fbpx

Eurobike Gold Awards 2013: a kiállítás fő díjazottjai

Idén 496 terméket nyújtottak be jelölésre az egyes gyártók, amelyből a neves szakemberekből álló zsűri 61-et választott ki jelölésre. Erről a szelekcióról egy korábbi cikkünkben már beszámoltunk, illetve tegnap a előválogatásból válogattunk saját szájízünk szerint. Akkor most nézzük, mely 10 termék érdemelte ki a fődíjat, azaz az Eurobike Gold Award-ot 2013-ban!

Az eredményhirdetés a hagyományokhoz híven a nyitónapon történt. Érdekes módon a környezetvédelemért meghirdetett Green Awardot a zsűri nem adta át, mivel nem talált olyan terméket, amely az elvárásaiknak maximálisan megfelelt volna! Ez is jól mutatja, hogy az Eurobike Awards valóban magas szintű szakmai elismerés, nem egy gépies jutalomrendszer!

gold_10
A szakemberekből álló zsűri a következő köztiszteletben álló tagokból állt: Nils Holger Moormann, formatervező (elnök), Peter Barzel: Velopress főszerkesztő, Thomas Linthaler: Zweirad Center Stadler GmbH, Christoph Listmann: Bike Magazine, Andrea Reidl, szakújságíró,  illetve Dr. Achim Schmidt: Kölni Sportegyetem. 2013-ban a következő kategóriákban lehetett termékeket jelölni:

  • mountain bike (Hardtail, Enduro, Freerider, Downhill, összetlós, BMX, Dirt)
  • cross kerékpár (Cross Bike, Trekking Bike, túrakerékpár, All Terrain Bike)
  • országúti kerékpár (országúti “versenykerékpár”, Triathlon, időfutam, Fitness Bike, Speed Bike)
  • városi kerékpár (City Bike, összehajtható, Cruiser, Design Bike, Cargo Bike, családi mobilitás)
  • különleges kerékpárfejlesztés (Recumbens, Trike, Rickshaw, Velomobile, Tandem)
  • e-bike/pedelec (Mountain Bike, Cross Bike, Racing Bike, Urban Bike, Special Bike, újratölthető akku, pedálszenzor, fékrendszer, speciális kiegészítők)
  • ruházat (nadrág, shirt/jersey, dzseki, lábbeli, kesztyű)
  • alkatrészek/kiegészítők (vázak, kormányok, fékrendszerek, áttételezés, hajtómű, elektromos felszerelés, pedál, dinamó, kerék, villa, nyereg)

gold_11

Az értékelési szempontok a következők voltak:

  • aerodinamika
  • hatékonyság
  • ergonómia
  • funkcionalitás
  • tömeg
  • használati érték
  • tervezés
  • innováció
  • kényelem
  • teherhordó képesség
  • értékarány
  • anyagválasztás
  • szervizelhetőség
  • biztonság
  • stabilitás
  • környezetvédelem
  • kidolgozás minősége
    [divider scroll_text=”Eurobike Gold Awards 2013″]
    És akkor lássuk az egyes kategóriák győzteseit! Dobpergés… az MTB kategóriában, Niner Bikes RIP 9 RDO

gold_9

A RIP 9 RDO kifejlesztése számtalan versenyző és korábbi Niner tulajdonos visszajelzései alapján történt, be kell valljam, hogy személy szerint lelkes rajongója vagyok az innovatív megoldásairól híres amerikai cégnek, főleg miután megalkották az első valóban használható karbon montis merevvillát. Kalapáccsal sem lehetett szétverni, ami egy terepalkatrész esetében egyáltalán nem hátrányos… A RIP 9 RDO-nál ugyancsak a fejlett, maximálisan ellenálló szerkezetű karbontechnológia játssza a fő szerepet, de igen érdekes még a levédett CVA felfüggesztésrendszer is 125 mm rugóúttal, túlméretes, anguláris ipari csapágyakon forog, a tag a Fox Float CTD Factory Shock, azaz egyedileg kifejlesztett változat. Már csak hab a tortán, hogy távirányítós “ejtős” nyeregszárnak integrált bowdenvezetést biztosítottak, és természetesen ISCG 05 láncvezetővel is használható, amelyet anno a Niner hozott a köztudatba. A zsűri indoklása szerint világos és egyértelmű dizájnfilozófia áll a tervezés mögött, egyedi megoldásokkal, magas technológia szinten megvalósítva.

gold_8

Az országúti kerékpárok kategóriájában a Gold Awardot a tegnap már bemutatott Factor Vis Vires érdemelte ki. Ahogy a BikeMag csapat elámult az egyedi megoldások garmadától, a zsűri is hasonló véleményen volt: a komplett elektronikai integráció, az egyedi villa-, illetve stucnimegoldás, melyet a gyártó a Forma 1-ben szerzett tervezési tapasztalatok alapján tervezett és épített, a kettős alsócső pedig nemcsak dizájnmegoldás, hanem tesztekkel bizonyítottan növeli a stabilitást és a kényelmet. Nem utolsósorban a váz mindössze 100 gramm légellenállást kelt a szélcsatornában, ami még speciális időfutamvázak esetében is kiváló érték. A zsűri szerint ilyen sok innovációs fejlesztés ritkán látható egyetlen kerékpáron.

gold_7

A legjobb városi kerékpár díját a COBOC eCycle pedelec érdemelte ki. A minimalista formatervezés például szolgálhat a közeljövőben várhatóan robbanásszerű fejlődést mutató e-bike pedelec-ek számára, mindez hihetetlenül alacsony, mindössze 13,7 kg tömeg mellett valósul meg, így a kerékpár akár más közlekedési eszközön is szállítható. Egyáltalán nem néz ki elektromos kerékpárnak, ami minden bizonnyal a tolvajok szempontjából előnyös. A COBOC eCycle esetében is teljes integrációt találunk, beleértve az energiaellátást és a motort is. A zsűri külön kiemelte a vízállóság biztosítását, amely tovább fokozza az eCycle funkcionalitását.

gold_6

A speciális e-bike masinák kategóriájában ugyancsak egy pedelec diadalmaskodott, bár ez már kevésbé meglepő, mint az általános városi kategóriában. Mellesleg hozzá kell szoknunk, hogy a hangsúly az elkövetkező években egyre inkább az ilyen rásegítéses meghajtásrendszerekre tevődik át – legalábbis a haszonkerékpározás terén. A blueLABEL esetében a zsűri a dinamikus formavilágot emelte ki, amely COBOC eCycle-hoz hasonlóan ugyancsak például szolgálhat a közeljövőben várhatóan robbanásszerű fejlődést mutató e-bike ágazat számára. A technológia extrák között ott a szíjhajtás, illetve a NuVinci Nabe fokozatmentesen változtatható áttételezésű hátsó agy. Az elektromosság és a meghajtás integrált, ahogy annak lenni kell ahhoz, hogy ez a kerékpárszegmens felváltsa a motorizált városi közlekedést.

gold_5

Az országúti vázmegoldások fődíját a Cervélo Rca érdemelte ki, nem véletlenül: ötvözi az aerodinamikus vázkialakítást a lehető legalacsonyabb tömeggel, ami eddig még egyetlen gyártónak sem jött össze. 667 grammot nyom egy M-es méretű váz, a bowdenezés rejtett, az ütésállóságot – ami egy ilyen kevés karbonréteget alkalmazó váz esetében valóban fontos – a Integran/PowerMetal Nanovate (TM) technológia biztosítja. Ha a kis tömeg és és az aerodinamika számunkra a két legfontosabb szempont, akkor a Cervélo Rca ma egyértelműen a világ legjobb váza!

gold_4

A kiegészítők között az ősidők óta létező angol Brooks bőrnyereggyártó a Cambium C17 nyerge érdemelte ki a fődíjat. A meglepő a dologban, hogy a Cambium nem bőrnyereg! Vulkanizált természetes gumiból készül, amelyet egy vékony, ugyancsak természetes organikus pamutréteggel vontak be. Teljesen vízálló és 100% organikus. A nyereg összes alkatrésze cserélhető, javítható, újrahasznosítható, ami ugyancsak egyedi a mai fröccsöntött nyergek világában. Maga a modellnév is botanikai elnevezés – találó. Ha nem is ítélt oda környezetvédelmi díjat idén a zsűri, a Brooks Cambium C17 állt ehhez a legközelebb, a koncepció és kivitelezés mind egyedi, környezettudatos gondolkodásra enged következtetni.

gold_3

Tegnap mi is említettük, hogy a német gumigyártó specialista, a Continental beszállt a szíjhajtás-fejlesztésbe, szerintünk éppen idejében, hiszen elkelt már egy-két új ötlet egy tőkeerős, neves gyártótól, hogy tovább fejlődjön ez a meghajtásmegoldás. Csendes, könnyű, egyszerű, nem koszoló, karbantartásmentes… valójában az agyváltós kerékpárok, az egyetlen áttételfokozatot alkalmazók, a pedelec-ek esetében telitalálat. A Conti rendszere ehhez még az egyszerű szerelhetőséget, az alacsony szíjfeszesség-igényt, következésképpen a jobb hatásfokot teszi hozzá, ami egyértelműen jelentős fejlesztésnek számít. Az innovatív fogprofilnak köszönhetően kontrás kerékpárokon is alkalmazható, és a szíj soha nem esik le. Telitalálat!

gold_2

Az Ortlieb Back-Roller High-Visibility, azaz láthatósági kerékpáros táskakollekciója teljes egészében helyettesíti a kerékpárokon kötelező reflektort, 100%-ig vízálló, ellenálló, tartós, könnyen le- és felszerelhető, vállra akasztható… egyértelműen a tökéletes kerékpártáska!
gold_1

Az Abus In-Vizz kerékpáros fejvédő újdonsága pedig az integrált szemvédelem, amelyet igény lehúzhatunk, vagy visszatolhatunk. Praktikus megoldás, és egyáltalán nem befolyásolja a sisak által nyújtott biztonságot, nem növeli jelentősen a tömeget vagy rontja a kényelmet. Az Eurobike zsűrije is azt kérdezte magától: miért nem jutott ez eszébe korábban más gyártónak?

EUROBIKE_4c_PC

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.