Miért szeretem a LIV Envie-t, a leggyorsabb bringát, amit nőknek terveztek? Ok, még ha létezik is könnyebb kerékpár, ami jobb a meredek hegyeken, a fantasztikus gyorsulást nem pótolhatja semmi!
Az Alpecin Team programjában hasonló LIV Envie kerékpárt kaptuk meg, mint amivel a LIV-Plantour profijai versenyeznek. (Ez a fiúknak szánt aerodinamikus Propel női verziója.) Mondhatnám, hogy még sosem volt hasonló bringám, de ezt nem hinném, hogy hiányosságként róható fel. Legjobb tudomásom szerint ugyanis a LIV-Plantour-os versenyző lányoknak készített aero kerékpárja előtt nem létezett ilyen speciális női bringa!
Nem tudom nem a külsővel kezdeni, amihez hozzátartozik a csapat felszerelése is. Nincs jobb érzés, mint amikor a bringára ülve minden passzol, sőt, amikor közös tekerések alatt az egész társaság egységesen néz ki, még a kesztyű is ugyanolyan. Amíg nem látod egészben, lehet merészen hangzik a LIV lila színe mellé a zöld, élőben mégis fantasztikusan néz ki.
Nem véletlenül egészíti ki a lányok felszerelését a zöld cipellő, ez a szín messziről kiemel a tömegből! Na jó, valljuk be, így, ebben a kombinációban mindeddig csak a fotózáshoz öltöztem fel, továbbá remélem senki nem fogja hiányolni a képekről a bringás cipőt… És egyúttal fel is hívnám a lányok figyelmét arra, hogy egy ilyen versenygéphez már csakis országúti pedál dukál, az SPD csak maszatolás!
A karbon váz szuper merev, másik bringához képest valóban érezni lehet, hogy amikor kiállsz a nyeregből minden erő átmegy a lábadból az útra. Ennek az előnyét főként a Nürburgringen rendezett versenyen tapasztaltam, ahol a körözés során a dombokra mindig erőből, kiállva kellett hajtani. Utána a lejtőkön pedig nagyszerűen hasította a szelet az aero kerékpár. A 24 órás váltóverseny végén mentálisan frissítő volt, hogy semmi erő nem vész el a bringában, a profik szintjén is biztosan sokat számít ez!
A Giant-ről sok komoly bringás tudja, hogy mennyi márka készítteti gyáraikban a vázakat, kerekeket, mekkora tudás van a birtokukban. Nem kell spórolniuk a tervezésnél, az Envie Advanced vázat sem csak formájában igazították a női test anatómiájához, hanem a karbon alapanyag is könnyebb (women’s specific carbon lay-up – eltérő szálelrendezés). Mert jó esetben a lányok is könnyebbek a fiúknál. 🙂
Soroljuk fel a Giant LIV Envie kerékpárra jellemző technikai megoldásokat, melyek a katalógusban is olvashatók: az Overdrive2 fejcső a precíz irányíthatóságot és a maximális hajtáshatékonyságot szolgálja (felül 1,1/4”, alul 1,1/2”) – a bringával valóban nagyon stabil, biztonságos és jól irányítható igazán gyorsan is a kanyarokban; belső kábelvezetéssel.
A LIV Envie SpeedControl integrált fékrendszerrel készül, AeroSystem csőkialakítással és integrált nyeregcsőbilinccsel. Az aero nyeregcsőnél nem csak a forma tetszik, hanem az is, hogy könnyebben be tudtuk állítani, mert nem kellett piszmogni, hogy pontosan előre mutasson a nyereg orra. Az aero formák miatt a triatlonosok is kedvelik ezt a bringát. A nyereg Pro speciális női nyereg, elégedett vagyok vele, még 200 kilométer fölötti tekerések után is! A többi alkatrész is profi, a kormányszár, kormány, aminek szintén kényelmes a formája, minden pozícióban. Nem véletlenül igazították ezeknek az alkatrészeknek a hosszát, szélességét, szögeit, a nők testarányaihoz.
A kedvenc alkatrész, illetve amiért a legjobban szeretem ezt a bringát: az elektromos váltó! (Shimano Ultegra Di2) Annyira szuper, valódi luxus és nagyon menő, csak megérinted az ujjaddal, pontosan vált a kis motor. imádom azt a hangot, amikor az első váltó duruzsol és mindig pontosan oda vált, ahová kell. Szerintem igazán a lányoknak való, senki ne ijedjen meg tőle, mint egy „műszaki cikktől”. Egy év alatt egyszer kellett feltölteni és azt sem felejtettem el. 🙂
Jellegzetessége a Giant LIV Envie kerékpároknak a Giant SpeedControl fék, ami szuperül néz ki, ahogy illeszkedik a vázba, villába. Nagy megelégedéssel használtam, bár voltak okoskodók, akik elmondták, mennyivel erősebben fognak a Shimano fékek. Az Alpok lejtőin mindig jól fogott amikor kellett, de azt elárulom, hogy nem szeretem túl sokat húzogatni a féket. Amit nagyon kedvelek benne, hogy nagyon finoman szabályozható mennyire harapjon, és nagyon kis erővel húzható.
Ami a csapatbringán igazi luxus – akár a profiknak – a Pioneer Wattmérő. Ez teljes rendszert alkot a bringán a vázba beépített lábfordulatszám-mérő szenzorral és a sebességmérővel. Néha fárasztó nap után, amikor meg akartam csinálni a tervezett edzést, jó volt ellenőrizni, hogy sikerüljön tartani a megfelelő Watt értékeket, igazán segített a motivációban. Persze a legjobb bringázások mégis azok, amikor nem a Wattmérőt nézed, csak repül a gép és az Envie képes erre!
Végül is elmondhatom, hogy nagyon összebarátkoztunk a LIV bringával, jó érzés ilyen profi gépet hajtani. Érdekes, hogy tavaly nekem a legfőbb sportcélom az Ötzi maraton volt, 5500 méteres szintkülönbséggel, a hegyekre pedig minél könnyebb bringa dukál, mégsem cseréltem volna le másra, még akkor se, ha picivel több súlyt kell felcipelni az emelkedőkre.
Idén kevesebb a verseny, de a LIV-nagykövet programban is szívesen részt veszek, mert nagyon megbízom a Giant gyár tudásában és jó szívvel ajánlom a lányoknak bármelyik modelljüket a palettáról:
http://www.giant-bicycles.com/hu-hu/bike-finder/women/allcategories/?level=all
InfoBox:
A 2016-os Giant LIV Envie Advanced 1 modell mechanikus Ultegrával a következő linken tekinthető meg: http://www.giant-bicycles.com/hu-hu/bikes/model/envie.advanced.1/25603/91838/
Származási hely: Tajvan
Vázgarancia: 5 év
Alkatrész-garancia: 2 év
Vázméretek: XXS (43 cm), XS (46,5 cm), S (50), M (50 cm), ML (52 cm), L (54cm),