Kíváncsi vagy mekkora meló egy profi világkupa-csapat üzemeltetése, versenyeztetése? Nem kevés pénz szükséges hozzá, és egy komplett kiszolgáló team. Az alábbi videóból a következők derülnek ki:
Adott négy versenyző: Marco Aurielio Fontana, Manuel Fumic, Anton Cooper, és Henrique Avancini. Az ő kiszolgálásukra nyolc segítő utazik világkupáról világkupára. Itt átlagosan öt napot töltenek, miközben 3200 km-t autóznak a helyszínek között, és ez csak Európa! Az öreg kontinensen két mikrobuszt, egy lakóautót, és egy speciális “csapatkamiont” használnak.
A csapat bázisát adó komplexum öt órányi összehangolt munkával készül el. Itt fogadják a versenyzők a sajtót, a rajongókat, itt melegítenek, esznek és a bringák szervizelése is helyben történik. A kamionban komplett konyha, szerviz és pihenő részleg is található.
Az étkezéshez 400 üveg ásványvizet, 12 kiló spagettiszószt, 12 kiló krumplit, 6 kiló rizst, 10 kiló húst, 5 kiló halat, 15 kiló zöldséget, 5 liter olívaolajat, 500 kávé kapszulát és 6 rekesz sört kell a szakácsnak beszereznie helyben. Ez szükséges a nagyjából 300 000 kalóriát elégető versenyzők ellátásához.
Az edzők, fizioterapeuták nem csak a napi masszázsokról, hanem a 18 versenyző illetve kör specifikus kulacs tartalmának elkészítéséről is gondoskodik, ugyanis ezek a “gépek” nem vízzel üzemelnek a futamok alatt.
A csapatfőnök feladata az összes tevékenység összehangolása és csúcsra járatása. Hogy ehhez 0-24-es aktivitásra, vagy 300 sms-re van szükség, az majdnem mindegy. A lényeg a versenyzők tökéletes kiszolgálása. És még hol a technika?
Nyolc komplett bringa, négy tartalék váz, 24 kerékszett, 4 teljes SRAM XX1 szett, 40 pár fékbetét, 12 lánc, 4 görgő, és több liternyi kenő illetve tisztítóanyag kell a csapatnak egy hétvégére.
A szerelőknek a nyolc bringát össze kell rakniuk, 16 kereket ellenőrizniük, és nagyjából negyvenszer lemosni a gépeket. Két szervizállásban folyik a munka. A legtöbb melót a következők teszik ki:
– rugóstag nyomás ellenőrzés: 20x
– Lefty nyomás ellenőrzés: 40x
– váltás ellenőrzése: 220x
– guminyomás ellenőrzése: 260x
Összesen 200 munkaórát tesznek bele egy-egy világkupába ahhoz, hogy másfél órányi tökéletes versenyzés legyen a végeredmény!