fbpx

Shimano STEPS Pedelec szett 2014-ben – Új képanyaggal

Meglepő bejelentést tett a Shimano: 2014-ben a japán óriás elektromos hajtásrásegítéses, ú.n. Pedelec rendszert is kínál, amelynek már a neve is megvan: STEPS. Ez egy teljesen alkatrészintegrált E-Bike meghajtásrendszer lesz, amely tartalmazza a motoregységet, a hajtóművet, az akkumulátort, a vezérlő egységet, illetve az e-bike-specifikus láncot.

E6000_group_image
Ahogyan az összes Shimano alkatrészcsalád esetében, a STEPS rendszernél is a totális integráció és a rendszerben gondolkodás a fejlesztés vezérfonala. A szett műszakilag megfelel az uniós Pedelec rendszer követelményeinek, azaz kizárólag pedálozás közben, illetve mindössze 25 km/h-s tempóig működik a rásegítés. A szett tömege mindössze 3.1kg (akkumulátor nélkül), ami nagyon jó értéknek számít a piacon. A gyártást már meg is kezdték a BIKE&CO és a ZEG céggel kooperációban, az első limitált szériás elektromos kerékpárok hamarosan a boltokban is lesznek Németországban.

SC-E6000_ON_BIKE2
A STEPS időjárásfüggetlen, -10℃-tól +50℃-ig használható, de tárolni akár -20℃-os hőmérsékleten is lehet. Az elektromos kerékpárokhoz való szett 36V-os feszültségen üzemel, névleges teljesítménye 250W. A Pedelec szabvány viszont lehetővé teszi a 250W fölötti csúcsteljesítményt is, ami csak rövid ideig lehet jelen, például elinduláskor: így a STEPS 500W-ot tud „csúcsra járatva”. Háromféle üzemmódot tud: ECO módban 120 km-es hatótávolságot tesz lehetővé, NORMAL módban ez 100 km-re csökken, a dinamikus városi közlekedéshez ideális HIGH módban 80 km-t tehetünk meg vele. A STEPS központi vezérlő egysége az akku töltöttségéről, a megszokott távolság- és időadatokról, illetve a rásegítési fokozatról is visszajelzést ad.

BT-E6000_SM-BME60_ON_BIKE
A STEPS akkumulátora 418Wh-s teljesítményű, a teljes töltési idő 4 órát vesz igénybe. Kétféle akkuval lesz kapható: egy alsócsőre szerelhetővel, de egy hagyományos csomagtartós kivitel is elérhető. 1000 töltési ciklust biztosít a Li-Ion akkumulátor, de a motoregység még ez után is képes 250Wh-t tud nyújtani, legfeljebb a hatótávolság csökken valamelyest. A motor 50Nm-es nyomatékkal rendelkezik, ami egy nagyobb fajta robogónak felel meg, bár a végsebesség kétségtelenül nem ugyanaz! A tökéletes vezérléshez a STEPS nyomaték-, fordulat-, hajtóműpozíció- és sebességszenzort is alkalmaz. A rendszert természetesen össze lehet kötni a DI2 Alfine 11 sebességes agyváltóval, a vezérlő pedig váltáskor pillanatra visszaveszi a teljesítményt, hogy ne terhelje túl az agyváltó mechanikáját! A komplett PC-s diagnosztikai rendszer a Dura Ace, és Ultegra DI2 rendszerekből megismert E-tube kábeleken zajlik, és itt tudunk a rendszeren finomhangolni, firmware-t frissíteni.

Forrás: Shimano

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo