fbpx

Cube 2015: Színes újdonságok

A Cube mindig nagy standdal jön Friedrichshafenbe, és egész nap hatalmas a tömeg náluk, ami jól mutatja népszerűségüket. A német gyártó most is kitett magáért. Teljes modellpalettát vonultatott fel, és hoztak kisebb-nagyobb fejlesztéseket is. Mint ahogy náluk mindig, a színek ezúttal is fontos szerepet kaptak.

Kezdjük talán az csúcskategóriával, az új C68 szériával. A C68 a Composite 68 rövidítése. Ez a Cube új karbonváz előállítási technológiáját jelenti, melynél az általános 60% karbonszövet és 40% műgyanta arányt 68-32-re sikerült feltornázniuk. Erre a 68%-ra utal a C68. Ennek eredményeképp könnyebb és merevebb vázakat lehet előállítani. A C68 technológiát megtaláljuk az XC (Elite- 4 modell), valamint az országúti (Litening- 4 modell) szériák csúcsmodelljeinél, és a Stereo széria 140 mm-t mozgó all-mountain csúcsmodellje esetén.

cube_2015_eurobike_001

Ez itt a rövid nevű Cube Stereo 140 C68 SLT 27,5 váz. Az új Stereo gyakorlatilag mindent tud, amit ma egy AM vázba bele lehet tenni. Az új C68 karbon technológia, a jól bevált, vázméretenként külön megtervezett kinematikájú FSP4Link felfüggesztés egyedileg tuningolt Fox rugóstaggal, PressFit középrész, X12 hátsó tengely a Direct Mount váltótartó füllel, Di2 kompatibilis belső kábelvezetés, mindez már a 27,5-es kerékmérethez tervezve és természetesen a Cube új top színvilágával, azaz matt fekete egy kis pirossal és kékkel fűszerezve.

cube_2015_eurobike_002

Habár még nem C68 a váz, hanem a jól bevált Advanced TwinMold karbon váz, de azért mindenképpen ütős gép az Aerium is. Az idénre frissített vázhoz a mérnökök most nem nyúltak hozzá, de az így is az egyik legaerodinamikusabb a kategóriájában, melyet a vízszintes papucs, az integrált első, és középcsapágy-ház mögé helyezett hátsó fék, valamint a vázba illeszkedő kormányszár tesz teljessé és az egyik legkorszerűbbé. Az elektromos Dura-Ace szettet egy meglehetősen látványos aero FSA Metron hajtókar dobja fel. Mindez kiegészítve némi Reynolds Aero 72/90 karbon kerékszettel, pár Profile Design alkatrésszel a legjobb fajtából és az új Fizik Triton nyereggel. A végeredmény a triatlonisták egyik vágyálma, mellyel annyi győzelmet arattak már, hogy sokakban méltán tiszteletet vált ki. Össztömege sem rossz: 8,15 kg.

cube_2015_eurobike_003

A klasszikus Cube színeket viselő Aerium HPC SL ugyan csak eggyel van az előbbi csúcsgép alatt,  de az ára azért már sokkal barátiabb, míg a váz azonos a csúcsmodellével, és a felszereltsége még mindig bőven kielégíti az erős amatőrök igényeit is: elektromos Ultegra váltás, Mavic Cosmic Elite kerekek, Profile Design kormány. Szerencsére a gyártó nem feledkezett meg a bérből és fizetésből élő amatőrökről sem, és meghagyott a palettában egy aluvázas modellt is, a háttérben látható Aerium HPA Pro-t.

cube_2015_eurobike_004

Az országúti csúcsmodelleknél maradva nem mehetünk el szó nélkül az új Litening C68 SLT mellett sem. A három másik, a palettában alatta elhelyezkedő társával együtt megkapta az új C68 karbon technológiát. A C68-as vázak természetesen fogadják a Di2 vezetéket, az SLT típus alapból elektromos Dura-Ace-szel van szerelve, no meg Cosmic Carbon 40 kerékszettel és a legfájintosabb Syntace alkatrészekkel, amit a Fizik Antares karbon nyereg egészít ki. Egyszerűen nehéz ennél többet kívánni. A gép tömege az elektromos váltószett ellenére is csak 6,4 kg.

cube_2015_eurobike_005

Maradjunk még mindig kicsit a csúcsmodelleknél! Az elektromos EliteHybrid széria tetején csücsül az EliteHybrid HPC SLT 29. Talán az első pedelec monti, amire azt tudom mondani, hogy szép. Bár az akku még ott van az alsócsövön, de mégis olyan letisztult formát tudtak adni az egész gépnek, ami látványával meg tudja ragadni azokat is, akik eddig otrombaságuk miatt is ódzkodtak az ilyen bringáktól. Ami pedig a műszaki tartalmat illeti, nos, az elektromos rendszert leszámítva (Bosch) lényegében megegyezik az eddigi csúcs HPC montiéval. Sram XX-1 szett az új RS-1 villával, Magura MT8 fékekkel, DT pillekönnyű kerékszettel, a kisebb alkatrészeket pedig olyan nevek fémjelzik, mint Syntace és Tune. Ennek is köszönhető, hogy a gép össztömege a pedelec montik között etalonnak számító 16,9 kg. Nem véletlen, hogy megkapta az Eurobike Gold Award díjat, amiről a kiállítás első napján már írtunk: https://bikemag.hu/magazin/hirek/eurobike-gold-awards-2014-top-12

Eddig nem voltam éppen nagy híve az elektromos montiknak, de ezt bizony kipróbálnám.

cube_2015_eurobike_006

A merevfarú XC csúcsmodell, az Elite C68 SLT 29 kerékpáron szó szerint minden földi jó megtalálható, amit egy ilyen gépbe bele lehet tenni, amivel fel lehet szerelni. Csak címszavakban: RS-1 villa, elektromos XTR, karbon DT kerékszett Syntace karbon kiegészítőkkel, karbon Fizik Tundra nyereggel, ami csak szem-szájnak ingere. Gyakorlatilag nem nagyon tudnék semmit sem profibbra cserélni! Ha tesztelhetném, valami olyasmit kéne a lehetséges tuning ponthoz írnom, hogy „nincs mire cserélni, mert nincs jobb”. A kilenc kilós gép megjelenése tükrözi a top kategória új színvilágát.

cube_2015_eurobike_007

Az XC vonalon a személyes kedvencem viszont az elérhetőbb Elite C68 Pro 29 lett. Az egyszerű matt fekete külcsín az éppen csak pici fehérrel és pirossal fűszerezve nagyon betalál nálam esztétikai szempontból. A gép a már nem annyira horror árú, de azért elég könnyű 1×11-es X01 váltószettel, DT kerekekkel és SID villával, a szinte már bálványozott XT fékekkel, de már az új C68 váztechnológiával ideális összeállítás bármely XC versenyzőnek. A Syntace kormányszár és saját márkás karbon kormány és nyeregcső is a felső kategóriát képviseli. Tömege így is 10 kiló, ára pedig 3000 Euro alatt marad.

cube_2015_eurobike_008

A Cube kínálja az egyik legnagyobb és legteljesebb női modellpalettát. A törődés komolyságát mutatja ez a modell is, a Sting WLS 120 Pro, mely a két nagyobb vázméretben 29-es, a két kisebb méretben pedig 27,5-ös kerékmérettel készül. A 120 mm-t mozgó váz rendelkezik mindazon tulajdonságokkal, mint a férfi verziók. A színkombinációja finoman szólva nagyon erős lett, nehéz nem észrevenni, főleg a leírhatatlan színű Manitou Marvel villa a vázon is itt-ott visszaköszönő, enyhe neon pink beütésű neon narancs színével, melyet a leírásban egyszerűen csak „flashred” névvel illetnek.

cube_2015_eurobike_009

A másik női széria az Acces, mely a merevfarú bringákat takarja. Már a korábbi években is hosszasan elidőztem e gépek szemet gyönyörködtető finom színösszeállításai kapcsán, és most sem volt ez másképp. Habár a Cube eléggé elment az extrém színkombinációk felé, ezt a szériát meghagyták a finom, visszafogott összképével. Eme égszínkék szépség amúgy pont a legolcsóbb típus e szériában, de mégis oly igényes kinézetű, hogy erre csak egy idő után jöttem rá. Az ára nagyon baráti, idehaza is a legtöbbek számára megfizethető kategóriában van, amelyet a sokkal kevésbé neves, a külcsínre ennyit korántsem adó gyártók sem tudnak überelni. Ráadásul a gép nagyon pici méretben is elérhető (akár 13”-34 cm), így a nagyon alacsony lányok is megtalálhatják személyében az ideális bringát. A kis méretek okán természetesen 26-os kerekű géppel állunk szemben.

cube_2015_eurobike_010

A Cube évek óta nagyon erős a városi, commuter gépek piacán is. E gépeit mindig a nagyfokú letisztultság jellemezte, ezen most sem változtattak, a legtöbb ilyen bringa egyszerű matt feketébe vagy esetleg a hölgyeké matt fehérbe van öltöztetve. Mondjuk, ehhez nagyon könnyű hozzáöltözni, nem nagyon rontja el az éppen aktuális ruha-összeállítás finomra hangolt színösszecsengéseit. Ebben a kategóriában ez is szempont. A képen látható Hyde egy pár sárvédővel felszerelve ideális munkába járó gép mindennapos használatra. Épp kellően vagány, elegáns, és cseppet sem hivalkodó, és a végtelenül egyszerű formavilága is kellően időtálló, hogy még sok év múlva is korszerűnek hasson.

cube_2015_eurobike_011

cube_2015_eurobike_034És ha már városi vonal, akkor természetesen meg kell emlékeznünk a városi pedelec gépekről is, melyből mindjárt egy jókora sort állított ki a Cube. A legszebbek ezek az EllyHybrid jószágok voltak, melyek kétféle felszereltségi verzióban és nagyon visszafogottan megnyerő színekben pompáztak. A képen is látható sárgán kívül volt bordó, világoskék és fényes fekete is. A két verzió közti különbséget a váltó és a fék fajtája jelenti: az EllyCruise 7 sebességes Nexus agyváltóval és V-fékkel, míg az EllyRideHybrid gépek tárcsafékkel és Deore váltóval szereltek. A váz és a Bosch meghajtás azonos. A kényelem okán mindkettő teleszkópvillát kapott és stílusos rugós nyerget. A váz részét képező masszív csomagtartó nekem fixa ideám. A színvilágot a klasszikus polírozott alkatrészek, a szintén klasszik benyomást keltő barna nyereg és markolat, valamint a színre fújt villa és akkumulátorburkolat teszi teljessé és látványossá.

cube_2015_eurobike_012

Sokat mond egy cégről az is, hogyan viszonyul az utánpótláshoz. Ebből a szempontból is csak dicsekednivalója van a Cube-nak, hiszen a gyerekkerékpár palettájukat sok más cég megirigyelhetné. És ami plusz pont, hogy ezek is igényesen felépített darabok, a felnőtt bringákhoz képest is változatosabb, de azért összehangolt színvilággal. A pedál nélküli futóbringától (természetesen ebből is külön lány és fiú változat van) egészen a 24-es jól felszerelt gyerek montiig minden van.

cube_2015_eurobike_013

Utóbbi a „Lite” aluvázas, hidraulikus tárcsafékes, lockolható levegős teleszkópvillás, Deore felszereltségű, a Kid 240 SL.

A Cube bringákról bővebben a magyar forgalmazó: http://cube-bikes.hu/

Illetve a gyártó honlapján olvashatsz: http://www.cube.eu/cube-bikes/

További képek:

Szöveg: gg

Fotó: gg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo