fbpx

Continental újdonságok a 2014-es Eurobike-on

Érdemes-e évről évre megváltani a világot? Számos cég marketingszakemberei ezt kívánják elhitetni a kerékpárosokkal, újabb és újabb fantázianevekkel illetett technológiai fejlesztésekre hivatkozva. Valójában a gyártók ilyen irányú „sporttevékenysége” kevés haszonnal jár számunkra. Természetesen bölcsebb lenne a hangzatos szlogenek és kényszeredett modellváltások helyett szép csendesen fejlesztgetnék, csiszolgatnák, tökéletesítenék a már meglévő bevált termékeket. A mindenki által jól ismert Continental köpenygyártó szerencsére az idén is az utóbbi utat választja: például a nevével fémjelzett Black Chili gumiösszetételt évről évre fejleszti, anélkül, hogy hogy az új elnevezést, sorszámot vagy bármilyen más megjelölést kapna. Ami jó és bevált, azt érdemes megtartani, a felhasználás szerinti finomhangolás tökéletesítés pedig ennél a patinás gyártónál magától érthető!

Continental_2015_eurobike_2014_22

A fejlesztés, a tervezés és a csúcstermékek gyártása az 1907-es alapítás óta a németországi Korbachban történik, emellett a többi termék világ más tájain készül Finnországtól Thaiföldön át Indiáig. 2015-től pedig már Kínában is létesített egy különleges gyáregységet a Continental. Ez utóbbiban készülnek jövőre a népszerű Ultra Sport II. országúti általános használatú köpenyek, így elérhetőbb árfekvésben kínálják a tőlük megszokott kiváló tapadást és futásteljesítményt, köszönhetően a Pure Grip gumiösszetételnek, illetve a NyTech Breaker defektvédelemnek. Ez mind a hajtogatós, mint a „drótos” változatra érvényes, a méretek pedig immár 23-tól 32 mm-ig terjednek, az utóbbi egy ballonos 28-asnak felel meg. A színválaszték pedig a „Conti” országúti kínálatában már-már alapértelmezett lehetőség.

A Continental rengetegféle kerékpáros külsőt kínál, a gumi összetételét, defektvédelmi és egyéb technológiákat, méreteket és színváltozatokat kombinálva ezres nagyságrendű bicajspecifikus palettával rendelkezik. Így könnyen eldönthetjük, hogy a felhasználás függvényében mely tulajdonságokat részesítsük előnyben: a súly fontosabb vagy a plusz egy defektvédő réteg, a kopásállósággal, a tapadás maximalizálásával vagy a ballonosság növelésével járnánk jobban? A széles választék soha nem hátrány, főleg ha a modellkínálat jól strukturált, könnyen áttekinthető, ami a legendás gyártó esetében a rendszerszemléletű és precíz német gondolkodást követi.

Continental_2015_eurobike_2014_03

Emellett az alkalmazott technológiákat sem árt a felhasználók számára érthetővé tenni, és ezt a német „gumióriás” ugyancsak rendszercentrikusan közelíti meg. Talán az első gumigyártó, amelynél sikerült megértenem az egész struktúrát, illetve azt, hogy az egyes technológiák hogyan épülnek egymásra, mi a hierarchia közöttük. Remélem Titeket sem untat ez a téma, így továbbadnám.

Tehát például adott 9-féle a Conti által szabadalmaztatott defektvédelemi technológia: Vectran Breaker, Plus Breaker, PolyX Breaker, Safety System Breaker, Safety Plus, NyTech Breaker, Puncture Protection, Dura Skin, és Hardshell. Ezek közül a Vectran Breaker, a Plus Breaker, illetve a Safety Plus biztosítja a leghatékonyabb defektvédelmet, az első könnyű, de drága, mivel űrtechnológia, így a legmagasabb szintű országúti külsők kapják meg, a második a túra/városi modelleken alkalmazott, az utóbbi E-Bike-okon. A második szint a PolyX, amelyet a kissé alacsonyabb árfekvésű országúti modelleken találunk. A Puncture Protection és a Safety System egyszerűsített Plus Breaker technológia túra/városi modellekre, a NyTech pedig egy alaptechnológia országútra nejlon szövettel rendelkező modellekhez. A Hardshell megerősített szövet országútra ütöm-vágom használathoz, ennek montis párja a DuraSkin, mindkettő inkább a felütéses defektek megelőzésében jeleskedik. A montis Protection Apex és Protection is részben ide tartozik: ezek a technológiák extrémebb és CC felhasználásra biztosítanak optimális szövetszerkezetet, amely könnyű, rugalmas, strapabíró és egyben a defektek megelőzésében is segít.

blackchilli_weiss_2c_or_m_72És ha már a bevezetőben a Black Chili „adalék” szóba került, érdemes tisztázni, hogy mi is áll a „fekete kulináris mágia” mögött. A Continental által szabadalmaztatott gumiösszetétel a fizika törvényeinek határát feszegeti, egyszerre képes növelni a tapadást, a tartósságot, illetve ezzel párhuzamosan csökkenteni a gördülési ellenállást. A megoldást egy új aktív szilikonösszetétel alkalmazása biztosítja, amelyet a „Conti” Black Chilire keresztelt. Nanométerben mérhető kerek karbonrészecskéket adnak egy speciális szintetikus és természetes gumikeverékhez, amely beépül a szerkezetbe, felülete ellenállóbb magánál a gumikevekéknél, kötőelemként pedig növeli a rugalmasságot, ráadásul a talajjal érintkezve többlet tapadást hoz létre. A technológia egyre több Continental köpenymodell esetében elérhető, felhasználástól függetlenül mindenképpen nagy előnyt jelent, csak ajánlható! Ha pedig egy Conti köpeny nem Black Chilis, attól még tartalmazhat szilikátokat: a „PureGrip Compound”-dal jelzett modellek egyszerűbb adaléktechnológiával biztosítanak jobb tapadást és megfelelő futásteljesítményt. Lássuk akkor az idei újdonságokat!

Continental_2015_eurobike_2014_25_trail_kingA Continental idén döntő részben a már meglévő népszerű és kiváló teljesítményt biztosító MTB köpenyeket dolgozta át az egyre nagyobb teret nyerő 27.5”-os kerékméretre. A kínálat bővítése már tavaly elindult a cross country felhasználásra tervezett „sztármodellekkel”, most pedig az extrémebb szakágak kiválóan teljesítő köpenyeivel folytatódott. Az irányvonal konzekvensen a kerékpárkínálat fejlődését követi, mivel egyre több all mountain, trail- és endurókerékpár alkalmazza az új „köztes” kerékméretet.

Continental_2015_eurobike_2014_sign_1Következésképpen a Der Kaiser Projekt 2.4 is megjelent a 650b (27.5) abroncsokhoz, természetesen tömve a sikeres „Conti” MTB-specifikus technológiákkal, mint például az új Protection Apex szövetszerkezettel. Erről az újdonságról korábban nem írtunk: lényege, hogy a becsípődéses defektet megakadályozó réteg kizárólag a veszélyeztetett felületen kerül elhelyezésre, így a szövetanyag nagyobb területe ultravékony marad, növelve ezzel a köpeny rugalmasságát, tapadóképességét és kényelmét. A ballonos 2.4”-os méret és az inkább nedves köves, sziklás terepre tervezett markáns mintázat ellenére a Kaiser tömege csak 950 g az új 27,5”-os méretben. Itt említeném meg, hogy a Conti Eurobike standján meghívott volt számos extrém kerékpáros celeb (Danny MacAskill, Martin Söderstörm, Peter Henke, stb.), akikkel az új külsők kapcsán műsort rendeztek, illetve majdan elbeszélgethetett velük a nagyérdemű is.

Continental_2015_eurobike_2014_sign_227,5”-os fejlesztés alá került a Mud King, Race King, az X King, a Mountain King, Speed King és a Trail King modell is, amelyek immár elérhetők az új 650b kerékméretű bicajokhoz. (Pontosabban a CC-versenyorientált Race Kingből érthető okokból 2,0” és 2,2”-os, a Mud Kingből pedig 1,8” és 2,3” méretet kínálnak.) A felsorolt köpenyek mind kaphatók Tubeless Ready szerkezettel is, ez a változat belső nélküli rendszerekben is alkalmazható.

A Mud King ritkás mintázata

A Mud King ritkás mintázata

A szövetsűrűség meglepően magas 330 tpi, a gumikeverék pedig optimalizált Black Chili összetételt alkalmaz. Ez utóbbi azt jelenti, hogy a keskenyebb, CC-mintázatú típusok kissé keményebb keverékkel rendelkeznek, míg a ballonosabb, markánsabb mintázatúak a jobb tapadás érdekében puhábbal. Aki belsővel szeretné használni az új 650b méretű modelleket, az válassza a 180 tpi-s, ultrakönnyű szövetszerkezetű RaceSport változatokat! Emellett több típushoz és szélességhez lesz Protection vagy Protection Apex változat megerősített oldalfallal, illetve sima „Sport” amely acéldrót peremmel, ellenben rendkívül barátságos árcédulával kecsegtet. (Borítékolható, hogy rengeteg kedvező árú 2015-ös 27,5”-os montin köszön majd vissza!) Ezekkel a fejlesztésekkel immár a legfürgébb CC-s gépektől a legkeményebb terepre szánt freeride masinákig minden szerelhető lesz az új kerékmérethez passzoló valamely kiváló, jól bevált Continental köpennyel.

Continental_2015_eurobike_2014_23_cx_speedking

Continental_2015_eurobike_2014_main

Országúti vonalon a közkedvelt Grand Prix 4000 S II a fentebb taglalt Black Chilinek köszönheti rendkívül tapadását és teszteken is bizonyított alacsony gördülési ellenállását, mindazonáltal nem csak néhány versenyt bír ki, mint más gyártók teljesítményorientált modellje. 2014 második felétől pedig még több színben és méretben lesz kapható, így biztosítva tökéletesebb színharmóniát szeretett országúti kerékpárunkon. A többi aszfaltos modell esetében a ballonosság felé tapasztalható elmozdulás: a Grand Prix, Grand Sport és a már említett Ultra Sport II mind kapható lesz 28 vagy akár 32 mm széles változatban. Gyaníthatóan az USA-ban terjedő Gravel Grinder láz (értsd ez alatt „murvás utakon rendezett amatőr verseny vagy közösségi bicajozás”) idézi elő a fejlesztéseket, továbbá egyre több új komfortorientált országúti masinába fér el ismét a ballonos, „kopasz” külső.

Continental_2015_eurobike_2014_11

Cyclocross vonalon továbbra is elérhetőek lesznek a népszerű monti-ihletett mintázatok, és akár már szingós változatban is. Eddig a korbachi cég egyetlen szingós modellt kínált a szakág számára, a CycloX King-et, amely 180 tpi szövetszerkezetével és 32 mm-es szélességével rendkívül népszerű tartozéka volt a téli kerékpáros versenyszámnak. Bejelentették, hogy a 2014-es szezonra megjelenő új szingós CycloX modell a SpeedKing mintázatát alkalmazza, azaz gyors, száraz pályákon nyújtja a Contitól megszokott teljesítményt. A tervezők szerint a halszálkás minta jobb oldalirányú tapadást biztosít a gyakran alkalmazott gyémánt variánshoz képest.

A városi és túrafelhasználás ugyancsak számos új köpenymodellel gazdagodik: a SportContact II például egy majdnem sima futófelületű, relatív ballonos külső 20”-tól országúti kerékméretig, 28-40 mm-es szélességben, kétrétegű SafetySystem Breaker defekvédelemmel és 3×60 tpi szövetsűrűséggel. Látszólag egy átmenet képez majd az országúti köpenyek és a trekkingjellegűek közt, fokozott defekvédelemmel, rugalmas, kényelmes, teljesítmény-centrikus szövetszerkezettel, főként városi használatra az egyre divatosabb fitneszkerékpárok, illetve összehajthatók számára. A futófelület az új SportContact változaton gyémántmintázatot kap, amely aszfalton jobb tapadást biztosít a nedves kanyarokban, mint a régebbi halszálkás előd.

Continental_2015_eurobike_2014_24_sport_contact
A másik fő modellújdonság is egy másik markáns trendet követ: a RetroRide és a ClassicRide sorozatok az ugyancsak terjedőben lévő „retrovárosi” bicajokhoz nyújtanak tetszetős, magas technológiai szintet képviselő, minimális mintázattal rendelkező köpenyváltozatot. A Ride Plus pedig egy E-bike kompatibilis városi vagy túrafelhasználásra készült új modell 47-559, 37/42 622 méretben, fényvisszaverő oldalfalú “Reflex” kivitelben, új megerősített defeltvédelemmel (Puncture Protection Pro): azaz az Conti egyik legendásan elpusztíthatatlan típusa lesz széles felhasználási kör számára. Ezen kívül is számos E-Bikehoz tervezett köpenymodellel is gazdagodik 2015-re a Continental rendkívül széles palettája, ugyancsak válaszolva a tapasztalható kerékpiaci trendekre.
(x)
Continental_2015_eurobike_2014_20

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo