Tavaly már teszteltük az Azawakh csúcs kivitelét hétszámjegyű vételárral és RS-1 telóval, ami elnyerte ugyan Bence tetszését, de nem tudott megbarátkozni a meredek fejcsőszöggel. Most viszont az alapnak nem mondható „alapmodellt” fogtuk vallatóra, bár elsőre feleslegesnek tűnt. Hát nagyon nem az lett!
Sokszor kaptunk már úgy tesztre gépet, hogy azonos vázon más felszereltséggel is ki tudtuk próbálni mit tud, de általában nagy különbségek nincsenek. Tavaly Bence lenyúlta előlem az RS-1 villás csúcs gépet, amiben ugye csak a villa több mint 600.000 forint volt, és nekem is személyes kedvencemmé vált (pedig kisebbségben vagyok vele), de mégiscsak ő az XC-s tesztelő, én megmaradtam a hosszabb rugóútas, durvulósabb montiknál. Most viszont Brac szigetére a 30-as kivitel jött velünk, így jól beírtam magamhoz. Azt sejtettem, hogy hátul jól fog rugózni, hiszen meg is írtuk már, illetve a Horst-Link rendszerű hátsórészeket mindig is szerettem. Ami viszont meglepett, hogy a sokkal alapabb Rock Shox Recon teleszkóppal végre helyreállt a rend a bringában. Ez hogy lehet, mikor nagyjából egytizedébe kerül? Úgy, hogy a beépítési magassága nagyobb, így kicsit megemelte a bringa orrát, laposabb lett a fejcsőszög, és kezelhetőbb a bringa.
Elöl-hátul 100 mm-es rugóúttal rendelkezik, ami ideális maratonozáshoz vagy túrázáshoz akár komolyabb terepen is. Ez Brac-on adott volt, mert alapból sziklás minden. Egy trail vagy enduro bringához túl sok az emelkedő és a tekerős rész, de egy rövidebb rugóutas montival kiválóan lehet túrázni itt. Lefelé viszont nem árt ha repülőszőnyeghez hasonlóan mozognak a telók. Hátul Monarch XX helyett „csak” az RT figyel, de ez igazából a mozgását nem befolyásolja, viszont kézzel kell elzárnod mászáshoz. A teló nyilván nem mozgott olyan szépen mint az RS-1, de a komplett gép is csak a felébe kerül, hiszen 465.000-et kér érte a tószegi gyártó.
A felszereltségébe nem nagyon lehet belekötni, illetve de 🙂 Nem kell ma már tripla hajtómű montira. Egy dupla is elég lenne 38/24-el, úgyis rengeteg az átfedés a 3×10-es Deore rendszerben. Persze ettől még jól működik, egy Shimano-ban nehéz lenne csalódni. A fék is fog mint a satu és szerencsére nem 203-as tárcsa van rajta, mint a csúcsmodellen, hanem 180-as, ami jobban is illik hozzá és felesleges ennyire túlméretezni. Így is megállsz vele bárhol bármilyen tempóról.
Tetszik, hogy olyan apróságokra is figyeltek mint a matricákkal egyező színű bowdenházak, amik ugyan a vázon kívül futnak, de aki próbált már belső vezetésű vázat „áthúrozni”, az áldani fogja. Arról nem beszélve, hogy a kis dizájn csel miatt még jól is néz ki 🙂 A kiegészítők az FSA-tól jöttek, az agyak szintén a Deore családba tartoznak, a felnik pedig Baddog matricás DT-Swiss modellek, amire Schwalbe Nobby Nic gumikat húztak. A 650B-s kerekek illenek a gép karakteréhez, nekem nem hiányzott a 29-es, pedig köves utakon teszteltem.
Ahogy az elején is írtam, helyre került a telóval a geometria, élmény volt vele terepezni, a hátsó rugózás pedig nagyon aktív, amit imádok, sokszor felfelé sem kapcsoltam be a lockout-ot, úgyis lassan megyek, akkor meg inkább simítsa ki az utat. A Nobby Nic eleve jó választás volt erre a terepre, kiválóan tartott a kanyarokban és a fékezhetőséggel sem volt gond. A 100 mm-es rugóút bőven elegendő maratonozásra és tempósabb túrázásra durvább terepen is. A hátsó rugóstag kicsit eltérő karakterisztikájú mint a Recon teló, de megfelelő beállítással közel összhangba lőhetőek. Mondhatjuk azt is, hogy a tag felsőbb kategóriás mint a villa, ezért finomabban mozog mint a Recon, amit inkább akkor érezhetünk, ha nagy tempóval lejtőzünk köves terepen. Egyáltalán nem zavaró, de rutinos bringásnak kiszúrható.
Az Azawakh merevségével nem volt gond, pedig hátul sima gyorszáras a tengelykapcsolat, ami ma már elég ritka ebben a kategóriában, viszont a 650B kerekek nem feszegetik annyira, mint a 29-es tenné. A váltórendszernél érdekes, hogy mennyire finomabban, könnyedebben vált még mint az XT vagy XTR, úgy látszik a Deore családot nem érte még el az „elsramosodás”. Imádtam váltogatni vele és a 30 fokozat lehetőséget is adott rá, hogy mindig ideális legyen a pedálfordulat.
Persze mindig a végére marad, hogy megéri-e megvenni? Azt mondom igen. Sőt, jobban megéri mint a 33-as csúcsmodellt, mert ár/érték arányban itt többet kapsz. Aki RS-1 „szinten” keresgél bringát az úgyis más ligában játszik, viszont ebben az 500.000 alatti kategóriában nagyon jó a felszereltsége, a geometria is rendben van, az alkatrészlistába pedig nehéz lenne belekötni. És egy plusz érv, hogy vedd a hazait, hiszen a Baddog teljes egészében hazai termék.
Elérhetőség:https://bad-bike.hu/termek/azawakh-30/
Ajánlott fogyasztói ár: 465 000 Ft
vázméret |
42 cm, 46 cm, 50 cm |
---|---|
kerékméret |
27,5 |
sebességfokozat |
30 |
vázanyag |
6061 Alu |
villa |
Rockshox Recon Silver |
kormánycsapágy |
FSA Orbit 1,5E NO 57E |
hajtómű |
Shimano Deore FCM612 |
hátsó váltó |
Shimano Deore RDM615 |
első váltó |
Shimano Deore FDM612 |
hátsó váltókar |
Shimano Deore LM610 |
első váltókar |
Shimano Deore LM610 |
fék |
Shimano Deore AM506 |
fogaskeréksor |
Shimano Deore HG50 |
első agy |
Shimano Deore M618 |
hátsó agy |
Shimano Deore M615 |
felni |
DT Swiss 466 |
kormányszár |
FSA Omega |
kormánycső |
FSA XC 267 740 |
nyereg |
Selle Italia X1 |
abroncs |
Schwalbe Nobby Nic |