Kevesen hittük volna, hogy egy cipőfűzőszerű anyag hozhat áttörést a kerekek küllőzésében, de az interneten keresgélve több helyen belefuthatunk ilyen jellegű megoldásba. A textil alapú küllők erősebbek, mint a húzott acélból készültek és tömegben is rendesen rávernek azokra.
Az r2-bike.com facebook oldalára került ki pár nappal ezelőtt egy Berd küllős kerék építése és annak dokumentálása, befűzték ugyanazt a kereket Sapim CX-Ray küllőkkel és a Berd PolyLight küllőivel is és az utóbbi változat 66,5 grammal kevesebbet nyomot a mérlegen.
A beszámoló szerint a fűzés nem volt könnyű munka, közel háromszor annyi ideig tartott, mint egy normál kerék megépítése, amit nem csodálunk, hiszen a küllők agy felőli rögzítése is megér egy misét és az anyák húzására is biztos elforognak küllők, nem lehet egyszerű megfogni őket.
A Berd küllők a minesotai gyártó állítás szerint a hagyományos húzott és az említett aero CX-Ray küllőknél is erősebbek.
A Berd-en kívül a németországi Chemnitz University of Technology-n is kifejlesztettek textil alapú küllőket, de ők még csak kísérleti fázisban vannak és még messze nem annyira kiforrott a projekt, mint az amerikai gyártónál.
Kíváncsian várjuk, hogy hosszútávon milyen eredményeket produkálnak a textil küllők, ha tartósságban és ellenállóságban (pl ha beesik a lánc) is képesek felvenni a versenyt az acél társaikkal akkor nagy jövőt jósolhatunk nekik.