ellátott brandek esetében is, ha véletlenül valaki más ugyanazt a formát szúrta ki valamelyik távol-keleti üzem katalógusában…
A gyár honlapján, a http://www.bmc-racing.com/int-en/home.html oldalon sok további érdekességet olvashatunk a további alkalmazott technológiákról, s természetesen a jövőben mi is foglalkozunk még részletesebben a BMC kerékpárokkal. Hazánkban a MOAB elsősorban az országúti vonalon szeretne megjelenni, a forgalomba kerülő készletekből is ez látszik az elérhetőbb árú alumínium modellektől top karbon gépekig terjed majd a kínálat.
Az alap alumínium vázas Streetracer széria a belépő szint, teljesen kezdő modelljük (Sora-s felszereltség) nincs is. Tiagra, 105 és Ultegra felszereltségi szintekkel kapható, a kategória társakhoz képest egy leheletnyivel magasabb árszinten, de a BMC egyedülálló megoldásokat és dizájn-t kínál, másrészt nem kevernek például az Ultegra szettbe olcsóbb hajtóművet és féket.
A RoadRacer karbon bringában sincs alap verzió, ez is csúcstechnikával ajándékozza meg a vásárlót (full-karbon villa, stb..), csak a verseny geometriánál egy fokkal kényelmesebb. Ebből az Ultegrás verzió tűnik ár/érték arányát tekintve a legjobb választásnak, ráadásul most még van tavalyi akciós modell is!
A RaceMachine ugyanazzal a geometriával készül, mint a TeamMachine (amit Kusztiék és a BMC Team is használ) csak nincs a végletekig kikönnyítve, a váz középméretben kb. 1000 g, míg a TeamMachine 900 g… Egyébként a TeamMachine és az időfutambringák is elérhetőek megrendelés alapján. A karbon vázak kaphatóak vázszettként is.
Mountain bike és fitness/városi vonalon is extravagáns kerékpárokat láthatunk a BMC palettán, természetesen ezek közül is felbukkan majd néhány a hazai kínálatban, utóbbi vonalon például az Alpenchallenge, az Urbanchallenge, vagy a már-már „beteges” felszereltségű Masschallenge…
Mountain bike-ok közül a 29-eseké lesz a főszerep, ezek között a teljes magyar mountain bike palettával összehasonlítva is kínál a BMC kimondottan jó ár/érték arányú alumínium vázas kerékpárt, ami viszont külcsínre bármely más márkának „odaver”.
A BMC-t hazánkban a Mesterbike-ban találod!