fbpx

Continental újdonságok az idei Eurobike-on

150 éve ugyanazon helyen, ugyanolyan lelkes, büszke dolgozókkal!

150 éve ugyanazon helyen, ugyanolyan lelkes, büszke dolgozókkal!

A 19. században a német vasúthálozat elért Korbach-ba, fellendítve a kisváros iparosodását. A sínen történő szállítás lehetővé tette, hogy a távoli kontinenseken begyűjtött kaucsukból a német szénkészletek segítségével gumitermékek készüljenek. Akkoriban még a nem a gépjárműipar számára történt a gumifeldolgozás, hanem az ipari gépek szíjhajtása készült a Continental gyárban. Közel 150 évet ugorva ugyanott, a korbach-i Continentalstraße-n áll a Conti kerékpárköpeny és -tömlő gyártó üzeme, 3500 dolgozónak adva munkát. Igen, Európában van létjogosultsága – mi több jövője – a gumigyártásnak, nem kell a mindenképpen a termelést Távol-Keletre áthelyezni a gazdaságosság jegyében.

eurobike_continental_2015_plus2

Kézzel készült kerékpárköpenyek Európa szívében!

A másfél évszázad során szerzett szakértelem „nem válik vízzé”, a Deutsche Technik-re lehet és érdemes támaszkodni. Sok tekintetben a tapasztalat, az elhivatottság, lelkesedés és büszkeség bőven kompenzálja az olcsóbb távol-keleti munkabérek nyújtotta előnyt, továbbá a környezettudatosság is azt diktálja, hogy ha lehetséges, a késztermékeket ne „utaztassuk” a világ másik feléről. A magasabb szintű Continental termékek éppen ezért a mai napig Korbach-ban készülnek, így például a legendás országúti Grand Prix, Gatorskin, köpenyek, vagy a technológiailag hasonlóan fejlett montis modellek, a Mountain King, az X–King, a Race King, a Speed King, illetve a szingók úgyszintén. A fejlesztés és a gyártás mellett a minőség-ellenőrzés és a tesztelés is az üzemen belül történik. Ha ezeket a Conti termékeket választjuk, a 150 éves dicső múltra, a gondos kézi kivitelezésre és a tökéletesen ellenőrizhető gyártásfolyamatra szavazunk. Lássuk akkor a legújabb narancssárga emblémás termékeket!

eurobike_continental_2015_102

A Continental 2016-ra több köpenymodellt is megújított, a jelentősebb fejlesztések közül érdemes kiemelni az Enduro felhasználásra szánt Der Baron Projektet. Itt teljes újratervezésről van szó: a 26″, 27.5″ és 29″ méretben is elérhető „nehézbombázó” Black Chilli gumikeverékből új, megerősített Apex Mesh Layer szövetszerkezettel készül 2,4” szélességben. Az oldalfalat is felturbózták a fejlesztők, amely a felütéses defektek kivédését szolgálja, illetve stabilabbá teszi a köpenyszerkezetet. Az első gyártásszéria új, limitált csomagolásban érkezik, amely egy direkt a köpenyhez kifejlesztett „rie:sel” fedőnevű sárvédőt tartalmaz. Már az ősszel ez lesz az új a Der Baron.

[divider scroll_text=”Continental újdonságok az idei Eurobike-on”]
A Conti által támogatott profi bringások – így például a világversenyeken taroló Athertonék és Richie Schley – természetesen már tesztelték a Der Baront, visszajelzéseikben fantasztikus tapadásról számoltak be, a versenyeken során ellenállónak, defektbiztosnak bizonyult az új fejlesztés. A bütykök igen magasak a Baronon, optimalizált elosztással, speciálisan a nehéz, kihívásokkal teli Enduro pályákra tervezve. A méret, illetve a megerősített szerkezet is az új szakág egyre magasabb igényeit szolgálja, a BlackChili gumikeverék a gördülési ellenállás csökkentése mellett növeli a tapadást – eme magas szintű Conti-technológia már-már a fizika elméleti határait feszegeti. A Der Baron szereti sarat, a laza, köves talajt, aki jól megy ilyen terepviszonyok közt, imádni fogja ezt a 2016-os újdonságot, és egészen biztos, hogy nem a köpeny lesz a „szűk keresztmetszet” az önfeledt „csapatások” során.

eurobike_continental_2015_119_eurobike_continental_2015_118

Könnyed intermezzo gyanánt vessünk egy pillantást a “gumiköpeny talpú cipőre”, amiről mostanság az egész világ beszél! A történet a következő: az Adidas felkérésére a Conti kifejlesztette az X-King MTB köpeny mintázatát alkalmazó terepfutócipő-talpat, s habár már korábban kiszivárogtak hírek a nagyszabású együttműködésről, az Eurobike kiállításon debütált a Terrex X–King, amely 2016. tavaszától lesz elérhető. A sportszergyártó óriást a Conti gumiabroncs mintázata inspirálta az új modell megalkotására, természetesen a természetes mozgást elősegítő, hajlékony „futófelület” BlackChili összetételt alkalmaz, amely borítékolhatóan nem tesz rosszat a talp tapadóképességének. A cipő terepfutásra, teljesítménytúrázásra készült és azoknak a futóknak szánják, akik az ösvényeken szeretnének két lábukon helyt állni. Következésképpen bringázásra sajnos nem igazán alkalmas. Mondjuk bringás körökben el tudjuk képzelni sportos utcai megjelenésnek, persze ehhez túl “sokat tud”.

eurobike_continental_2015_120
A terepfutóknak – szerkesztőségünkben is van “érdekelt” – mondjuk el, hogy a Terrex X–King alacsony sarokemelést alkalmaz, a felsőrész ellenálló, vízálló és egyben lélegző TPU-ból készül, a talpbetét pedig EVA csillapítást alkalmaz. A cipő fogyasztói ára 150 euró környékén lesz, tömege 43-as méretben 610 gramm.

eurobike_continental_2015_116
Vissza a kerékpáros termékekhez! A szokás szerint igen látványos berendezett Conti Eurobike standon egyértelmű volt a közlekedést, általános kerékpározást szolgáló köpenyek iránti figyelem. Számos fejlesztés ezen a vonalon történt, ami érthető, mivel a kerékpár egyre inkább leveti sport- vagy rosszabb esetben „játékeszköz” image-át, Nyugat-Európában már ma a modern közlekedés meghatározó eleme. Így a Continental egyik legsokrétűbb modellje – a TopContact – is megújult, neve után II. végződést találunk, 28-42 mm szélesség és relatíve sima futófelület jellemzi. Egyaránt otthonosan mozog aszfalton és murvás talajon, továbbá az új „gravel grinder” felhasználásra is ideálisnak tartják. A középső futófelület minimális gördülési ellenállást tesz lehetővé, az oldalsó mintázat – nevezhetjük bütyköknek is – biztos kanyarodást tesz lehetővé a murvás, kavicsos terepen, vagy akár nem belvárosi kerékpárutakon. Természetesen defektállósága elsőrangú köszönhetően a Vectran™ technológiának, továbbá tartós gumikeverékből készül, így nem kell havonta cserélni.

eurobike_continental_2015_117
A speciális Vectran réteget a köpeny szövetszerkezetébe helyezi el a Conti, ez egy olyan alapanyag, amely egyszerre biztosítja a szúrásos sérülés elleni védelmet és a kellő rugalmasságot, így nem okoz „döglött”, „fakerék” érzetet, mint a többi defektállóságra kihegyezett köpeny a piacon. A gördülési ellenállást alig befolyásolja, a TopContact-tal a haladás dinamikus, könnyed. A nemzetközi tesztekben a fenti állítások igazolása mellett a meglepően jó tapadásról olvashatunk: a tesztelők szerint a nedves, töredezett aszfalton ugyanúgy kanyarodik, mint a murvás „dűlőutakon”. További újdonság, hogy a TopContact II. elérhető téli használatra optimalizált változatban „Winter” utónévvel. Ez utóbbi ideális e-bike használatra is, a letaposott havas úton is megfelelő irányítást tesz lehetővé.

eurobike_continental_2015_114

eurobike_continental_2015_115

A gyors haladásra optimalizált mintázat visszaköszön más új Conti fejlesztésekben is. Például a DoubleFighter montis modell immár 3. generációja is napvilágot látott, ugyancsak murvás utakra, „gravel grinder” felhasználásra ajánlható, bármely monti ilyen terepviszonyokhoz, teljesítménytúrákra, vagy akár „gravel” versenyekre optimalizálható. Természetesen a DoubleFighter aszfalton is sebesen gurul, tartóssága ugyancsak az általános használat felé mutat. Mindazonáltal minőségi, ruganyos 180 tpi szövetszerkezetet kap, 50 mm-es szélessége kellően csillapítja az egyenetlenségeket, továbbá 650b és 29er méretben is elérhető.

eurobike_continental_2015_117

2016-ban már alig lesz olyan nem országúti használatra szánt Conti modell, amely ne lenne elérhető az új szabványnak tekinthető 650b, azaz 27,5″-os méretben. Még a görgős edzéshez szánt Hometrainer-nek is lesz „középméretes” változata.

eurobike_continental_2015_110
eurobike_continental_2015_109A sebes, vegyes használatú terepgumik mellett érdekes új fejlesztés az érem másik oldaláról indító Conti Gator Hardshell, azaz a „páncélozott” országúti modell. Azon kerékpáron közlekedők, ingázók számára, akik megbízható, minden időjárási körülményben helyet álló, tartós köpenyre vágynak, de országúti masinájukba nem fér el a városi-trekking típus, illetve a nem szívesen kötnek kompromisszumot a bicajon elérhető tempó kérdésében. A Hardshell-ProTection szövetszerkezet a széles PolyX Breaker® defektálló réteggel kombinálva a városi közlekedés minden viszontagsága ellen felveszi a harcot- A szövetsűrűség viszont finom (180 tpi), így a gördülési ellenállás alacsony marad, kényelmes, ruganyos szerkezetet biztosítva. Kizárólag Korbach-ban készítik, 23-32 mm szélességben, akár hajtogatható kivitelben is.

eurobike_continental_2015_108
A mindent kibíró országúti alkalmazás terén hazánkban népszerűbb a „sima” Gatorskin, de szerintünk például a Grand Sport Extra is kellő védelemmel rendelkezik köszönhetően a Double NyTech Breaker szövetszerkezetnek, talán nem annyira bombabiztos mint a Hardshell, de kétségtelenül gazdaságos választás, valamivel könnyebb, sok-sok ezer kilométer megbízható futásteljesítményt lehetővé téve. A Soper Sport Plus ugyancsak egy kiváló, strapabíró, kiváló futásteljesítményt biztosító modell, érdemes ebben is gondolkodni mind edzésekhez, mind általános használatra.

[divider scroll_text=”Continental újdonságok az idei Eurobike-on”]

Versenyorientált modellek csúcsminőségben, amelyeket a profi mezőnyben is gyakran láthatunk...

Versenyorientált modellek csúcsminőségben, amelyeket a profi mezőnyben is gyakran láthatunk…

Általánosságban elmondható, hogy a Continental 2016 országúti kínálatra jellemző a „ballonosodás”: a GranFondo-kedvenc GrandPrix 4-Season, a Gatorskin, a Grand Sport Extra, a Grand Sport Race, az Ultra Sport II, illetve a Super Sport Plus egyaránt kapható lesz akár 32 mm-es „túragumi-szélességben” is. Simán beilleszthetőek az új tárcsafékes országúti gépekbe, vagy a gravel grinder, esetleg a cyclocross masinákba, megkönnyítve az általánosabb felhasználást, a mindennapos közlekedést. Természetesen új széles országúti tömlő is kapható ezekhez a köpenyekhez: a Conti minden részletre ügyel! A környezetbarát kerékpáros közlekedést a Continental a kínálat tükrében egyértelműen szívügyének tartja, de ez nem jelenti azt, hogy a speciálisan sport- és szabadidő felhasználásra készült „narancsemblémás” köpenyek lépéshátrányba kerülnének a konkurens gyártók termékeivel szemben.

További információ a forgalmazó honlapján.

(x)

eurobike_continental_2015_112

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo