fbpx

Giant 2017: szinte teljesen új a mountain bike paletta!

A világ vezető kerékpárgyártója, a Giant 2017-re sok újdonsággal szolgál, a mountain bike paletta felét lecserélték, cikkünkben most elsősorban ezekkel a bringákkal foglalkozunk, de azért országúton is van fontos újdonság!

Például Tom Dumoulin először népszerűsítette a márkát az Eurobike-on

Például Tom Dumoulin először népszerűsítette a márkát az Eurobike-on

Kezdjük azzal, hogy az összteleszkópos mountain bike-okon tovább finomították a legendásan jól dolgozó Maestro felfüggesztést, s nyilván ezzel párhuzamosan átdolgozták a fully kerékpárokat. Az új Anthem, vagy a Trance esetében nem csak a himbarendszer módosult, a geometriát is az új elvárásokhoz igazították. Manapság minden kategóriában egyre laposabbak a szögek, egyre szélesebbek a kormányok, mintha csak a Hármashatárhegyen tapasztalható eróziót követnék a világmárkák tervezői… Vagyis egy 2017-es trail fully korábban elment volna all-mountain-nek, egy új XC össztelós korábban trail fully-nak…

giant_2017_032

Giant Maestro felfüggesztés

Visszatérve a Maestro himbarendszerre, a rugóstag bekötése változott, az új Anthem és Trance vázakon rövidebb láncvillát tudtak kialakítani. Rövidebbek lettek a mechanizmus tagjai is, ami jó hatással van a pedálozás és a fékezés hatékonyságára. A „floating” (azaz a bekötés elrendezéséből adódóan „úszó”) rugóstag miatt az érzékenység eddig is szuper volt, de ehetett fokozni. A csökkentett áttételaránynak köszönhetően alacsonyabb nyomással használható a rugóstag, ezzel még érzékenyebb a kisebb talajegyenetlenségekre is. A himba alacsonyabbra került, ami nagyobb helyet ad a teleszkópos nyeregcsőnek kisebb vázméreteknél is.

Giant Anthem Advanced Carbon

Giant Anthem Advanced Carbon

A Giant új kompozit megmunkálásának köszönhetően, aminek során magas nyomáson formázzák a karbont, az új felső himba elem könnyebb és erősebb az alumíniumnál. És persze nem csak a himba könnyebb, a komplett vázakat is karcsúsították, de közben úgy alakították a férőhelyet, hogy a gumik ducibb verzióban is beférjenek.

giant_2017_026

A Giant Anthem tulajdonképpen már az egyik legendás fully az össztelós piacon, már a kilencedik generációjánál tart, ha minden modellfrissítést összeszámolunk. Ezalatt gyökeresen megváltoztak az igények egy XC fullyval szemben, persze a Giant mindig azok közé tartozott, akik diktálták a divatot. 2017-ben az Anthem hátul 110 mm, elöl 120 mm rugóutat ad, mindezt 27,5-es kerekekkel. Az Anthem alapkivitelben alumínium, az Advanced elnevezés alatt pedig karbon váz értendő, mindkét verzióban különböző felszereltségekkel. a 27,5-es kerékméret mellett szerepel a palettán 29-es Anthem, ami Anthem X névre hallgat, ennek szintén van Advanced (karbon) verziója.

Giant Trance Advanced

Giant Trance Advanced

Az új Trance egy mai kor követelményeinek megfelelő „fun-bike”, „élménybringa” vagy nevezzük all-mountain-nek, tulajdonképpen ezt a kategóriát a legnehezebb definiálni. Hiszen a rugóút már-már az enduró bringákat idézi, de a szögek még alkalmassá teszik a kanyargós traileken a hagyományos értelemben vett gyors kormányzásra, nem kell befektetni a bringát a kanyarokba, ha szűkek a fordulók.

giant

A Giant Trance-nél hátul 140-, elöl 150 mm rugóúttal, 27,5-es kerekekkel próbálták megalkotni azt a bringát, ami még egy hétköznapi „túrázós” mountain bike-ként is megállja a helyét, vagyis nem kínszenvedés az emelkedő, eltölthetünk a nyergében egy tartalmas napot, de a lejtőkön már igazi vadállatként is kimutatja a foga fehérét. Pénztárcától függően az Anthemhez hasonlóan Advanced (karbon) és alumínium modellek is választhatók, hasonló kialakítású felfüggesztéssel.

Giant XCR kerék

Giant XCR kerék

Akárcsak az Anthem, a Trance is Boost szabvány szerint készüll, hátul 148-, elöl 110 mm-es tengellyel, valamint itt is hosszabbítottak kicsit a felsőcsövön. Utóbbit egyébként a Giant neves tesztpilótája, Adam Craig erőltette, aki szerint nem csak emelkedőn jobb ez a pozíció, de technikás ösvényeken, lefelé is jobb a súlyelosztás így, ha kicsit alacsonyabbra kerül a felsőtest és jobban ráhajol a bringára a rider, minél inkább lejjebb és középre kerül a tömegközéppont, nem pedig hátul marad. Ebben a szellemben a középrészt is lejjebb vitték 5 mm-rel, és a láncvillát is rövidítették szintén 5 mm-rel. Ha ugye a bringás kicsit előrébb kerül a középtengelyhez képest a felsőcső meghosszabbítása miatt, nem kell attól sem tartani, hogy a rövidebb láncvilla miatt pont hátrébb kerülne a hátsó tengelyhez képest. De most a 2017-es paletta bemutatása közben ne is boncoljuk ezt a témát, higgyük el, hogy Adam Craig tanácsai jobbá tették a bringákat!

Giant kerekek széles választékban

Giant kerekek széles választékban

Amikor Giant fejlesztésekről beszélünk, nem szabad elmenni a kerekek mellett, melyek a fenti bringák részét is képezik, s nem mellesleg ugyanabban a gyárban építik őket, mint más, sokkal nevesebb „kerékgyártó” termékeit. A gyár természetesen nem a nevesebb márka, hanem a Giant tulajdonában van. Az Anthemben és a Trance-ben is a Giant új technológiával fűzött XCR kerekek vannak. A DBL (Dynamic Balanced Lacing – dinamikusra optimalizált fűzés) technológia lényege, hogy a küllők feszességét úgy állítják be gyárilag, hogy nem álló helyzetben, hanem menet közben adják ki az optimumot. Ha menetirányból nézzük, a „húzó” küllőkre esik a nagyobb terhelés a „toló” küllőkhöz képest. Statikus állapotban (amikor áll a kerék), az ellenkező küllők feszessége még különbözik, de amikor a bringás rálép a pedálokra, kiegyenlítődik a feszesség, stabilabb, hatékonyabb lesz a kerék.

Tubeless nem csak terepen, országúton is

Tubeless nem csak terepen, országúton is

Az Anthem bringákat akár a csúcs, karbon XCR kerékszettekkel is lehet rendelni, 28 mm-es karbonfelnivel, ami természetesen Tubeless kompatibilis, XC versenyzésre tervezve. A legjobb Trance modellek pedig a TRX kerekekkel rendelhetők, melyek gyakorlatilag az XCR technológiáját nyújtják, csak éppen nagyobb, 33 mm-es profillal, ami stabilabb nagyobb sebességnél. Nem mellesleg majdnem ducikeréknek néz ki a 2,35-ös gumikkal.

Giant Fathom 29er

Giant Fathom 29er

És még mindig nem tartunk az országútiknál, mert a merevfarú mountain bike-ok között is kijött új modellekkel a Giant és ami üdvözítő, 29-es kerékméretben is. Az igazi újdonság a Fathom 29, ami kicsit „trailesebb” geometriát kínál, de a könnyebb felszereltséggel amatőr XC/maraton versenyzésre is bevethető. A váz fejcsöve 69 fokos és 100 mm-es telót építenek be. Ami a legjobb hír, hogy  kimondottan jutányos áron érhetők majd el ezek a bringák különböző felszereltséggel.

Giant XTC

Giant XTC

Megújul a legendás XC bringa, a Giant XTC is, itt a legfőbb változás, hogy olyan vázakat terveztek, melyek 29-es, vagy 27,5 pluszos gumis kerékkel is használhatók, vagyis ha van két kerékszetted, kapsz két különböző karakterű kerékpárt. A karbon csúcsmodell például 29-es XCR karbonkerékkel egy vk-versenyzésre alkalmas gép, de beteszel egy másik szettet 27,5-es pluszos gumikkal, és a lábad közé vehetsz egy hihetetlenül fürge trail bringát.

A Giant TCR Disc-et már ki is próbáltuk

A Giant TCR Disc-et már ki is próbáltuk

Országúton a legfontosabb újdonság, hogy az általunk is tesztelt új TCR-nek kijött a tárcsás verziója, amit az Eurobike Media Day-sen ki is próbáltunk, erről a tél folyamán még megjelenik majd a teszt. Ebbe a kerékpárba is beépítik a szintén újdonságnak számító SLR tárcsás kerékszettet, 12 mm-es átmenőtengelyekkel, tubeless felnikialakítással. Elöljáróban annyit róla, hogy nem marad el a kiváló felnifékes bringától, sőt, ha valaki nem indul vele UCI versenyeken, még több lehetőséget rejt magában…

Giant Contend SL Disc

Giant Contend SL Disc

Szintén újdonság a Contend, alumínium vázakra épülő széria, amely a Defy és a TCR alu modelljeit váltja fel. Két különböző minőségű alumíniumból (Contend SL és Contend) készül.  A Contend SL Disc tárcsafékes verzió, saját építésű kerekekkel, melyek adott árszinten talán a legjobbnak számítanak. A képen látható Ultegra a csúcs, de Shimano Tiagra felszereltséggel is választható, igazán elérhető áron. Amit fontos tudni egy ilyen országútiról, hogy a ballonos gumik bőven szolgálnak annyi komforttal, hogy picit elvész a jelentősége, ha nem egy komfortos kialakítású karbonvázra építik, hanem alumíniumra. A geometria miatt a testtartás sokkal kényelemesebb egy versenygépnél. Természetesen nem tárcsafékes verzió is érkezik majd, vesenyképes áron, ami a megújult Sora szettel 300 000 Ft alatt marad!

Tubless gumikhoz "tubeless-tank"

Tubless gumikhoz “tubeless-tank”

A kerékpár újdonságokon kívül még oldalakon keresztül sorolhatnánk a rengeteg kiegészítőt, amiben a Giant nagyon erős, fejvédők, cipők, ruházat, sőt, még tubeless gumik „felrobbantására” is alkalmas boost-tartályos pumpa is szerepel a kínálatban. Ráadásul most nem is beszéltünk a Liv-ről, amit a Giant már külön márkaként kezel és a fent felsorolt bringáknak megtalálhatjuk a palettán a női megfelelőjét is. Természetesen színben passzoló rengeteg női ruházati termékkel együtt.

További információkhttps://www.giant-bicycles.com/hu-HU/

További képek:

Mountain bike:

 

Országút/cross/anyroad:

 

Liv (női vonal):

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.