fbpx

ATom blog: Curtis Odon – a küllőperem mestere

Vannak helyzetek, amikor nem észérvek alapján választ az ember. Például amikor szerelmes lesz. Ez is valami hasonló lehet.

BikePro.hu Blog_2325

A legtöbb agy küllőpereme egyszerű, mint a sárga tányér. Karima, néhány lyuk, és ennyi az egész. Ráadásul minél kisebb, annál könnyebb, és olcsóbb is. Sokan szeretik a könnyű, és olcsó kombinációt. A gyártók is. De vajon hajlandó lennél-e fizetni, egy nehezebb, jelentősen drágább verzióért, ha az pusztán „csak” sokkal szebb?

BikePro.hu Blog_2323

Én valamilyen oknál fogva csipázom ezeket a széles peremű agyakat, mint amilyen a Curtis Odon. Pedig tudom, hogy jelentősen nehezebb. Vagy ha lekönnyítik, akkor rugalmasabb, mint az alacsony perem. De bármit is tesznek vele, mindenképpen sokkal drágább. De egyszerűen annyira szép.

BikePro.hu Blog_2324

Néhány „okosság” azért van ezekben az agyakban is. A legfőbb, hogy ezek is 3 részes agyak, tömören a lényeg: nem kell értük elfaragni 1,5 kilónyi alu tömböt, több óra alatt, mivel a perem és az agytest külön részből áll, ami így nagyságrendekkel egyszerűbben és olcsóbban gyártható. A másik okosság, a viszonylag kis tengelyátmérővel operáló, de éppen ezért hatalmas, és könnyen gördülő golyókat alkalmazó csapágyazás.

Curtis Odom tengelyanya és csapágy

Egyetlen nagy tengelyátmérővel, és apró golyós, vékonygyűrűs csapággyal bíró agy sem gördül annyira könnyedén, mint ez a csapágyazási rendszer. A harmadik pedig nem annyira okosság, mint inkább szakmai igényesség. Érdemes megszemlélni a csodás lekerekítésekkel, és lyukakkal bíró tengelyanyákat is. Nem. Nem a súlycsökkentés miatt ilyen. Egyszerűen azért, mert baromira jól néz ki.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo