fbpx

Féktelenül 3 – avagy a szüzesség elvesztése egy fixin

Vannak dolgok a bringás életében, amit egyszer mindenképpen ki kell próbálni. Tekerni egy 6 kilós Lightweight Urgestalt csúcs országútival, lezúzni a schladmingi vk pályán egy Demo nyergében, 40 km/h-val száguldani fölfelé a köves ösvényen egy Spitzinggel, vagy éppen kipróbálni a fixizést, mondjuk egy Merida Reacto Track nyergében. Kinek-kinek habitusa szerint. Ez az utolsó még hiányzott a bakancslistámról….

Stílus, technológia, perfekcionizmus

Stílus, technológia, perfekcionizmus

Le kell, hogy szögezzem, az egész divatfixi sztájlos, városis, hülyesapis, underground bohóckodástól feláll a szőr a hátamon, és alanyi jogon csuknék börtönbe bárkit, aki fék nélküli bringát közúton használ, még mielőtt balesetet okoz. De a világ legnagyobb hülyeségei általában őrült mókák is szoktak lenni, talán ezért is lopnak bulizó fiatalok cirkuszi lámát, vagy mászkálnak toronydaruk tetején egyesek. Illegális, baromság, életveszélyes, de hatalmas adrenalinfröccs. Na pontosan ilyen a fixizés is, már ha nem egy velodrómban történik, ahová történetesen a kipróbálásra kapott Merida Reacto Track 500-ast is szánta a gyártó. Persze itthon a pályasport csak papíron és pps-eken létezik, ellenben a városban több tucatnyi olyan pályagép szaladgál, amitől megnyaljuk mind a tíz ujjunkat.

Nem egy klasszikus design, de pont ezért tetszik!

Nem egy klasszikus design, de pont ezért tetszik!

Ellenben valami olyan szentségtörés lehetett ezzel a Meridával a fixisek közé keveredni, mint amikor amerikai autós találkozóra akar valaki egy Toyota Tundrával bemenni… A srácok akik „beavattak”, inkább a klasszikus stílust képviselik, és többségében ezeket is látni az utakon. Bianchi Sei Giorni-k, Cinelli Vigorellik és Mash-ek, Aventon Diamondok és Cordoba-k, és még sorolhatnám a legkedveltebbeket. Ezek között elég feltűnő a Reacto Track 500-as. Én viszont imádom a feltűnő dolgokat, ami kicsit megbotránkoztató, vitákat szülő. Hát ez biztosan az volt! No de ne szaladjunk ennyire előre! Életemben nem mentem fix hajtással, fék nélkül meg főleg. Ezért a megbeszélt pesti sörözős délután előtt kipróbáltam a gépet biztonságos körülmények között a Dunaparton. Szerintem éveket öregedtem a kiszaladó kutyák és gyerekek között 12 km/h-val imbolyogva, de volt valami diszkrét bája a dolognak.

Bármilyen környezetbe illik, de a nagyváros az élettere

Bármilyen környezetbe illik, de a nagyváros az élettere

No meg persze brutálisan gyorsul a mindössze 7.7 kilós gép, és meg sem nyekken gyorsításkor, csendesen suhan mint a Hattori Hanzo a Kill Bill-ben. Igaz, mindkettő Távol-Keleten készül. Ott meg sokat tudnak a pengékről. Most az egyszer jól jön, hogy nem 50 kilós szúnyog vagyok, így jelentős fékező erőt tudok kifejteni a testsúlyommal egy-egy pedálfordulat alatt is. Ettől még persze napokat öregedtem a röpke egy órás bejáratás alatt is 🙂 Teljesen új dimenziója nyílik meg a közlekedésnek ha nincsen féked. Átértékelődnek a féktávok, folyamatosan születnek a fejedben a vészforgatókönyvek, sokkal jobban koncentrálsz a forgalom lüktetésére. Ez jobban ki is fáraszt, de álszent lennék, ha azt mondanám nem volt kurvajó. Valahogy más dimenziója a bringázásnak. Se nem jobb, se nem rosszabb mint más bringával, egyszerűen más.

Igényli a jó aszfaltot, mert merev és gyors

Igényli a jó aszfaltot, mert merev és gyors

Persze Esztergom és Budapest között van némi különbség, mind a forgalom sűrűségében, mind a gyalogosok számában. Éppen ezért főleg bringautakon haladtunk, kis forgalmú utcákban, kivéve ahol nem sikerült… Hozzájuk képest úgy mozogtam mint elefánt a porcelánboltban, de hát ehhez sok év rutin kell mire lendületesen tudod venni az akadályokat. Bárhol megálltunk, komoly feltűnést okozott a Reacto, főleg a kinézetével, hiszen az hogy nincsen rajta fék (előre egyébként szerelhető), és fix a hajtás (flip flop az agy, tehát SS-ként is használható), csak a hozzáértőbb nézelődőknek tűnik fel. Nem meglepő, hiszen az aero csövekből épített váz a karbon villával nem feltétlenül olvad bele a környezetébe.

Megosztó, harsány, letisztult

Megosztó, harsány, letisztult

Van egy barátom aki azonnal felvágja az ereit ha szóba kerül az „életérzés szó”, nem is keresztben. Hosszában. Mégis a legjobb szó ez a fixivel való közlekedésre. Egy igazi baromság, hiszen ha lendületben vagy és kinyitják a kocsiajtót előtted, vagy lelép valaki a járdáról akkor megállni nem tudsz, max próbálod kikerülni. A KRESZ tiltja, a rendőr főbelő érte, mégis több százan űzik. Utálom őket, de most már mégis valahogy megértem. Napi közlekedési eszköznek el tudnám képzelni a fixit, mert örökhajtóssal menni egész jó. De fék kell rá és pont.

Mi kell még?

Mi kell még?

Mikor a nap végén kiültök a Duna partra egy sörrel, megfejtitek az élet nagy dolgait, közben nézitek az egyetem előtt grasszáló csajokat, akkor azt ott kell megélni. Nem lehet a Hármashatárhegy tetején, a Stelvio hajtűkanyarjaiban, de még a schladmingi gyökeres meredélyen sem. Ott más a szitu. Persze, ugyanezt megteheted egy trekkinggel, de az nem adja. Azzal béna turista leszel. Meg kell rakni egy Reacto Track-el a belvárost, és máris érteni fogod amiről eddig írtam.

A Merida Reacto Track vélhetően tökéletesen alkalmas pályaversenyzésre. Ha egyszer lesz végre egy velodrómunk ahová meló után le lehet ugrani a kollégákkal, haverokkal edzeni egyet, vagy csak hobbiból gurulni pár kört, akkor vélhetően ott fog gurulni ahová tervezték. Addig viszont örömmel fogják használni a városi vagányok, a fixisek, a single speedesek, hiszen erre is jól használható. Arról nem beszélve, hogy a komplett gép annyiba kerül, mint egy menőbb vázszett.

Forgalmazó: BikeFun Kft.

Elérhetőség: http://bikefun.hu/product/merida-2017-reacto-track-500-sarga-fekete
Vázszettként is kapható: http://www.bikefun.hu/product/vaz-merida-2017-reacto-track-500-sarga-fekete

Ajánlott fogyasztói ár: 299 000 Ft (csak váz 199 000 Ft)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo