A Pedelec Parádé médiatámogatójaként látogattunk el a 2019-es kiállításra és tesztnapra, ahol persze számunkra továbbra is munkával telt a két eseménydús nap. Nem voltunk restek kiszemezgetni a legjobb ajánlatokat, a legérdekesebb darabokat az egyedülálló felhozatalból, s bízunk benne, hogy nektek is elnyeri tetszéteseket a válogatás, vagy útmutatóul szolgál az esetleges vásárláshoz.
O2Feel VOG N7 OES
Első körben a city és trekking palettát vettük górcső alá, ahol az egyik legolcsóbb megoldást a magyar piacra frissen belépő O2Feel kerékpárja jelentette. Itt még nem beszélhetünk különösebben szofisztikált megoldásokról, viszont a motorjában állítólag a Shimano mérnökeinek is benne van a keze. Ára pedig becsúszott az 500 ezer forint alatti határ alá.
Rock Machine Catherine E60-29
Kissé kakukktojás, de árával és kényelmesre hangolt kialakításával ide soroltuk. SportDrive névre keresztelt hajtásával mindössze 530 ezer forintot kérnek érte.
Dema E-lliot / E-llen Touring
A szlovák Dema trekking, illetve cross modelljei meglehetősen alacsony áron, 550 ezer forinttól indulnak. Rendszerük a Bafang megoldására épül, mely csakúgy mint a gyártó, feltörekvő márkának számít.
Neuzer Menton N3
A Neuzer egész jópofa városi gépet állított össze a Menton 3 sebességes agyváltós verziójával. Sík terepen az E6000-es motorral egy szinte karbantartásmentes igáslovat kaphat az ember. Kicsivel 600 ezer forint feletti árával még mindig az olcsóbb darabok közé tartozik.
Superior eRX 670
A cseh gyártó viszonylag költséghatékony cross-trekkingje, Shimano rendszere és félintegrált kialakítása mindenképpen a szofisztikáltabb irányba mozdítja el a kerékpárt, ára ennek ellenére mérsékelt maradt, 720 ezer forint.
Specialized Vado
Kétségtelen, hogy a Vado sorozat lenyűgöző dizájnjával az egyik legimpozánsabb darab a gyűjteményünkben. Brose motorjával egyedinek számít a kínálatban, ára pedig 770 ezer forinttól 1,2 millió forintig terjed felszereltségétől függően.
Kross Trans Hybrid 5.0
A lengyel gyártó trekkingje bár nem a legfrissebb trendeknek megfelelő akkuelhelyezést használja, de kellemes felszereltséget hoz, vonalvezetése nagyon karakán. Az adott modell ára 790 ezer forint, ám a széria alja már 650ezer forinttól indul.
Cube Elly
Itt kérem szerelembe lehet esni! Letisztult, mégis izgalmas. A Cube Elly modellje egy vérbeli városi bicaj, amit ugyan hölgyeknek szántak, de színe megengedi, hogy gyereküléses üzemmódban urak is kényelmesen használhassák. Ára a 800 ezer forintos értéket éri el.
Hercules Roberta
Hercules a német bringás asszonyok Volvo-ja. Minőségi citybike, amely nincs túlgondolva, viszont 7 vagy 8 sebességes agyváltója valószínűleg lefutja a kerékpár élettartamát. Az ár itt is a kiadástól függ, valahol 800-850 ezer forint magasságában van.
Thompson Enigma
A belga illetőségű Thompson egy érdekes irányvonalat képvisel, kerékpárjaik konfigurálhatóak, mind felszereltségben, mind színben. Az Enigma egy félintegrált megoldást használó vázra épül, melynek megoldása igazán jó kiállást kölcsönöz a kerékpárnak. Árban megközelítőleg 820 ezer forintot kell leszurkolni érte.
Merida eSpresso 300
Merida eSpresso nem szorul különösebb magyarázatra, a márkát szinte mindenki jól ismeri és persze tudja, hogy az egyik legkorrektebb gyártó. A kerékpárban már a legújabb E5000-es Shimano motor lapul, hatótávja ezáltal igen magasra tud rúgni. A márkáért és az újdonságért 850 ezer forintot kér a gyártó.
Scott Sub Tour eRide 10
A Scott trekkingje a Specialized szépségével vetekszik, kellemes visszafogott, de ízléses színösszeállításával hamar a figyelem középpontjába kerülhetünk anélkül, hogy rikítana. Férfi és női modell azonos színezéssel 900 ezer forintért vihető haza.
Gepida Legio
Korábban már cikkeztünk erről a modellről, ahol részletesen bemutattuk. Ára szintén valamivel 900 ezer forint felett alakul.
Riese & Müller Nevo GX
A gyártó egyértelműen unisex bringaként tekint erre a pedelecre, kategorizálni csak nehezen lehet, hiszen montis ballonosságú kerekek találkoznak egy csomagtartós túrabringával. Persze a Bosch CX motorja biztos jól repíti a szerkezetet, amely a mi rusztikus utainkon igen jól haladhat, illetve nem kell megijedni a földutaktól sem. Ára 1,5 millió forint.
Riese & Müller Delite GT Vario HS
Amikor egyszuszra meg tudod kerülni a Balatont, 45km/h max rásegítés, dupla akku, szíjhajtás, fokozatmentes agyváltó és a kényelem végett első-hátsó felfüggesztés. Az biztos, hogy igen decens kerékpár a specialistának számító gyártótól, de nem biztos hogy mindenki mosolyogva fizeti ki a 2,4 millió forintos vételárat.
Természetesen a cikk csak kiemelt néhány modellt a felhozatalból a teljesség igénye nélkül. Az általunk érdekesnek vélt paletta bemutatása volt a cél és csak remélni tudjuk, hogy segítségül szolgál felsorolásunk.