fbpx

A sötét lovag: Kuota K-Uno Di2 SLE kerékpárteszt

A Kuota név hallatán a nagy körversenyek követőinek az AG2R profi országúti csapat jut az eszébe. A francia gárda idén váltott Focus kerékpárokra, de John Gadret és társai sokáig használták az olasz gyártó, a Kuota, Kom típusú országútijait. Kíváncsian vártam milyen a cég tavaly piacra lépő vázszettje, a K-Uno, a Shimano elektronikus váltórendszerével.

a

Kuota K-Uno Ultegra Di2

A vázszett bemutatása:

A K-Uno váz a gyártó leírása szerint kevésbé versenyzésre optimalizált geometriával rendelkezik, mint a profik által használt Kom, mégis bátran ki merem jelenteni, hogy akár a legkomolyabb szinteken is megállná a helyét úgy, hogy semmilyen téren nem kell kompromisszumot kötnie használójának.

a

olasz vonalak

A sloping geometria nekem kifejezetten kedvezett, 54 cm-es vízszintes felsőcsőhöz 51 cm hosszú nyeregvázcső párosult (csőközéptől-csőközépig). A 73,5°-os fejcsőszög megszokottnak mondható, míg a 402 mm rövid láncvillák a sprinteknél jönnek jól. A váz tömege mérettől függően 900 gramm körül alakul, míg a villa 360 grammot nyom a mérlegen.

a

brutálisan merev középrész

A váz carbon monocoque első háromszöggel készül, láthatóan aerodinamikai szempontokat is figyelembe vettek a formák kialakításánál. A bowdenek belül futnak és Di2 rendszer fogadására is alkalmas. Itt jegyezném meg, hogy nagyon jó ötletnek tartom, hogy a Di2 akkumulátor a nem hajtás oldali láncvilla aljára került. Minél lejjebb kerül ugyanis, annál lejjebb van a kerékpár súlypontja.

a

akkumulátor a bal láncvilla alján

Lehet, hogy az a 71 gramm nem befolyásolja kardinálisan a viselkedést menet közben, de az elv dicséretes. Ami még szembetűnő a vázon, a középcsapágy tájékán igen komoly átmérők vannak, nyilván a hajtási merevséget hivatottak növelni. Az egyenes villa tapered (1-1/8″  –  1-1/4″) nyakcsővel rendelkezik.

a

nyeregcső-befogás: kétoldali bevágással

A vázszett bemutatása során, olasz termékről lévén szó, nem véletlen hagytam a végére a dizájnt. Mind a képeken, mind pedig valóságban elegáns és gyönyörű a matt fekete fényezés fehér és ezüst feliratokkal. Komoly birtoklási vágyat képes kelteni az érdeklődőben anélkül, hogy akár egy métert is megtett volna vele. Autós analógiát véve, egy matt fekete Lamborghini Aventadorhoz tudnám hasonlítani a Kuota K-Uno-t.

a

Mavic Mavic-kal

Felszereltség:

Számomra ez volt az első alkalom, hogy elektromos váltószettel szerelt kerékpárt tesztelhettem. Az Ultegra Di2 alkatrészek működésére semmi panaszom nem lehetett. A fékváltókaron alsó-és felsőfogásból is jól elérhetőek a váltógombok, pár perc megszokási idő után élmény használni. Nincs melléváltás, nincs „gondolkodás” két fokozat között, csak precíz, finom kapcsolások. Ha nagyon bele akarok kötni, talán az első váltó működése tűnt nekem kicsit lassúnak, a hagyományos mechanikus átdobókéhoz képest.

a

full Ultegra

A legfőbb hátrány a rendszer tömege, de egy ilyen mértékű újítás esetén szerintem szemet lehet hunyni a pár plusz gramm felett, főleg úgy, hogy egy mechanikus szettel az UCI limitet (6.8kg) közelítené a bringa. Az Ultegra szett többi eleme is nevéhez méltóan, hiba nélkül tette a dolgát, a kompakt áttételezést (50-34) én hagyományosra cserélném, lejtmenetben többször elforgott az 50-11.

a

Kompakt áttételezés

A tesztkerékpár Mavic Cosmic Carbone SLE kerekekkel és Mavic Yksion gumikkal volt szerelve. Sajnos a teszt napján erős szél nehezítette dolgunkat, így ezek a magas peremes kerekek nem voltak ideálisak a körülményekhez. Ettől függetlenül Ausztria útjain valószínűleg én is bevállalnék egy ilyen jellegű kerékszettet, egyrészt, mert nagyon jól illik a vázszetthez, másrészt, mert 35 km/h fölött érezhetően elkezd „működni” az aerodinamika.

a

funkcionálisan és szépen ívelt támvillák

Ha itthon használnám a bringát, Ksyriumra esne a választásom, az utak állapota miatt. A Mavic gumik hihetetlen jól tapadtak, köszönhetően anyaguknak és a teljesen slick futófelületnek. A kiegészítők igényes darabok, a nyeregcső a vázzal harmonizáló dizájnnal, valamint egy csavaros nyeregrögzítéssel rendelkezik. A Selle Italia SLR nyereg nekem telitalálat. A Deda kormány és kormányszár minőségi alkatrészek, kényelmesek és szépek.

a

belül vezetett kábelek

Menet közben:

Minden rajta és vele töltött perc élmény. Az emelkedőkön könnyedén haladhatunk, biztosak lehetünk benne, hogy minden általunk leadott watt az előrehaladást szolgálja. Sprinteknél nagyon könnyen megindítható, nem éreztem hajlongást se a középcsapágy, se a villa felől. Ami kifejezetten meglepett, hogy lefele mennyire stabil. Két év után először ültem országúti bringán, és amúgy sem vagyok tapasztalt ebben a szakágban, de pár kanyar után gyakorlatilag vakon megbíztam a bringában a hajtűkanyarokkal tűzdelt szerpentinen.

a

Hamar meg lehet szokni…

Az irányítás tökéletesen precíz, pontosan arra ment, amerre szerettem volna, a kanyarba való bedöntésekre is teljesen úgy reagált, ahogy számítottam. Gyakorlatilag pár kanyar után tapasztalt és magabiztos lettem a bringán, olyan szituációkat be mertem vállalni, az igen erős oldalszél ellenére, ami elég komolyan lökdöste a magas peremes kerekeket, amiket előtte országútival soha. Úgy gondolom, mindent elmond, hogy jobban élveztem az országúti bringázást e napon, mint a montizást előtte nap, szintén egy csúcs kategóriás géppel, pedig 7 éve versenyzem mtb-vel.

a

Selle Italia SLR nyereg

Kinek ajánlanám?

Mindenkinek, aki egy szép, egyedi és kiváló kerékpárt szeretne, amivel nem csak menni, de ránézni is öröm. Hobbi versenyzőknek, akik megengedhetik maguknak ezt a luxust kiváló választás lehet a kényelmes, mégis merev váz a szinte karbantartásmentes szettel. A top versenyzők a kompakt hajtókar cseréjével tehetik még élesebb fegyverré a K-Uno-t. Szerencsére a felszereltség viszonylag rugalmasan változtatható Michi Knopf kerékpárüzletében, így a leendő vásárló biztosan megtalálja számítását.

a

A Dedánál nehéz jobb kiegészítőket választani, a Zero 100 kormány hajlítása is kiváló!

A tesztelt kerékpár az ajánlott fogyasztói árhoz képest jelentős árengedménnyel megvásárolható a korábbi cikkünkben bemutatott Radwelt Michi Knopf kerékpárboltban.

InfoBox:

Gyártó: Kuota Bicycle Composite Technology -Albiate (MI), Olaszország
Forgalmazó: Radwelt Michi Knopf -Mattersburg, Ausztria, további információk a  www.radwelt.co.at  weboldalon és a Facebook page-en: https://www.facebook.com/pages/RADWELT-MichiKnopf/115295081890253
Vázgarancia: 3 év
Vázméretek: XS, S, M (tesztelt), L, XL, XXL
Ajánlott fogyasztói ár: 1.650.000 Ft

Műszaki adatok:

Váz: Kuota K-Uno karbon “M”
Villa: Kuota karbon, egyenes, tapered nyakcsővel (1-1/8” – 1-1/4”)
Fékek: Shimano Ultegra BR-6700
Lánc: Shimano Ultegra 10s CN-6701
Hajtómű: Shimano Ultegra 172,5 mm karhossz, 50-34
Középrész: Shimano
Első váltó: Shimano Ultegra Di2 FD-6770
Hátsó váltó: Shimano Ultegra Di2 RD-6770
Fékváltókar: Shimano Ultegra Di2 ST-6770
Fogaskoszorú: Shimano Ultegra CS-6700 10s
Akkumulátor: Shimano SM-BTR1
Kormány: Deda ZERO100 WH
Kormányszár: Deda ZERO100 BL
Kerekek: Mavic Cosmic Carbone SLE
Nyereg: Selle Italia SLR XP
Nyeregszár: Kuota karbon 27.2
Első gumi: Mavic Yksion Griplink 23mm
Hátsó gumi: Mavic Yksion Powerlink 23mm

Geometria:

Geometria táblázat
Geometria táblázat

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo