fbpx

CUBE LTD Race 27.5 teszt-Neon románc

Ha a konzervatív színvilág a tiéd, akkor ne is kattints bele a cikkbe! Ez a bringa nem a sötétben meghúzódásról szól! A CUBE LTD Race bebizonyította a tesztben, hogy nem csak színeiben hanem tudásában is feltűnő.

Könnyen fotózható bármilyen környezetben a feltűnő színeivel!

Könnyen fotózható bármilyen környezetben a feltűnő színeivel!

A CUBE végre merészen bánik a festéssel, és eltért a németes matt színektől. Ezt már a Stereo tesztben is üdvözöltük, de az LTD Race még annál is merészebb egy kicsit. Biztosan nagyon megosztja majd az olvasóinkat is a gép kinézete, de akinek bejön a harsányság, tuti szeretni fogja. Mert még a holdról is kiszúrnád!

Sportos ARG geometria

Sportos ARG geometria

2015-re változtattak az LTD vázán. Könnyebb, merevebb és hatékonyabb lett a marketingesek szerint. Ezt majd később vizsgáljuk, ami viszont biztos, hogy 6061-es alumíniumból készül AMF csőmegmunkálással. Az AMF az Advanced Mechanical Forming rövidítése. Itt nem folyadék, és nem is hőhatás segítségével érik el a végleges csőformát, hanem mechanikai alakítás történik. Így nincsen szükség utólagos hőkezelésre (a hidroformingnál sem), az alumínium anyagszerkezete is változatlan marad.

Érdekes megoldás a belső kábelvezetésre, minden esetre a szerelők örülni fognak neki.

Érdekes megoldás a belső kábelvezetésre, minden esetre a szerelők örülni fognak neki.

Nem csak az autóknál szeretjük a hárombetűs rövidítéseket, hanem a bringáknál is. Itt az AMF után ismerkedjünk meg az ARG azaz az Agile Ride Geometry fogalmával. A 26”-os kerekű bringákat sok dolog miatt szerettük, de a legfontosabbak a rövid tengelytáv, az agilis irányíthatóság és a kis fordulókör volt. Ezt először a 29”-os kerékpároknál oldotta meg a CUBE az ARG segítségével, így most nem lehetett nekik nehéz ezt 650B-s azaz 27.5”-os kerekekhez módosítani. És működik is a gyakorlatban, ebben biztos lehetsz.

Press Fit középrész, és egyenletes hegesztési varratok.

Press Fit középrész, és egyenletes hegesztési varratok.

A festésen kívül a bovdenezésnél is áldoztak a kinézet oltárán, és belső kábelvezetéssel látták el az LTD Race vázat. Fejcsöve tapered, középrésze pedig Press Fit rendszerű. Mind a mai modern montik ismérvei.

Egy négykilós montira minek kitámasztó konzol?

Egy négyszázezres montira minek kitámasztó konzol?

A németeknél valami görcsös ragaszkodás lehet a DNS-be kódolva, ezért ezen az XT felszereltségű gépen is találunk EMK, vagyis Easy Mount Kickstand konzolt. Egyszerűen magyarul: lehet rá kitámasztót szerelni. Itt egy újabb hárombetűs, a WTF jutott eszembe, de mindegy, ártani nem árt, bár várhatóan érdekes szemmel nézünk azokra akik egy versenyzésre is alkalmas montira kitámasztót tesznek. Jó, ok, csomagtartót is tudsz rá szerelni. Lehet ezért nem vagyunk németek 🙂

Imádtam!

Imádtam!

Felszereltség terén a CUBE nem szokott vacakolni, jól átgondoltan, minőségi cuccokkal építik fel a bringát. Meglepetésünkre nem FOX villa került bele hanem Manitou Marvel TS Air. Szerencsére. Mert az új Manitou istenien mozog! Kormányról blokkolható a mozgása, bár a lockout kar kidolgozása nem éri el az etalon DT-Swiss ergonómiáját és minőségét, de fényévekre van az állandóan elromló Rock Shox nyomógombtól.

Minőségi XT hajtómű

Minőségi XT hajtómű

Váltórendszere Shimano 3×10 sebességes SLX/XT, érdekes mixben. A drága része (hajtómű, hátsó váltó) XT, az első váltó viszont „csak” SLX, illetve a váltókarok is. Persze eladáskor jobban örülünk az XT hajtóműnek, de kicsit fura nekem ez a keverék. Persze később ehhez azért lehet fejleszteni a rendszert. És érdemes is, mert a bringa sokra képes. Hajtóműből szerintem elég lett volna a dupla is a 11-36-os hátsó sor mellett, viszont triplával tuti feljutsz bárhol.

Satufék!

Satufék!

A fékrendszer Deore, amit csak azért nem hánytorgatok fel neki, mert egyrészt bőven 4 kiló alatti árban van a gép, másrészt sok gyártó komolyabb szintű modellje sem fog úgy, mint ez 0 km-esen! Ha nem mégy extrém terepre, akkor mindig elég lesz 1 ujj a fékezéshez. Differenciált tárcsa átmérőt alkalmaztak. Ez azt jelenti, hogy elöl 180 mm-es, hátul pedig 160-as tárcsák vannak az agyakon.

Odafigyeltek a részletekre is!

Odafigyeltek a részletekre is!

Azokon az agyakon amiken szintén Shimano XT felirat díszeleg. Ide bevéstem egy óriási piros pontot, mert a legtöbb gyártó itt spórol meg néhány 10 EUR-t, és tesznek be noname, esetleg kevésbé nívós agyakat. A kerékszett többi része az Alexrimstől érkezik és az új Schwalbe Tough Tom külső került előre, illetve Rapid Rob hátra. Mindkettő 2.25” széles ami megfelelő ballonosságot ad, így akár 2.5 baron is lehet vele bringázni.

CUBE logó=Syntace kiegészítő

CUBE logó=Syntace kiegészítő

A kiegészítők – legyen szó stucniról, kormányról, nyeregcsőről vagy nyeregről – mind „házon belülről” jönnek, vagyis a CUBE legyártatja saját logójával valahol. De hol van ez a valahol? Hát a Syntace-nél! Minden CUBE logós kiegészítő a híres német gyártónál készül, így a minőséggel nem lesz hiba!  Ami viszont érdekes, hogy a nyerget sikerült nagyon eltalálni. Nem tudom hogy a Selle Italia-e a gyártója, de nagyon hasonló volt komfortérzetben.

Túrázni is ideális.

Túrázni is ideális.

A komplett gép 12.5 kilót nyomott a mérlegen, ami nem is kevés, de nem is sok. Lehetne még faragni belőle egészen könnyen és relatív olcsón, de most vizsgáljuk azt, ami a gyárból kijött! A Manitou Marvel villa megkoronázza az egyébként is nagyon jó gépet. Hihetetlenül finom a mozgása már nullkilométeresen! Mondjuk úgy, hogy kiegyenlíti a túlzottan merev hátsórészt a nagyon finom elejével. Gyorszára villámgyorsan kiszedhető, bár ez csak hobby versenyzés esetén előny, máskor van időnk bőven. Sokszor megy a vita meg a kommentháború hogy mi alkalmas versenyzésre és mi nem. Persze magát a versenyzés szót is nehéz nevezőre hozni. Ha szigorúan vesszük, akkor nem versenykész a bringa hiszen XCO világkupán vagy akár egy hazai bajnokságon labdába sem tudnál rúgni vele a 10 kiló alatti karbonvázas montikkal szemben. De akkor ne nevezzünk versenynek mondjuk egy maraton középtávot? Ahol ennél sokkal gyengébb felszereltségű bringákkal is komoly csaták folynak akár a 80. helyért is?

De a kemény bevetéseken is helytáll.

De a kemény bevetéseken is helytáll.

Mindenki döntse el neki mit jelent a versenyzés, minden esetre én simán odaállnék egy hosszútáv rajthoz is vele. Minden alkatrésze megfelel a 100 km sportos tempóban való letekeréséhez, a súlyához meg majd hozzáedződsz! 80 kiló fölötti bringásoknak ha kényelmet szeretnének akkor nagyon pontosan játszaniuk kell a hátsó guminyomással, mert ahogy már írtam is, a hátsó háromszög nagyon merev, ezért a nyomást kell csökkenteni, ezzel viszont nő a felütéses defekt veszélye. Esetleg 2.4”-os gumit bele, de ilyenkor szorítkozzunk a száraz időre, mert sárban már nem maradna túl sok hely a traktor gumiknak, ami 2.25-össel még bőven van.

InfoBox:
Forgalmazó: Velobike Kft.
Elérhetőség: www.cube-bikes.hu
Származási hely: Németország
Vázgarancia: 6 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméretek: 16”-18”-20”
Ajánlott fogyasztói ár: 379.990 HUF

Műszaki adatok:
Váz: 6061-es alumínium
Villa: Manitou Marvel TS Air 100 mm
Első váltó: Shimano SLX
Hátsó váltó: Shimano XT
Váltókar: Shimano SLX
Fékek: Shimano Deore
Hajtómű: Shimano XT 40-30-22T
Középcsapágy: Shimano XT Press Fit
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50 11-36T
Kerekek: Shimano XT agyak + Alex ZX24 felnik
Külsők: Schwalbe Tough Tom+Rapid Rob 27.5”x2.25”
Kormány: CUBE Flat Race Bar
Kormányszár: CUBE Performance
Kormánycsapágy: CUBE
Nyeregcső: CUBE Performance Post
Nyereg: CUBE Active 1.1
Markolat: CUBE Performance
Tömeg: 12,5 kg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.