fbpx

Campagnolo 2014: ha rá kéne bökni egy szettre és nem számít az ára…

Egy 3000 eurós limitált szériás alkatrészcsalád, a Campagnolo Super Record 80th Anniversary, új középrész-szabvány, valamint elbújtatható akkumulátor az elektromos EPS váltórendszerekhez egészen a megfizethető Athena szintig. Nagyjából ezek voltak az Eurobike sztárjai és az olasz kerékpár-alkatrész gyártó, a Campagnolo legfontosabb fejlesztései 2014-re.

Boldog 80. szülinapot, Campagnolo!

Boldog 80. szülinapot, Campagnolo!

Kezdjük a desszerttel, egy kis nyalánkság az érzékeknek. Ebben felülmúlhatatlanok az olaszok. Azon el lehet vitatkozni, hogy mondjuk x összegért a Campa vagy a Shimano, esetleg a Sram alkatrészcsaládját vásárolnánk-e meg a bringánkra. Ha viszont rá kellene bökni egyre „Nem számít az ár, válassz!” – alapon, akkor mehetnek a japánok és az amerikaiak is a sunyiba.

Ugyanis az országúti kerékpározás csúcsszettje így fest jelen pillanatban:

Szándékosan nem olasz bringán mutatjuk most be, hogy mutat felszerelve. Talán ez az Isaac sem rossz alap...

Szándékosan nem olasz bringán mutatjuk most be, hogy mutat felszerelve. Talán ez az Isaac sem rossz alap…

A Campagnolo fennállásának 80. évfordulójának alkalmából kiadott limitált szériás Super Record szett tulajdonképpen a felületkezelésben különbözik a normál mechanikus alkatrészcsaládtól, valamint a 80. jubileumot hirdető logóban, ahogy ez a Bora karbonkeréken is látszik. Ja, és az árban. Jóravaló racionalista emberek nem fogják érteni, miért vásárolják meg dupla áron, 3000 euróért ezt a szettet és további 3000 euróért a kerekeket a tehetősebb Campa-hívők… Pedig megveszik.

Campagnolo Bora Ultra 35

Campagnolo Bora Ultra 35

Ha már kerekeknél tartunk, szintén szezon közben jelentette be a Campa, és a profi csapatok már használták is a 35 mm-es felnimagasságú Borákat. Az új Bora Ultra 35 karbonfelnis szingós kerékszett súlya mindössze 1230 gramm, mindemellett kiváló légellenállási és merevségi mutatókkal. Mondhatni a tökéletes versenykerék.

Az agyak belsőségei nem változtak az 50 mm-es Borához képest

Az agyak belsőségei nem változtak az 50 mm-es Borához képest

Ezek után nézzük a vicenzai illetőségű gyár műszaki fejlesztéseit! Talán a legfontosabb, hogy a Campagnolo is kijött egy új túlméretes középrész-szabvánnyal, az Over-Torque-kal. A katalógus szerint ez 54 grammal könnyebb és 5%-kal merevebb az Ultra-Torque-nál, és egyelőre a felső kategóriában kapható.

Campagnolo_2014_Eurobike_003

Campagnolo Over Torque hajtóművek

Az Over-Torque hajtás tengelye 30 mm átmérőjű és a csapágyak a lehető legszélesebb pozícióban találhatók a merevség fokozása érdekében. Őszintén szólva ez már időszerű lépés volt az olaszoktól, mert a modern karbonvázakhoz jobban illik ez a szabvány.

Szélesen elhelyezkedő csapágyak, megnövelt tengely-átmérő

Szélesen elhelyezkedő csapágyak, megnövelt tengely-átmérő

A Comp Ultra 11-sebességes verzió 563 grammot nyom gyári adat szerint, míg a Comp 1 11-sebességes verzió 605 grammot. Pressfit 30, BB30 és BB386 középrész szabványokkal is kompatibilis lesz és kompakt verzióban is gyártják majd.

Kompakt verzióban is elérhető

Kompakt verzióban is elérhető az Over Torque

Miközben a konkurensek még a 11 sebességes váltórendszereikkel vacakoltak, addig a Campagnolo inkább az elektromos váltás terén volt lemaradásban az elmúlt időszakban. A Shimano előbb jött ki a nyeregcsőben elhelyezhető akkumulátorral, mondjuk tegyük hozzá, hogy nem is sikerült a legjobban, gyakorlatilag a leggyengébb pontja érintkezési hiba szempontjából a Di2 szetteknek.

Super Record EPS szett V2 akkumulátorral

Super Record EPS szett V2 akkumulátorral

Jövőre a Campa is kínál hosszúkás akkumulátort, a V2-t, amit a nyeregcsőbe, vagy a vázcsövekbe is be lehet majd építeni, a vázkialakítástól függően. A Super Record EPS, a Record EPS és a kedvezőbb árú Athena EPS szettekhez használható új alkatrész könnyebb is, katalógus szerint 132 grammot nyom a hagyományos külső akkumulátor 170 grammjához képest. A V2 172 mm hosszú, legszélesebb pontján pedig 27 mm.

A V2 az Athena szetthez is jár

A V2 az Athena szetthez is jár

Reméljük a V2 elnevezés nem a második világháborús náci Németország csodafegyverére hajaz, mert akkor üzembiztosság szempontjából nem a legjobb ómen… A 12 Voltos háromcellás lítium-ion akksi elméletileg 1500 kilométert bír egy feltöltéssel és 500 töltésre szavatos. Fontosabb kérdés azonban, hogy sikerült-e jobban megoldani a japánoknál az összeszerelés és az állítgatás során esetlegesen előforduló érintkezési hibák kiküszöbölését.

Új Campagnolo Athena időfutam alkatrészek

Új Campagnolo Athena időfutam alkatrészek

A friss fejlesztések között mindenképpen meg kell még említeni az Athena szett időfutam kerékpárokhoz tervezett alkatrészeit. Műszaki szempontból nem nagy durranás, hiszen a csúcskategóriából szivárgott le a technológia, de ára miatt nagyon is érdekes lehet a magyar triatlonosoknak és időfutam menőknek is.

Campagnolo Athena EPS elektronikus váltás fékkarról vagy könyöklőről

Campagnolo Athena EPS elektronikus váltás fékkarról vagy könyöklőről

Például elérhető áron szerelhetjük fel időfutam kerékpárunkat olyan elektromos váltórendszerrel, ahol a fékkarokról és a kormánytoldalékokról is válthatunk, ami egy nagyon hasznos funkció. Továbbá árban szintén passzoló aerodinamikus hajtókart is választhatunk a Campa kínálatából.

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.