fbpx

Cannondale 2017: Ha egy márkától kellene választani minden bringát

A Cannondale 2017-es bringáit végignézve egyvalamit megállapítottunk az Eurobike-on, ha egy márka modelljei közül kellene kiválasztani a saját országúti, XC és a trail gépünket, esetleg még valami mást, akkor az amerikai cég mellett tennénk le a voksot.

cannondale_2017_000

Ha klasszikus versenykerékpár geometriájával megáldott, szuperkönnyű, merev, de mégsem rideg országútit szeretnél, aminek ráadásul a neve is nagyon jól cseng, a Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod még mindig az egyik (ha nem „a”) legjobb választás. Rigoberto Uranék fegyvere változtatás nélkül lép át a következő esztendőbe, ellenben elkészült egy gonosz új változat is:

cannondale_2017_010

Cannondale Supersix EVO Hi-Mod Disc

A SuperSix EVO Hi-Mod tárcsafékes verzióját Tirolban a Media Days-en tesztelni is sikerült, a kirchbergi Lisi Osl trail helyenként 10%-os, vagy meredekebb aszfalt szervizútján felfelé az tűnt fel, hogy nem érzem a tömegét és egyre jobban élvezem, hogy egyre gyorsabban haladok vele, pedig elektromotor sem boostolta a középrészt, lefelé a szűk, éles kanyarokban pedig konkrétan kurjongattam a gyönyörűségtől.

A tárcsafékes kínálatban marad a Slate is

A tárcsafékes kínálatban marad a Canondale Slate is

A Cannondale tárcsafékes országúti csúcsmodellje megkapta az új Hollowgram kerékszettet, ez a megnevezés mindig nagyon könnyű alkatrészeket takar, márpedig tárcsás kivitelben nagyon könnyű karbonfelniket lehet készíteni, hiszen nincs fékezőfelület, ahol meg kell erősíteni az anyagot, elég, ha a peremnél bírja a gumi nyomását. A Hollowgram kerékszettet amúgy a Notubes készíti a Cannondale-nek, az együttműködés elég régi már, az agyakat a DT-Swiss.

Hollowgram kerékszett és hajtókar a Caad12-ben is

Hollowgram kerékszett és hajtókar a Caad12-ben is

Persze nem csak a kerék miatt érezzük hihetetlenül könnyűnek ezt a bringát, a váz is a gyár által használ legnagyobb szakítószilárdságú és legkönnyebb karbonszövetből készül, a neve is erre utal (hi-mod, azaz high modulus). A váltórendszert tekintve ésszerű módon nem flencoltak Dura Ace-szel, az elektromos Di2 Ultegra is tökéletes választás a Shimano hidraulikus fékrendszerével kombinálva. Ja, a Hollowgram hajtókar összességében azért könnyebbé teszi a szettet, mintha full Dura Ace lenne…

Cannondale Synapse

Cannondale Synapse

Maradva a tárcsás országútiknál – lévén ezeket tartotta érdemesnek az amerikai gyár, hogy kiállítsa a standon – a középrésznél egyedi kialakítású Synapse eddig is létezett ilyen verzióban, de ilyen designnal és setuppal még sosem. A fehér feketén tuti nyerő, de kell némi vizuális képzettség, hová helyezd a fehéret. Pont ide. Aggass rá wifis SRAM váltórendszert, Hollowgram kerekeket, egy 8000 eurós árcédulát, és kész is a Black Inc. széria legújabb válasza a komfort országútira!

A tárcsás Cannondale CAAD 12-t tavaly már sikerült kipróbálnunk, 2017-re azonban még különlegesebbé tették az alumínium csúcsmodellt. Az egytányéros Hollowgram hajtókar minden bizonnyal a világ egyik legkönnyebb ilyen alkatrésze, az első váltó megspórolva, a SRAM 1×11-es Force váltás pedig tökéletes választás például Floridába. Egyet nem lehet vitetni, ebben a sárga színben karbonkerekekkel iszonyú menő.

Cannondale CAAD 12

Cannondale CAAD 12

Még mindig hajlított kormány, még mindig tárcsafék, még mindig Hollowgram kerekek és Hollowgram egytányéros hajtókar, de a Cannondale Super X már nem elsősorban aszfaltra való, ez a gép egy versenypályán is megállja a helyét.

Cannondale Super X

Cannondale Super X

Ez a geometria bizonyított is már komoly versenyzők alatt, a 40-es tányér pedig elég lesz a nem világkupa-szintű menőknek. A design merész, de nagyon is 21. századi.

Mountain bike fronton kezdjük az új köntösbe öltöztetett merevfarú F-Si-vel, a Carbon 1 verziót egyszerűen a cross-country jövőjeként aposztrofálja a Cannondale.

Cannondale F-Si Carbon 1

Cannondale F-Si Carbon 1

A csúcs karbon váz és karbon Lefty maradt, az új vörös szín viszont vadító! Ahogy a belső nélkül is használható CZero SL karbon kerékszett és az elektromos XTR is menő.

cannondale_2017_024

Az össztelós XC csúcsmodellt, a Scalpel Si-t viszont már Cannondale-zöldbe öltöztették, a felfüggesztés és az Enve kerékszett további ezresekkel (euróban) emeli a tétet…

Cannondale Scalpel-Si

Cannondale Scalpel-Si

2017-re inkább a trail vonalon kell keresni a Cannondale nagy dobását, a Bikemagon is tesztelt pluszos kerékméretű Bad Habit-nek elkészült ugyanis a karbon verziója. A Media Days-en kipróbáltuk, erről majd később. Nézzük most inkább az Eurobike-on is kiállított lila Carbon Habit trail bringát, aminek a 650b 2,35-ös gumikkal sem kell szégyenkeznie tapadás terén, Főleg ha egy Lefty dolgozik benne.

Cannondale Habit Carbon

Cannondale Habit Carbon

Karbon első (karbon himbával) és alumínium hátsó háromszögről beszélünk és egy olyan 120 mm-t mozgó trail fullyról, ahol minden méretnél külön tervezték a geometriát és a felfüggesztést a tökéletes mozgás érdekében. A SRAM X1 váltást Hollowgram hajtókar és SRAM Guide R fékek egészítik ki, ami az amerikai alkatrészgyártó magasan a legjobb tárcsaféke.

Cannondale e-bike szekció

Cannondale e-bike szekció: Moterra

A további képeken látható a népszerű BadBoy legújabb verziója, a 650b kerékméretű hajlított kormányos bringa, a Scalpel-Si mattfeketében, megbolondítva lila metál alkatrészekkel, és persze a Cannondale e-bike palettája, mert ez sem hiányozhat most már egyetlen nagy gyártó katalógusából sem…

Bővebb információ a forgalmazó oldalán: mali.hu

További képek:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo