A Cannondale 2017-es bringáit végignézve egyvalamit megállapítottunk az Eurobike-on, ha egy márka modelljei közül kellene kiválasztani a saját országúti, XC és a trail gépünket, esetleg még valami mást, akkor az amerikai cég mellett tennénk le a voksot.
Ha klasszikus versenykerékpár geometriájával megáldott, szuperkönnyű, merev, de mégsem rideg országútit szeretnél, aminek ráadásul a neve is nagyon jól cseng, a Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod még mindig az egyik (ha nem „a”) legjobb választás. Rigoberto Uranék fegyvere változtatás nélkül lép át a következő esztendőbe, ellenben elkészült egy gonosz új változat is:
A SuperSix EVO Hi-Mod tárcsafékes verzióját Tirolban a Media Days-en tesztelni is sikerült, a kirchbergi Lisi Osl trail helyenként 10%-os, vagy meredekebb aszfalt szervizútján felfelé az tűnt fel, hogy nem érzem a tömegét és egyre jobban élvezem, hogy egyre gyorsabban haladok vele, pedig elektromotor sem boostolta a középrészt, lefelé a szűk, éles kanyarokban pedig konkrétan kurjongattam a gyönyörűségtől.
A Cannondale tárcsafékes országúti csúcsmodellje megkapta az új Hollowgram kerékszettet, ez a megnevezés mindig nagyon könnyű alkatrészeket takar, márpedig tárcsás kivitelben nagyon könnyű karbonfelniket lehet készíteni, hiszen nincs fékezőfelület, ahol meg kell erősíteni az anyagot, elég, ha a peremnél bírja a gumi nyomását. A Hollowgram kerékszettet amúgy a Notubes készíti a Cannondale-nek, az együttműködés elég régi már, az agyakat a DT-Swiss.
Persze nem csak a kerék miatt érezzük hihetetlenül könnyűnek ezt a bringát, a váz is a gyár által használ legnagyobb szakítószilárdságú és legkönnyebb karbonszövetből készül, a neve is erre utal (hi-mod, azaz high modulus). A váltórendszert tekintve ésszerű módon nem flencoltak Dura Ace-szel, az elektromos Di2 Ultegra is tökéletes választás a Shimano hidraulikus fékrendszerével kombinálva. Ja, a Hollowgram hajtókar összességében azért könnyebbé teszi a szettet, mintha full Dura Ace lenne…
Maradva a tárcsás országútiknál – lévén ezeket tartotta érdemesnek az amerikai gyár, hogy kiállítsa a standon – a középrésznél egyedi kialakítású Synapse eddig is létezett ilyen verzióban, de ilyen designnal és setuppal még sosem. A fehér feketén tuti nyerő, de kell némi vizuális képzettség, hová helyezd a fehéret. Pont ide. Aggass rá wifis SRAM váltórendszert, Hollowgram kerekeket, egy 8000 eurós árcédulát, és kész is a Black Inc. széria legújabb válasza a komfort országútira!
A tárcsás Cannondale CAAD 12-t tavaly már sikerült kipróbálnunk, 2017-re azonban még különlegesebbé tették az alumínium csúcsmodellt. Az egytányéros Hollowgram hajtókar minden bizonnyal a világ egyik legkönnyebb ilyen alkatrésze, az első váltó megspórolva, a SRAM 1×11-es Force váltás pedig tökéletes választás például Floridába. Egyet nem lehet vitetni, ebben a sárga színben karbonkerekekkel iszonyú menő.
Még mindig hajlított kormány, még mindig tárcsafék, még mindig Hollowgram kerekek és Hollowgram egytányéros hajtókar, de a Cannondale Super X már nem elsősorban aszfaltra való, ez a gép egy versenypályán is megállja a helyét.
Ez a geometria bizonyított is már komoly versenyzők alatt, a 40-es tányér pedig elég lesz a nem világkupa-szintű menőknek. A design merész, de nagyon is 21. századi.
Mountain bike fronton kezdjük az új köntösbe öltöztetett merevfarú F-Si-vel, a Carbon 1 verziót egyszerűen a cross-country jövőjeként aposztrofálja a Cannondale.
A csúcs karbon váz és karbon Lefty maradt, az új vörös szín viszont vadító! Ahogy a belső nélkül is használható CZero SL karbon kerékszett és az elektromos XTR is menő.
Az össztelós XC csúcsmodellt, a Scalpel Si-t viszont már Cannondale-zöldbe öltöztették, a felfüggesztés és az Enve kerékszett további ezresekkel (euróban) emeli a tétet…
2017-re inkább a trail vonalon kell keresni a Cannondale nagy dobását, a Bikemagon is tesztelt pluszos kerékméretű Bad Habit-nek elkészült ugyanis a karbon verziója. A Media Days-en kipróbáltuk, erről majd később. Nézzük most inkább az Eurobike-on is kiállított lila Carbon Habit trail bringát, aminek a 650b 2,35-ös gumikkal sem kell szégyenkeznie tapadás terén, Főleg ha egy Lefty dolgozik benne.
Karbon első (karbon himbával) és alumínium hátsó háromszögről beszélünk és egy olyan 120 mm-t mozgó trail fullyról, ahol minden méretnél külön tervezték a geometriát és a felfüggesztést a tökéletes mozgás érdekében. A SRAM X1 váltást Hollowgram hajtókar és SRAM Guide R fékek egészítik ki, ami az amerikai alkatrészgyártó magasan a legjobb tárcsaféke.
A további képeken látható a népszerű BadBoy legújabb verziója, a 650b kerékméretű hajlított kormányos bringa, a Scalpel-Si mattfeketében, megbolondítva lila metál alkatrészekkel, és persze a Cannondale e-bike palettája, mert ez sem hiányozhat most már egyetlen nagy gyártó katalógusából sem…
Bővebb információ a forgalmazó oldalán: mali.hu
További képek: