fbpx

Colnago CLX kerékpárteszt: menő, komfortos és ilyen áron ajándék

Az aktuális legjobb Colnago kerékpárok egyik ismérve, hogy drágák. Nyilván a közép, felső-középkategóriában is követi kellene ezt az ívet. Európa-szerte lehet, de nem nálunk… A Colnago CLX-hez nagyjából hasonló áron juthatsz hozzá, mint az átlagosan csengő márkák megfelelő modelljeihez.

Colnago CLX kerékpárteszt

Colnago CLX kerékpárteszt

Nem is csigáznám a kedves olvasót, a Colnago CLX karbon vázzal, teljes Ultegra szettel, Deda kormánnyal és stucnival 770 000 Ft-ba kerül a forgalmazó Bikeexpress Bécsi úti boltjában. Összehasonlításképpen keresse ki mindenki a konkurensek hasonlóan specifikált karbon országúti modelljeinek árát… S valljuk be, legtöbbünknek számít, hogy az alsócsövön a 65 éves olasz márka logója olvasható, s nem lesz nehéz dönteni, amikor választani kell két hasonló árú kerékpár közül.

colnago_clx_kerekparteszt_018

Persze Colnago kerékpárt nemcsak a név miatt választ az ember, általában valóban többet kapunk a pénzünkért. Egy C60-ban, vagy visszafelé lépkedve az időben egy Extreme Power-ben, egy C40-ben, egy Masterben olyan tulajdonságok egyesülnek, melyek kiemelik ezeket a kerékpárokat kortársaik közül. Nos, a CLX-nek nincs ilyen konkrét tulajdonsága. Ráadásul nem is Olaszországban készül, a muffos csúcsmodelleket leszámítva már Ernesto bácsi is régóta Tajvanról rendeli a vázakat.

colnago_clx_kerekparteszt_008

Mit tud mégis ez a babakék CLX váz? Részemről a designt egy kis kritikával illetném, ha előveszem rosszmájú felemet, egy mondatban így foglalnám össze: Úgy néz ki, hogy a grafikák megtervezését is ráhagyták az olaszok az ázsiaiakra, mert a feliratok, díszítések valahogy nem állnak össze egy tehetséges talján designer munkájaként. Persze miközben használtam, voltak, akiknek tetszett, a szín szerintem is telitalálat, egy lépés távolságnál messzebbről pedig már úgyis csak a Colnago felirat uralja a teret.

colnago_clx_kerekparteszt_011

Felülve a bringára azonban jön a nagyon kellemes meglepetés! Élmény hajtani, és teljesen más értelemben, mint mondjuk a saját Extreme Power-emet, vagy akár a C60-t. Ez egy komfortos Colnago. Ilyen szempontból viszont tökéletes a harmónia. A katalógusban egyébként 1 kg alatti tömeggel szereplő monocoque karbonváz jobban tompítja az aszfalt egyenetlenségeit, mint bármelyik tesztbringa, amit idén tavasszal próbáltam. Cserébe nem is olyan merev a hajtás szempontjából, mint egy C60, de nem is profi versenyzőknek készült.

A geometria is hobbiból sportolókhoz lett igazítva a C60-hoz képest, de mellőzték a manapság divatos „félméteres” homlokcsövet. Nekem az 52 sloping méret 180-as magassághoz hasonlóan stimmelt, mint a drágább versenygépek esetében. Ezzel a geóval nagyon kellemes élmény a bringázás, inkább versenyzőnek érezzük magunk, mint turistának, ugyanakkor a komfortos váznak köszönhetően siklunk az aszfalton, neszek, reccsenések, zörgés nélkül.

Azért azt szögezzük le, hogy a CLX csak Colnago mércével „középkategória”, valójában egy minőségi termékkel van dolgunk. Integrált karbon papucsok, a drágább modelleknél is alkalmazott, várhatóan hosszú élettartamú és cserélhető Threadfit 82,5 középcsapágy csészék, valamint ideális ívekkel belül vezetett kábelezés a főbb ismérvei. A formát szerencsére nem bonyolították túl, nincsenek „agyonhajlítgatva” a csövek, egyedül a támvillákon látszik, hogy tervezői dolgoztak a komfort javításán.

colnago_clx_kerekparteszt_016

A villával kapcsolatban semmi különöset nem lehet kiemelni, kategóriájának megfelelő full karbon modell. Ami fontos, hogy viselkedésében passzol a vázhoz, se nem merevebb, se nem komfortosabb viselkedését tekintve. Ami érdekes, hogy ha nem a C60-nal hasonlítjuk össze, hanem a kategóriájában kapató konkurens kerékpárokkal, a merevség és a precíz irányíthatóság szempontjából is nagyon magasra teszi a lécet. Nyilván enélkül nem lenne teljes az élmény, s hiába hangsúlyozom annyiszor a komfortosságát, a CLX azért igazi Colnago, a névhez méltó sportosságot kínálva.

colnago_clx_kerekparteszt_001

A felszereltség számomra kicsit ambivalens. Egyik oldalon ott a teljes Ultegra szett, amihez sokat nem lehet hozzáfűzni, tökéletesen működik, a kompakt áttétel (elöl 50-34, hátul 11-28 pedig megfelelő a meredekebb hegységekben is amatőr sportolóknak. A Shimano RS 11 kerekeknél viszont többet érdemelne ez a gép, de azt majd megveszi magának hozzá leendő tulajdonosa – valószínűleg így okoskodott a termékmenedzser is a specifikáció kitalálásakor. Rajta lehet hagyni a sort is, az egyetlen elemet, ami nem a 6800-as Ultegra család része.

A Deda kormány és a kormányszár márkás kiegészítő, de a kormány mégsem tetszett, a gyári bandázzsal egyszerűen túl vékony, nem jó a fogása. Egy kimondottan duci betekerő talán segít. Díjazandó, hogy színre fújták a karbon nyeregszárat, de első tekerés közben előfordult, hogy becsúszott kicsit a vázba. A karbonzsír és a nagyobb meghúzási nyomaték megoldotta a problémát.

colnago_clx_kerekparteszt_014

Kinek ajánlom a Colnago CLX-et? Ilyen áron mindenkinek, aki Ultegra szintű bringát akar. Sokkal nehezebb azt megmondani, hogy 770 000 Ft-ért kinek nem ezt a bringát ajánlanám… Ok, például annak, aki tárcsafékes országútit szeretne, vagy egyenes háttal szeretne feltekerni Lajos-forráshoz, szóval lehetnek kivételek. Mindent egybevéve azonban ez a kerékpár “best buy”.

colnago_clx_kerekparteszt_017

A Bikeexpress elérhetősége e-mail-en: info@bikeexpress.hu

Honlap: http://bikeexpress.hu/hu/

Facebook: https://www.facebook.com/Bikeexpress-ker%C3%A9kp%C3%A1r-szak%C3%BCzlet-109518735795641/

Műszaki adatok:
Váz: CLX monocoque carbon
Villa: Colnago carbon
Kormánycsapágy: Colnago integrated, No. 63/51E
Fékek: Shimano Ultegra 6800
Fékváltókarok: Shimano Ultegra 6800
Hajtómű: Shimano 6800 50x34T
Középcsapágy: Colnago ThreadFit82.5
Első váltó: Shimano Ultegra 6800
Fogaskoszorú: Shimano 105 11-28T
Hátsó váltó: Shimano Ultegra 6800
Lánc: Shimano
Kerékszett: Shimano RS 11
Tires: Vittoria Rubino 700x25c
Kormány: Deda RHM 01
Kormányszár: Deda Zero One
Nyeregszár: CLX carbon 27.2mm
Nyereg: Selle Italia SL
Méretek: 42cm | 45cm | 48cm | 50cm | 52cm | 54cm | 56cm | 58cm |
Színek: GOWH, GORD, GOLB, GOBK
Tömeg: 8200 g (gyári) | 8,3 kg (mért, 52 sloping méret)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo