A 19. században a német vasúthálozat elért Korbach-ba, fellendítve a kisváros iparosodását. A sínen történő szállítás lehetővé tette, hogy a távoli kontinenseken begyűjtött kaucsukból a német szénkészletek segítségével gumitermékek készüljenek. Akkoriban még a nem a gépjárműipar számára történt a gumifeldolgozás, hanem az ipari gépek szíjhajtása készült a Continental gyárban. Közel 150 évet ugorva ugyanott, a korbach-i Continentalstraße-n áll a Conti kerékpárköpeny és -tömlő gyártó üzeme, 3500 dolgozónak adva munkát. Igen, Európában van létjogosultsága – mi több jövője – a gumigyártásnak, nem kell a mindenképpen a termelést Távol-Keletre áthelyezni a gazdaságosság jegyében.
A másfél évszázad során szerzett szakértelem „nem válik vízzé”, a Deutsche Technik-re lehet és érdemes támaszkodni. Sok tekintetben a tapasztalat, az elhivatottság, lelkesedés és büszkeség bőven kompenzálja az olcsóbb távol-keleti munkabérek nyújtotta előnyt, továbbá a környezettudatosság is azt diktálja, hogy ha lehetséges, a késztermékeket ne „utaztassuk” a világ másik feléről. A magasabb szintű Continental termékek éppen ezért a mai napig Korbach-ban készülnek, így például a legendás országúti Grand Prix, Gatorskin, köpenyek, vagy a technológiailag hasonlóan fejlett montis modellek, a Mountain King, az X–King, a Race King, a Speed King, illetve a szingók úgyszintén. A fejlesztés és a gyártás mellett a minőség-ellenőrzés és a tesztelés is az üzemen belül történik. Ha ezeket a Conti termékeket választjuk, a 150 éves dicső múltra, a gondos kézi kivitelezésre és a tökéletesen ellenőrizhető gyártásfolyamatra szavazunk. Lássuk akkor a legújabb narancssárga emblémás termékeket!
A Continental 2016-ra több köpenymodellt is megújított, a jelentősebb fejlesztések közül érdemes kiemelni az Enduro felhasználásra szánt Der Baron Projektet. Itt teljes újratervezésről van szó: a 26″, 27.5″ és 29″ méretben is elérhető „nehézbombázó” Black Chilli gumikeverékből új, megerősített Apex Mesh Layer szövetszerkezettel készül 2,4” szélességben. Az oldalfalat is felturbózták a fejlesztők, amely a felütéses defektek kivédését szolgálja, illetve stabilabbá teszi a köpenyszerkezetet. Az első gyártásszéria új, limitált csomagolásban érkezik, amely egy direkt a köpenyhez kifejlesztett „rie:sel” fedőnevű sárvédőt tartalmaz. Már az ősszel ez lesz az új a Der Baron.
[divider scroll_text=”Continental újdonságok az idei Eurobike-on”]
A Conti által támogatott profi bringások – így például a világversenyeken taroló Athertonék és Richie Schley – természetesen már tesztelték a Der Baront, visszajelzéseikben fantasztikus tapadásról számoltak be, a versenyeken során ellenállónak, defektbiztosnak bizonyult az új fejlesztés. A bütykök igen magasak a Baronon, optimalizált elosztással, speciálisan a nehéz, kihívásokkal teli Enduro pályákra tervezve. A méret, illetve a megerősített szerkezet is az új szakág egyre magasabb igényeit szolgálja, a BlackChili gumikeverék a gördülési ellenállás csökkentése mellett növeli a tapadást – eme magas szintű Conti-technológia már-már a fizika elméleti határait feszegeti. A Der Baron szereti sarat, a laza, köves talajt, aki jól megy ilyen terepviszonyok közt, imádni fogja ezt a 2016-os újdonságot, és egészen biztos, hogy nem a köpeny lesz a „szűk keresztmetszet” az önfeledt „csapatások” során.
Könnyed intermezzo gyanánt vessünk egy pillantást a “gumiköpeny talpú cipőre”, amiről mostanság az egész világ beszél! A történet a következő: az Adidas felkérésére a Conti kifejlesztette az X-King MTB köpeny mintázatát alkalmazó terepfutócipő-talpat, s habár már korábban kiszivárogtak hírek a nagyszabású együttműködésről, az Eurobike kiállításon debütált a Terrex X–King, amely 2016. tavaszától lesz elérhető. A sportszergyártó óriást a Conti gumiabroncs mintázata inspirálta az új modell megalkotására, természetesen a természetes mozgást elősegítő, hajlékony „futófelület” BlackChili összetételt alkalmaz, amely borítékolhatóan nem tesz rosszat a talp tapadóképességének. A cipő terepfutásra, teljesítménytúrázásra készült és azoknak a futóknak szánják, akik az ösvényeken szeretnének két lábukon helyt állni. Következésképpen bringázásra sajnos nem igazán alkalmas. Mondjuk bringás körökben el tudjuk képzelni sportos utcai megjelenésnek, persze ehhez túl “sokat tud”.
A terepfutóknak – szerkesztőségünkben is van “érdekelt” – mondjuk el, hogy a Terrex X–King alacsony sarokemelést alkalmaz, a felsőrész ellenálló, vízálló és egyben lélegző TPU-ból készül, a talpbetét pedig EVA csillapítást alkalmaz. A cipő fogyasztói ára 150 euró környékén lesz, tömege 43-as méretben 610 gramm.
Vissza a kerékpáros termékekhez! A szokás szerint igen látványos berendezett Conti Eurobike standon egyértelmű volt a közlekedést, általános kerékpározást szolgáló köpenyek iránti figyelem. Számos fejlesztés ezen a vonalon történt, ami érthető, mivel a kerékpár egyre inkább leveti sport- vagy rosszabb esetben „játékeszköz” image-át, Nyugat-Európában már ma a modern közlekedés meghatározó eleme. Így a Continental egyik legsokrétűbb modellje – a TopContact – is megújult, neve után II. végződést találunk, 28-42 mm szélesség és relatíve sima futófelület jellemzi. Egyaránt otthonosan mozog aszfalton és murvás talajon, továbbá az új „gravel grinder” felhasználásra is ideálisnak tartják. A középső futófelület minimális gördülési ellenállást tesz lehetővé, az oldalsó mintázat – nevezhetjük bütyköknek is – biztos kanyarodást tesz lehetővé a murvás, kavicsos terepen, vagy akár nem belvárosi kerékpárutakon. Természetesen defektállósága elsőrangú köszönhetően a Vectran™ technológiának, továbbá tartós gumikeverékből készül, így nem kell havonta cserélni.
A speciális Vectran réteget a köpeny szövetszerkezetébe helyezi el a Conti, ez egy olyan alapanyag, amely egyszerre biztosítja a szúrásos sérülés elleni védelmet és a kellő rugalmasságot, így nem okoz „döglött”, „fakerék” érzetet, mint a többi defektállóságra kihegyezett köpeny a piacon. A gördülési ellenállást alig befolyásolja, a TopContact-tal a haladás dinamikus, könnyed. A nemzetközi tesztekben a fenti állítások igazolása mellett a meglepően jó tapadásról olvashatunk: a tesztelők szerint a nedves, töredezett aszfalton ugyanúgy kanyarodik, mint a murvás „dűlőutakon”. További újdonság, hogy a TopContact II. elérhető téli használatra optimalizált változatban „Winter” utónévvel. Ez utóbbi ideális e-bike használatra is, a letaposott havas úton is megfelelő irányítást tesz lehetővé.
A gyors haladásra optimalizált mintázat visszaköszön más új Conti fejlesztésekben is. Például a DoubleFighter montis modell immár 3. generációja is napvilágot látott, ugyancsak murvás utakra, „gravel grinder” felhasználásra ajánlható, bármely monti ilyen terepviszonyokhoz, teljesítménytúrákra, vagy akár „gravel” versenyekre optimalizálható. Természetesen a DoubleFighter aszfalton is sebesen gurul, tartóssága ugyancsak az általános használat felé mutat. Mindazonáltal minőségi, ruganyos 180 tpi szövetszerkezetet kap, 50 mm-es szélessége kellően csillapítja az egyenetlenségeket, továbbá 650b és 29er méretben is elérhető.
2016-ban már alig lesz olyan nem országúti használatra szánt Conti modell, amely ne lenne elérhető az új szabványnak tekinthető 650b, azaz 27,5″-os méretben. Még a görgős edzéshez szánt Hometrainer-nek is lesz „középméretes” változata.
A sebes, vegyes használatú terepgumik mellett érdekes új fejlesztés az érem másik oldaláról indító Conti Gator Hardshell, azaz a „páncélozott” országúti modell. Azon kerékpáron közlekedők, ingázók számára, akik megbízható, minden időjárási körülményben helyet álló, tartós köpenyre vágynak, de országúti masinájukba nem fér el a városi-trekking típus, illetve a nem szívesen kötnek kompromisszumot a bicajon elérhető tempó kérdésében. A Hardshell-ProTection szövetszerkezet a széles PolyX Breaker® defektálló réteggel kombinálva a városi közlekedés minden viszontagsága ellen felveszi a harcot- A szövetsűrűség viszont finom (180 tpi), így a gördülési ellenállás alacsony marad, kényelmes, ruganyos szerkezetet biztosítva. Kizárólag Korbach-ban készítik, 23-32 mm szélességben, akár hajtogatható kivitelben is.
A mindent kibíró országúti alkalmazás terén hazánkban népszerűbb a „sima” Gatorskin, de szerintünk például a Grand Sport Extra is kellő védelemmel rendelkezik köszönhetően a Double NyTech Breaker szövetszerkezetnek, talán nem annyira bombabiztos mint a Hardshell, de kétségtelenül gazdaságos választás, valamivel könnyebb, sok-sok ezer kilométer megbízható futásteljesítményt lehetővé téve. A Soper Sport Plus ugyancsak egy kiváló, strapabíró, kiváló futásteljesítményt biztosító modell, érdemes ebben is gondolkodni mind edzésekhez, mind általános használatra.
[divider scroll_text=”Continental újdonságok az idei Eurobike-on”]
Általánosságban elmondható, hogy a Continental 2016 országúti kínálatra jellemző a „ballonosodás”: a GranFondo-kedvenc GrandPrix 4-Season, a Gatorskin, a Grand Sport Extra, a Grand Sport Race, az Ultra Sport II, illetve a Super Sport Plus egyaránt kapható lesz akár 32 mm-es „túragumi-szélességben” is. Simán beilleszthetőek az új tárcsafékes országúti gépekbe, vagy a gravel grinder, esetleg a cyclocross masinákba, megkönnyítve az általánosabb felhasználást, a mindennapos közlekedést. Természetesen új széles országúti tömlő is kapható ezekhez a köpenyekhez: a Conti minden részletre ügyel! A környezetbarát kerékpáros közlekedést a Continental a kínálat tükrében egyértelműen szívügyének tartja, de ez nem jelenti azt, hogy a speciálisan sport- és szabadidő felhasználásra készült „narancsemblémás” köpenyek lépéshátrányba kerülnének a konkurens gyártók termékeivel szemben.
További információ a forgalmazó honlapján.
(x)