fbpx

Cannondale Factory Racing: 200 óra munka 90 percért!

Kíváncsi vagy mekkora meló egy profi világkupa-csapat üzemeltetése, versenyeztetése? Nem kevés pénz szükséges hozzá, és egy komplett kiszolgáló team. Az alábbi videóból a következők derülnek ki:

Adott négy versenyző: Marco Aurielio Fontana, Manuel Fumic, Anton Cooper, és Henrique Avancini. Az ő kiszolgálásukra nyolc segítő utazik világkupáról világkupára. Itt átlagosan öt napot töltenek, miközben 3200 km-t autóznak a helyszínek között, és ez csak Európa! Az öreg kontinensen két mikrobuszt, egy lakóautót, és egy speciális “csapatkamiont” használnak.

Vezetnéd?

Vezetnéd?

A csapat bázisát adó komplexum öt órányi összehangolt munkával készül el. Itt fogadják a versenyzők a sajtót, a rajongókat, itt melegítenek, esznek és a bringák szervizelése is helyben történik. A kamionban komplett konyha, szerviz és pihenő részleg is található.

Verseny után kimerülten

Verseny után kimerülten

Az étkezéshez 400 üveg ásványvizet, 12 kiló spagettiszószt, 12 kiló krumplit, 6 kiló rizst, 10 kiló húst, 5 kiló halat, 15 kiló zöldséget, 5 liter olívaolajat, 500 kávé kapszulát és 6 rekesz sört kell a szakácsnak beszereznie helyben. Ez szükséges a nagyjából 300 000 kalóriát elégető versenyzők ellátásához.

Az arckifejezésével ellentétben nem utálják a fotósokat :)

Az arckifejezésével ellentétben nem utálják a fotósokat 🙂

Az edzők, fizioterapeuták  nem csak a napi masszázsokról, hanem a 18 versenyző illetve kör specifikus kulacs tartalmának elkészítéséről is gondoskodik, ugyanis ezek a “gépek” nem vízzel üzemelnek a futamok alatt.

A bringák egyben promóciós célokat is szolgálnak

A bringák egyben promóciós célokat is szolgálnak

A csapatfőnök feladata az összes tevékenység összehangolása és csúcsra járatása. Hogy ehhez 0-24-es aktivitásra, vagy 300 sms-re van szükség, az majdnem mindegy. A lényeg a versenyzők tökéletes kiszolgálása. És még hol a technika?

Nyolc komplett bringa, négy tartalék váz, 24 kerékszett, 4 teljes SRAM XX1 szett, 40 pár fékbetét, 12 lánc, 4 görgő, és több liternyi kenő illetve tisztítóanyag kell a csapatnak egy hétvégére.

Versenyre készen

Versenyre készen!

A szerelőknek a nyolc bringát össze kell rakniuk, 16 kereket ellenőrizniük, és nagyjából negyvenszer lemosni a gépeket. Két szervizállásban folyik a munka. A legtöbb melót a következők teszik ki:

– rugóstag nyomás ellenőrzés: 20x

– Lefty nyomás ellenőrzés: 40x

– váltás ellenőrzése: 220x

– guminyomás ellenőrzése: 260x

11214227_867066620014148_1513220000911395799_n

Összesen 200 munkaórát tesznek bele egy-egy világkupába ahhoz, hogy másfél órányi tökéletes versenyzés legyen a végeredmény!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo