Valter Attila a legjobbak csoportjával érkezett célba a Giro d’Italia 6. szakaszának hegyibefutóján, mellyel átvette az összetettben a vezetést. A szakaszt szökésből Gino Mader nyerte.
A Giro d’Italia 6. napja egy nem könnyű szakaszt tartogatott a mezőny számára, a 160 km-es hegyibefutós szakaszon az időjárás is nehezítette a versenyzők dolgát, kellemetlen esős időben kellett teljesíteniük a távot. A nehezen kialakult szökés után az Ineos diktálta a mezőny élén a tempót, mutatva, hogy ők az összetett győzelemért érkeztek. A szökevények csoportja széthullott a hegyeken, míg a mezőny is erősen megfogyatkozott a rossz időjárásnak és a nagy tempónak köszönhetően.
A Bahrain-Victorious egyértelműen az előző nap bukásba keveredő és a versenyt feladó Mikel Landáért ment, az utolsó hegyen Mohoric készítette elő a támadást Gino Madernek, aki bebizonyította, hogy Landa nélkül is tudnak jó eredményt elérni és megnyerte a szakaszt. Közben a főmezőnyben már csak egy maréknyi bringás maradt elöl, köztük a fehér trikós Valter Attilával, ahonnan az utolsó kilométereken Bernal indított és tudott ellépni Evenepoel, Martin és Ciccone társaságában. Túl sok előnyt nem tudtak szerezni, de Bernal ért be a második helyen, míg Dan Martin szerezte meg a 3. helyért járó időjóváírást. Valter Attila kicsit lemaradva tőlük, 17 másodperc hátránnyal a 12. helyen ért célba. A szakaszt 4. helyről kezdő magyar kerékpáros mindenkit megelőzött, aki eddig előtte volt az összetettben és nem kapott annyit Bernaléktól a hegyen, hogy bárki bejöjjön elé. Ezzel kerékpársport történetet írt, első magyarként megszerezte a rózsaszín trikót a Giro d’Italián. Természetesen a fehér trikó is az övé, de nem ő fogja viselni a 7. szakaszon, mert 2 trikót nem hordhat egyszerre 🙂 .
A ma délelőtti cikkünkre megkaptuk a választ, Valter Attila meg tudta tartani a fehér trikót, sőt minden várakozásunkat túlszárnyalva átvette az összetettben a vezetést. Jelenleg 11 másodperc az előnye Evenepoellal, 16 mp Bernallal és 24 mp Vlasovval szemben.
Dina Márton a 98. helyen ért célba.