fbpx

Baddog Azawakh 30 kerékpárteszt: nüanszokon múlik!

Tavaly már teszteltük az Azawakh csúcs kivitelét hétszámjegyű vételárral és RS-1 telóval, ami elnyerte ugyan Bence tetszését, de nem tudott megbarátkozni a meredek fejcsőszöggel. Most viszont az alapnak nem mondható „alapmodellt” fogtuk vallatóra, bár elsőre feleslegesnek tűnt. Hát nagyon nem az lett!

Magyar bringával Horvátországban

Sokszor kaptunk már úgy tesztre gépet, hogy azonos vázon más felszereltséggel is ki tudtuk próbálni mit tud, de általában nagy különbségek nincsenek. Tavaly Bence lenyúlta előlem az RS-1 villás csúcs gépet, amiben ugye csak a villa több mint 600.000 forint volt, és nekem is személyes kedvencemmé vált (pedig kisebbségben vagyok vele), de mégiscsak ő az XC-s tesztelő, én megmaradtam a hosszabb rugóútas, durvulósabb montiknál. Most viszont Brac szigetére a 30-as kivitel jött velünk, így jól beírtam magamhoz. Azt sejtettem, hogy hátul jól fog rugózni, hiszen meg is írtuk már, illetve a Horst-Link rendszerű hátsórészeket mindig is szerettem. Ami viszont meglepett, hogy a sokkal alapabb Rock Shox Recon teleszkóppal végre helyreállt a rend a bringában. Ez hogy lehet, mikor nagyjából egytizedébe kerül? Úgy, hogy a beépítési magassága nagyobb, így kicsit megemelte a bringa orrát, laposabb lett a fejcsőszög, és kezelhetőbb a bringa.

Elemében volt a köves terepen is

Elöl-hátul 100 mm-es rugóúttal rendelkezik, ami ideális maratonozáshoz vagy túrázáshoz akár komolyabb terepen is. Ez Brac-on adott volt, mert alapból sziklás minden. Egy trail vagy enduro bringához túl sok az emelkedő és a tekerős rész, de egy rövidebb rugóutas montival kiválóan lehet túrázni itt. Lefelé viszont nem árt ha repülőszőnyeghez hasonlóan mozognak a telók. Hátul Monarch XX helyett „csak” az RT figyel, de ez igazából a mozgását nem befolyásolja, viszont kézzel kell elzárnod mászáshoz. A teló nyilván nem mozgott olyan szépen mint az RS-1, de a komplett gép is csak a felébe kerül, hiszen 465.000-et kér érte a tószegi gyártó.

A felszereltségébe nem nagyon lehet belekötni, illetve de 🙂 Nem kell ma már tripla hajtómű montira. Egy dupla is elég lenne 38/24-el, úgyis rengeteg az átfedés a 3×10-es Deore rendszerben. Persze ettől még jól működik, egy Shimano-ban nehéz lenne csalódni. A fék is fog mint a satu és szerencsére nem 203-as tárcsa van rajta, mint a csúcsmodellen, hanem 180-as, ami jobban is illik hozzá és felesleges ennyire túlméretezni. Így is megállsz vele bárhol bármilyen tempóról.

Figyeltek a részletekre is!

Tetszik, hogy olyan apróságokra is figyeltek mint a matricákkal egyező színű bowdenházak, amik ugyan a vázon kívül futnak, de aki próbált már belső vezetésű vázat „áthúrozni”, az áldani fogja. Arról nem beszélve, hogy a kis dizájn csel miatt még jól is néz ki 🙂 A kiegészítők az FSA-tól jöttek, az agyak szintén a Deore családba tartoznak, a felnik pedig Baddog matricás DT-Swiss modellek, amire Schwalbe Nobby Nic gumikat húztak. A 650B-s kerekek illenek a gép karakteréhez, nekem nem hiányzott a 29-es, pedig köves utakon teszteltem.

Fel is, le is meggyőző

Ahogy az elején is írtam, helyre került a telóval a geometria, élmény volt vele terepezni, a hátsó rugózás pedig nagyon aktív, amit imádok, sokszor felfelé sem kapcsoltam be a lockout-ot, úgyis lassan megyek, akkor meg inkább simítsa ki az utat. A Nobby Nic eleve jó választás volt erre a terepre, kiválóan tartott a kanyarokban és a fékezhetőséggel sem volt gond. A 100 mm-es rugóút bőven elegendő maratonozásra és tempósabb túrázásra durvább terepen is. A hátsó rugóstag kicsit eltérő karakterisztikájú mint a Recon teló, de megfelelő beállítással közel összhangba lőhetőek. Mondhatjuk azt is, hogy a tag felsőbb kategóriás mint a villa, ezért finomabban mozog mint a Recon, amit inkább akkor érezhetünk, ha nagy tempóval lejtőzünk köves terepen. Egyáltalán nem zavaró, de rutinos bringásnak kiszúrható.

Kiváló túratárs

Az Azawakh merevségével nem volt gond, pedig hátul sima gyorszáras a tengelykapcsolat, ami ma már elég ritka ebben a kategóriában, viszont a 650B kerekek nem feszegetik annyira, mint a 29-es tenné. A váltórendszernél érdekes, hogy mennyire finomabban, könnyedebben vált még mint az XT vagy XTR, úgy látszik a Deore családot nem érte még el az „elsramosodás”. Imádtam váltogatni vele és a 30 fokozat lehetőséget is adott rá, hogy mindig ideális legyen a pedálfordulat.

A mozgása kifinomult

Persze mindig a végére marad, hogy megéri-e megvenni? Azt mondom igen. Sőt, jobban megéri mint a 33-as csúcsmodellt, mert ár/érték arányban itt többet kapsz. Aki RS-1 „szinten” keresgél bringát az úgyis más ligában játszik, viszont ebben az 500.000 alatti kategóriában nagyon jó a felszereltsége, a geometria is rendben van, az alkatrészlistába pedig nehéz lenne belekötni. És egy plusz érv, hogy vedd a hazait, hiszen a Baddog teljes egészében hazai termék.

Elérhetőség:https://bad-bike.hu/termek/azawakh-30/

Ajánlott fogyasztói ár: 465 000 Ft

vázméret

42 cm, 46 cm, 50 cm

kerékméret

27,5

sebességfokozat

30

vázanyag

6061 Alu

villa

Rockshox Recon Silver

kormánycsapágy

FSA Orbit 1,5E NO 57E

hajtómű

Shimano Deore FCM612

hátsó váltó

Shimano Deore RDM615

első váltó

Shimano Deore FDM612

hátsó váltókar

Shimano Deore LM610

első váltókar

Shimano Deore LM610

fék

Shimano Deore AM506

fogaskeréksor

Shimano Deore HG50

első agy

Shimano Deore M618

hátsó agy

Shimano Deore M615

felni

DT Swiss 466

kormányszár

FSA Omega

kormánycső

FSA XC 267 740

nyereg

Selle Italia X1

abroncs

Schwalbe Nobby Nic

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.