Aki hazai átlagkeresettel rendelkezik, de szeretne pedelec bringát magának, annak vagy be kell érnie egy Távol-Keleti kétes minőségű cuccal, vagy pedig mélyen a pénztárcájába kell nyúlnia. Ok, nem mondom ez sem párszázas ajánlat, de jelenleg a hazai kínálatban a legkedvezőbb árú Bosch rendszerrel szerelt fullosan felszerelt trekking kerékpár!
Az esetek 90%-ában nem nézem meg a pontos vételárát a tesztbringának, hogy semmiképpen se befolyásoljon menet közben még tudat alatt sem. Itt is így tettem, így csak most ahogy nekikezdtem a bevezetőnek, akkor lestem rá a gyártó weboldalára. Már elsőre is gyanús volt, hogy hatossal kezdődik az árcédula, ezért megnéztem a konkurenseket, és bizony Bosch rendszerrel szerelt NEM AKCIÓS trekking kerékpárt nem találtam ennyiért. Jobban nem néztem át a specifikációkat, pedig a Baddog Akitán nincsen spórolás!
A váz megállná a helyét bármilyen „nagynevű” világcég matricájával is. Ma divatos hajlított alsó és felső cső, rejtett kábel elvezetés, tapered fejcső, matt fényezés, színben passzoló teló, egyszóval patent minden ezen a téren. Alapanyaga 6061-es alumínium és sikerült nem atom merevre tervezni a hátsó háromszöget, hanem kellemes hagyományos trekkinges. Sajnos valami oknál fogva a legtöbb gyártó túltervezi a vázat érthetetlen okokból főleg egy trekking esetében. Pedig sokkal többet nem kap sem a váz sem az alkatrészek mint egy átlagos gépen.
A meghajtásról a Bosch Active Line pedelec szett gondoskodik, ami a belépő cucca a német gyártónak (bár itthon készül Miskolcon), persze ettől még ugyanolyan jó mint a többi, csak kicsit kevesebb a nyomaték. Ami még így is bőven elegendő, hiszen egy klasszikus trekking kerékpárról van szó, amivel az esetek nagy részében A-B-be közlekedünk, esetleg néha 1-1 hosszabb túra hétvégenként. Persze a „szokásos” négy rásegítési fokozat itt is megvan, melyet egy Intuvia kijelzőn követhetsz, és persze távvezérelheted kényelmesen a bal markolat mellől. A 400 Wh-s akkumulátor némi óvatosságra int a hegyek között, de síkon a 100 km-t simán meg tudod vele tenni ECO módban. Persze a Turbo-tól mint egy mozdony, de azért eszi is az akkut.
Váltórendszere az új 9 fokozatú Shimano Acera, ami immáron teljes értékű szett, ugyanis nagyot fejlődött az elődjéhez képest. Könnyedén vált még terhelés alatt is, és a hátsó sor kiosztása szintén tetszett. Az áránál említettem, hogy fullosan felszerelt. A fékrendszer is Shimano (M447), nem spóroltak ezzel sem, pedig sok gyártó ide valami nagyon belépő OEM cuccot rak, ami ugyan arra jó, hogy kipipálják a hidraulikus tárcsafékkel felszerelve rubrikát, de igazából kívánnivalót hagynak maguk után.
Ehhez még hozzá kell venni az alumínium csomagtartót, és például az SKS sárvédőket. Gondolhatnád, hogy mit kell emlegetni egy nyamvadt sárvédőt? Ha mentél már pár tucatnyi trekkinggel akkor tudhatod, hogy baromira idegesítő mikor folyamatosan zörög valami a sárvédőnél, vagy éppen mindig elállítódik és hol a gumiba ér bele, hogy leesik róla valami mindössze azért mert egy 10 centtel olcsóbb gagyit tettek rá.
Viszont ennél is fontosabb extra a lámpaszett, ami egy Trelock LS592-es első és egy Trelock Duo LS611 hátsó modellből áll. 15 LUX-nyi fényereje bőven elegendő a városba, sőt lassú tempónál akár közvilágítás nélküli helyekre is. A hátsó lámpa fénye döbbenetesen messziről látszik, és persze mindkettő az akkumulátorról kapja a „delejt”, így álló helyzetben is világítanak. Az integrált lakat vicces dolog önmagában, de ha viszel magaddal mondjuk egy KryptoFlex 410-es hosszabbítót, akkor a teljes bringát lekötheted vele, és a tolvaj majd keres olyan bringát amit könnyebb ellopni.
Azt hiszem mindent sikerült sorra venni, ami lényeges, bár most a menettapasztalatokban azért kitérek még egy-két alkatrészre. Nyilván a Bosch rendszer ereje nem lepett meg, tucatnyi ilyennel szerelt bringával mentem már, így viszont legalább tudtam milyen fokozatban mennyire szabad hajtani. Mivel 10 km-re egy hegy közepén lakom, ezért sokáig robogóval szaladgáltam le a boltba, ha csak pár dolog kellett. Az autó be sem melegszik ezen a távon, meg felesleges környezetszennyezés még esőben is. A középkategóriás motoros ruha sem ázik át 2×10 perc alatt. Most viszont ezzel oldottam meg a kérdést, hiszen lefelé alig hosszabb az út időben, és mégiscsak van némi mozgás a napban. Ügyintézéshez és kb. mindenhez az Akitával mentem. Boltba felcsattintottam a két oldaltáskát, abba az SOS cuccok mindig belefértek, és a súly sem számított.
Igazából erre is tervezték. A 2×10 km miatt akár végig „turbo” módban is lehetett haladni vele, és még ebben az esetben is négyszer meg lehetett tenni az utat. Ha arra volt szükség, akkor szépen felöltözve egy izzadtságcsepp nélkül értem haza, vagy a célhoz, de amikor „edzeni” akarsz, akkor taposhatod is „eco” módban. Azért voltak meglepett országútis arcok mikor 23-mal az emelkedőn csak a „helló, balról” után vették észre, hogy elektromos bringa ugrott fel rájuk. Oldaltáskákkal 🙂 Sőt 20-as tempót még gyerekkel a gyerekülésben is tud, így ha csak az volt eddig a kifogás a szabad levegős mozgás ellen, hogy a nap elején vagy végén nem tudsz felmenni az emelkedőn, akkor itt a megoldás!
A Suntour NCX teló trekkingesen szépen mozog, sokat nem kell várni tőle, a kátyúkra okés, sajnos előfeszítése nem állítható, ellenben lockout van benne. A gyári műanyag pedálok arra jók, hogy ne hiányozzanak átadáskor a bringáról, én viszont rögtön kérnék rá valami rendes tartós, merev fémet. A kormány ergonómikus hajlítású, egyébként nagyon kényelmes darab.
Viszont ha az enyém maradna a bringa, akkor valamit kezdeni kellene a pozíciójával. A bringa sajnos csak 48-as és 52-es méretben készül, és ez a nagyobbik volt, mégis nagyon rövid a felsőcsőhossz a 177 centis magasságomhoz (szerintem 180 fölöttieknek egyáltalán nem lesz jó). Túlzottan elöl van a súlypont és lent a kormány, sokat kellett támaszkodnom a karjaimmal ami főleg lejtőn volt fárasztó már rövid úton is. Pedig nem rövid a stucni és két hézagoló is volt alatta. Legalább egy mérettel hosszabbra és meredekebbre kellene cserélni, hogy kényelmes legyen. De nagyjából ennyi amit negatívumnak fel tudok hozni, viszont vásárláskor minden jobb bolt orvosolni tudja.
És hát ennyi pénzért (649.900 Ft) maximálisan kiérdemli az ajánlott vétel címet. Ennél csak kevéssel, vagy lényegesen többért tudsz venni Bosch rendszerrel készült bringát, és azért még ott is érdemes végigmazsolázni a specifikációt, pont a fent említett „apróságok” miatt! Ja igen, és ha nem említettem volna, akkor olvassátok el a gyárlátogatásról készült cikkünket, mivel hazai tervezésű és gyártású a Baddog Akita Nem máshol készül mint Tószegen az Accel-Hunland gyárában ahol sok-sok világmárka születése zajlik évek óta.
Gyártó: Accel-Hunland Kft.
Elérhetőség: http://bad-bike.hu
Kereskedők: http://bad-bike.hu/hu/kereskedok
Specifikáció: http://bad-bike.hu/hu/e-bike/40-akita.html
Ajánlott fogyasztói ár: 649.900 Ft
Súly: 23,2 kg