Hazánk legrégebbi még mindig működő kerékpár gyártója, a Csepel is jelent volt a 2017-es Eurobike-on, ahol prezentálta a nemzetközi közönségnek, hogy mire is számíthatunk tőlük a 2018-as évben. A fejlődés nem állt meg, a kiállításon találtunk pár új és érdekes régebbi modellt, melyet most mi is bemutatunk olvasóinknak.
A Csepel a múltján kívül arról is híres, hogy a hazai piacon hiánypótló kerékpárokat és alkatrészeket árul, ilyenek például a nem mindennapi városi fixik vagy egysebességes bringák és alapanyagból is bátran nyúlnak az előnyös tulajdonságokkal rendelkező, erős és tartós acélhoz, melyből kifejezetten gyönyörű vázú kerékpárokat készítenek.
Az egyik jövőévi újdonság a RoyAL 1928 alumínium vázzal, csiszolt varratokkal, karbon villával és egyenes kormánnyal, mellyel a Csepel a 90. születésnapjáról szeretne megemlékezni, a hátsó kerék irányától függően egysebességként vagy fixiként használható. A gyártó szinte teljes egészében saját márkás alkatrészekkel (Luxus agyak, Ringo felnik, Teta hajtómű és lánckerék, Piton fékkarok, Stupor fékek) szerelte fel a kerékpárt, melynek köszönhetően igazán egységes képet mutat a RoyAl. Az alumínium csúszópapucsok acél erősítést kaptak és mindenre gondolva, a vázon sárvédő rögzítésére alkalmas szemeket is találunk. A dizájnra is rendkívül odafigyeltek a Csepelnél, az apró részletek, például a bovdenek, a nyeregcsőbilincs, a külsők és a lánckerék színe is tökéletesen harmonizál a váz festésével, ezzel igazán ütős megjelenést kölcsönözve a kerékpárnak.
A személyes kedvencem a Csepel standon az acélvázas Royal****, mely a már fent említett módon örökhajtósként vagy egysebességesként használható, alapanyagát tekintve 4130-as CrMo csövekből készül, a villája muffos kialakítású és a váz csúszópapucsa a Csepel logóval igényes kivitelezésű kerékpárra utal. Szintén, ahogy az alumínium vázas változat is, majdnem teljes egészében a gyártó saját alkatrészeiből épül fel ez a kerékpár. Egyszerűbb acélból is elérhető Royal váz Royal*** néven.
A váltóra vágyók a stílusos városi bringák közül a Torpedo***-t választhatják, míg az egyszerűbb országúti kerékpárok iránt érdeklődők az acélvázas Rapid*** vagy az alumínium vázas TorpedAL között válogathatnak, mindhárom modell 2018-tól elérhető teljes Sora szettel az eddigi Tourney mellett.
2018-ra a Woodlands család teljesen megújul, az mtb (29″, 27,5″, 26″) és a cross modellek is új vázzal jelentkeznek, ezenkívül a cross modell női vázzal is kapható lesz. Minden modell két színben és kétféle felszereltséggel lesz elérhető. A kiállított darabok színválasztása elég merész, de a Csepel soha nem a hétköznapi megjelenésű kerékpárjairól volt híres. Természetesen, ahogy már megszokhattuk, felszereltségét tekintve minden modellnél a Csepel saját márkás alkatrészei dominálnak, a teleszkópon, hajtóművön és a felniken is Csepel feliratokkal találkozhatunk.
Túra és városi felhasználásra továbbra is a Traction, a Signo és a Spring modelleket kínálja a Csepel. Mindhárom típus csomagtartóval, sárvédőkkel és lámpákkal felszerelt, a Traction és a Spring pedig egyaránt női és férfi vázzal is elérhető. A Traction modelleket hagyományos láncváltókkal szerelik, míg a Spring-ek és a Signo agyváltósak.
Az összehajtható Mini bringákkal is találkozhattunk az Eurobike-on. A váz közepén és a kormányszáron található gyorszárak segítségével pillanatok alatt egész kicsivé és könnyen szállíthatóvá összehajtható a kerékpár. A három sebességes Nexus agyváltónak köszönhetően pedig az emelkedőkön sem kell vele sokat küzdenünk.
Weiss Manfréd alapította a gyárat 1928-ban, ennek emlékére két klasszikus modell is az ő nevét viseli. A Weiss Manfred 100 és 200 elérhető férfi és női változatban, mindkét modell férfi változata hagyományos dupla felsőcsöves, a női verzió pedig klasszikus női kinézetű városi kerékpár. A felszereltségét illetően már mindkét modell modern alkatrészekkel van ellátva, megbízható fékek végzik a lassítást, a 100-nál 3 sebességes, a 200-nál pedig 7 sebességes agyváltó segíti a könnyebb haladást.
Végezetül még egy apró érdekesség. A stand mellett egy Royal*** volt nem hétköznapi módon “kikötve”, a nyeregcsövét használták zárként, mely a vázból kihúzva három helyen megtörhető és végül önmagába záródik, kulccsal nyitható, zárható. A Lock-in-visible lakat egy kooperáció eredménye, melyben a Csepel mint támogató van jelen.
Tovább információk a gyártó honlapján: Csepelbike.com