fbpx

E-bike versenypálya az Európa-bajnokságokon?

Az UEC rendezvényein 2019-től komoly változások várhatóak, az országúti EB-n mind az időfutam-, mind a mezőnyverseny távja rövidülni fog és e-bike pályák (terepen és országúton egyaránt) kialakítását tervezik.

Valkenburgban a Cyclocross VB előtt gyűltek össze az Európai Kerékpáros Szövetség vezetői, hogy megvitassák milyen reformokat léptessenek életbe a 2018-2021-es ciklust illetően. A legnagyobb újítás az országúti Európa-bajnokságot fogja érinteni, amit már 2019-ben bevezetnek, az időfutamokat kategóriától függetlenül ugyanazon a távon fogják megrendezni (minden versenyzőnek 20-30km-es távot kell majd teljesíteni). Ezzel a döntéssel a legtöbb kategóriánál csökkenni fog a versenytáv, pl. 2017-ben az elit férfiak 46 km-t, a többiek az U19-es lányok kivételével pedig 31,5 km-t teljesítettek.

Ezenkívül a mezőnyversenyek pályája és a körök hossza is rövidebb lesz, ezt azzal magyarázzák, hogy így sokkal közönség-barátabbak lesznek a futamok. Az elit férfiak versenye 150-180 km-ra rövidül (2017-ben 241 km hosszú volt), míg a hölgyeké 100-120km-re.

Érdekesség, hogy az UEC e-bike versenypályák kialakítását is tervezi országúton és terepen egyaránt (a projektet UEC Formula E-Bike-nak nevezik), és ehhez hamarosan meg is teszi az első lépéseket, felveszi a kapcsolatot a vezető gyártókkal és tervezőkkel a szabályozási szempontok vizsgálata érdekében. (Mi is kíváncsian várjuk, hogy mi lesz ebből. – szerk.)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo