fbpx

De Rosa 2016: ha kerékpár design, továbbra is az olasz kultmárka a csúcs

A De Rosa stand továbbra is uralja az Eurobike-ot, tömény olasz design tárul elénk a legnagyobb pavilon közepén…

Az A1 pavilon közepén

Az A1 pavilon közepén

Ugo De Rosa az 50-es évek vége óta épített kerékpárokat, és kevés márkához fűződik több profi győzelem, mint a De Rosa-hoz. A versenysportban vitathatatlan legenda, Moser és Merckx is tekert többek között ilyen bringán.

Nem csak szép, fenséges

Nem csak szép, klasszikus, fenséges

A nemzetközi kerékpársport átstrukturálása óta teret veszített az olasz műhely, jelenleg WorldTour csapatok közül már senki nem megy De Rosa-val. Az utóbbi években – lehet tudatosan – főleg a külcsínre fektették a hangsúlyt Cusanóban, s meg kell hagyni ebben is sikerült a legjobbnak lenni.

A stand központjában 2016-ban az új De Rosa SK Pininfarina pózolt:

De Rosa Pininfarina SK

De Rosa SK Pininfarina

Manapság már csak a Jóisten tudja, hogy valójában hol gyártják, hol festik, minőségellenőrzik stb. a különböző márkák különböző termékeit, kivel működnek együtt valójában a tervezéskor, McLarennel, Ferrarival, vagy éppen Pininfarinával…

Pininfarina természetesen pirosban is

Pininfarina természetesen pirosban is

De felejtsük is el a kétkedést mindjárt az elején. Az SK Pininfarinára csak rá kell nézni és nem kételkedni, hogy Pininfarina keze van a dologban. Ha nem, akkor is úgy néz ki, és nem nagyon lehet kapni hasonló bringát, ami így néz ki.

Az aerodinamika, vagy a szépség jegyében?

Az aerodinamika, vagy a szépség jegyében?

Amúgy persze… Tökéletesen az aerodinamika jegyében tervezték, versenyeken Wattokat spórolsz vele, ideális választás mezőnyversenyre, triatlonra és így tovább. És óriási szerencse, hogy kellően drága is ahhoz, hogy ne találkozzunk szembe gyakran az utcán hasonlóval. Vagyis tehetős kerékpáros úriembereknek mindenképpen KELL!

De Rosa Protos a Vini Fantini csapat és Cunego ajánlásával

De Rosa Protos a Vini Fantini csapat és Cunego ajánlásával

A Protos a De Rosa „valódi versenygépe”. Ilyet használnak az olasz profi csapatok is, mint a Vini Fantini. Ennél a brinánál a legjobb a merevség/tömeg arány, a minél jobb menettulajdonságokat háromféle karbonszövet kombinálásával érik el.

a legjobb merevség/tömeg mutatóval

a legjobb merevség/tömeg mutatóval

A kerékpár váza 50% TI 800-, 40% TI 1000- és 10% XN60 szövetből készül. Emellett természetesen belső kábelezéssel, tapered fejcsővel, nagy átmérőjű csövekből áll össze a Protos, meredek szögekkel, geometriája is versenyszerű használatra predesztinálja.

De Rosa King XS

De Rosa King XS

A top De Rosa kerékpárok közé tartozik a korábbi években legendás versenyeken is bizonyító King, illetve az új King XS változat, ami ráncfelvarráson esett át. Többek között a középrész mögé került a fék, a nem látható újítás pedig az, hogy hasonlóan háromféle szövetből készül, mint a Protos.

Gyönyörű vonalak Olaszországból

Gyönyörű vonalak Olaszországból

A King XS szerintem még mindig a De Rosa paletta legszebb – legalábbis legletisztultabb – karbongépe. Merész és egyben elegáns színek, minimális díszítés, finom megoldások a támvillák és az első villa csatlakozásánál. Nekem ő kellene igazán narancsban, még a Bikemag mezhez is passzolna!

De Rosa Idol

De Rosa Idol

Az Idol név is régen szerepel a De Rosa kínálatban, ma már természetesen fullkarbon bringákról beszélünk. Az Idol lesz az első De Rosa, ami tárcsafékes verzióban is kapható lesz 2016-ban, de nem lennénk meglepve, ha később a Kingnek is kijönne hasonló verziója.

De Rosa Nick

De Rosa Nick

Érdekes újdonság a Nick, ami karbon vázra épül kedvező árú alkatrészekkel, az új Tiagra szett furán is mutat egy De Rosa-n. Az egyszerűbb vonalú távol-keleti karbonvázhoz és az alapkategóriás szetthez képest nagyon nem olcsó…

Vidám logó a De Rosa-ra jellemző piros szívvel

Vidám logó a De Rosa-ra jellemző piros szívvel

De Rosa kerékpárokat és vázakat Magyarországon a Bikeexpress kerékpárboltban találsz: http://www.bikeexpress.hu/

További képek:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.