A Bike Europe hírei szerint a Campagnolo 2011. november 7-én Sziciliában a szponzorált profi csapatok és a sajtó képviselői jelenlétében mutatja be szériaérett elektronikus vezérlésű váltórendszerét. Két héttel később az olasz alkatrészgyártó megkezdi szállítani a komplett szetteket a szponzorált csapatoknak, hogy a versenyzők a decemberi edzőtáborokban már tesztelhessék azokat.
Az elektronikus vezérlésű váltórendszer volt a Campagnolo Eurobike standjának idei legfőbb újdonsága, miközben a Shimano az új Ultegra Di2 szettet mutatta be. A Campagnolo az Eurobike-on a fenti poszterrel hívta fel a kerékpáros technika iránt fogékonyak figyelmét arra, hogy érdemes résen lenni a jövőben, már ami a Campa elektronikus szettjét illeti.
Az első elektronikus vezérlésű váltórendszer a Mavic ZAP volt 1992-ben. Ez egy adatkábellel működő rendszer volt, melyet 1999-ben váltott le a Mavic Mektronic, melynél vezeték nélküli kommunikáció útján működtette a fékváltókar a váltóműveket. Egyik sem lett igazán sikeres, így a Mavic egy időre felhagyott az efféle fejlesztésekkel. A fonalat 2002-ben a Campagnolo vette fel, ekkor kezdte a cég a saját prototípusainak a tesztelését. A lendület 2005 után egy időre látszólag alább hagyott, de a Shimano 2010-ben piacra dobott Dura-Ace Di2-esének sikere úgy tűnik új erőt adott az olaszoknak.
A pletykák szerint eközben a Shimano sem tétlenkedik, és a válaszlépés a 11 sebességes, tárcsafékes Di2 lesz várhatóan 2013-ban. Miután a Di2 a ciklokrosszosok körében is komoly népszerűségnek örvend, ezért valószínűsíthető, hogy ennek is lesz felvevőpiaca – legrosszabb esetben a szponzorált versenyzők körében…
Forrás: Bike Europe; www.bike-eu.com
Fotó: Bike Europe, HBalage