A kerékpárpiac szereplőinek és a legnagyobb alkatrészgyártóknak címzett nyílt levélben próbálja egy spanyol forgalmazókból és kerékpárboltosokból álló tömörülés rávenni az érdekelteket, hogy ne szolgálják ki alkatrészekkel a világ szinte összes országába szállító nagy webshopokat.
A kampány élén egy Christian Tidow nevű úriember áll, aki az általa képviselt kereskedők álláspontját az www.antichainreaction.com honlapon fogalmazza meg. Itt konkrétan azt olvashatjuk, hogy a nemzeti piacokon tevékenykedő forgalmazók és kiskereskedők egyre kevésbé tudnak, illetve nem is igazán akarnak versengeni az immár a világ minden szegletébe postázó nagy online webshopok ellen.
A nyílt levél szerint ez már csak azért sem lehetséges, mert a kereskedőnek/forgalmazónak a raktározás, a bemutatótermi vagy bolti promóció, a termék a helyi piacon történő marketingelése konkrét költségekkel jár, amit valahonnan ki kell termelni. Mindemellett méltánytalannak tartják, hogy a nagy alkatrészgyártók a márka és az egyes termékek népszerűsítése érdekében végzett promóciós tevékenységüket nem becsülik meg. Szerintük, ha megbecsülnék fáradozásaikat, akkor nem szolgálnának ki olyan webshopokat, akik az ő „felségterületükön” terítik töredékáron a hivatalos helyi forgalmazóval is rendelkező termékeket.
Egyértelmű bűnösök is kikiáltásra kerülnek: az alkatrészgyártók (az előzőekben ismertetett okok miatt), illetve a kerékpáros média, akik helyet adnak a globálisan terjeszkedő webshopok hirdetéseinek. Diszkrét fenyegetés is elhangzik: „Ez elfogadhatatlan, én nem engedhetjük meg, hogy ez továbbra is így folytatódjon.” Aztán a nyílt levél legvégén a szerző egyben ki is húzza a méregfogát az egész történetnek, amikor fontosnak tartja leszögezni: „A fogyasztó ott vásárol, ahol akar. Egy adott márka, forgalmazó vagy bolt bármit szabadon eladhat vagy vásárolhat bárkitől.” Ez némileg ellentmondásban áll a nyílt levél korábbi megállapításaival.
Érdekes adalék, hogy bár a www.antichainreaction.com konkrétan nem nevez meg első számú közellenséget (a honlapcím persze árulkodó lehet), a jelen hír alapját képező Bike Europe szakmai portál által publikált cikk viszont egyértelműen az ír Chain Reaction Cycles webshop elleni támadásnak véli a dolgot. Ennek ellenére tévesen „chainreaction.com” nevet említenek a címben és a szövegben egyaránt, amit a nemzetközi média egy része egy az egyben át is vett. A kérdéses domain mögött viszont egy amerikai kiskereskedő áll, így ezzel okoztak egy kis pluszmunkát szegény mit sem sejtő boltosnak… A valószínűsíthető címzett, a Chain Reaction Cycles amúgy egy immár 25 éves vállalkozás, amely egy kis családi tulajdonú kerékpárboltból nőtt mára a világ legnagyobb bringás webshopjává.
Ennyit mára a kerékpáripari bulvár világából.
Forrás és fotó: www.bike-eu.com