Az Ironman világbajnokságnak 1981 óta a “Nagy Sziget” Kailua-Kona Bay partszakasza ad otthont októberben. Idén is közel 30.000 induló áll rajthoz az év legkeményebb versenyén. Amilyen jelentős a hegyikerékpáros világban a Sea Otter Classic, vagy országúton a Tour de France, olyan kiemelt figyelmet szentelnek a kerékpárgyártók ennek a triatlon versenynek. Speciális festések, új bringa bemutatók övezték ezt a hetet a helyszínen. Ezekből az időfutam/triatlon bringákból szemezgettünk most!
Nem lenne illdomos mással kezdeni mint a tavalyi győztes Sebastian “Sebi” Kienle Scott Plasma gépével, amire SRAM Red eTap elektronikus váltórendszer került. Ezeknél az aero gépeknél különösen jó, hogy nem kell kábelezni, mert a dupla váltókarok miatt (a könyöklőn is van) ez bonyolult feladat. Sebi Zipp 808 Firecrest kerekeket választott a versenyre elöl Conti Grand Prix 4000, hátul Grand Prix TT gumikkal. A vázon izotóniás italos aero kulacs, a nyereg mögött pedig két sima vizes lesz a versenyen, plusz a “homlokcsővet” és a felsőcsövet is kihasználja frissítők elhelyezésére.
A felsőcsövön található tárolódobozban foglal helyet a szett vezérlőegysége, és a 180 km-es távhoz szükséges zselék, szeletek.
A 2014-es női győztes Mirinda “Rinny” Carfrae Felt IA FRD-je szintén SRAM Red eTap szettel épült össze. Rinny kormányra szerelt aero kulacsot visz magával, a nyereg mögött pedig egy kulacs van csak.
Hawaiin volt a bemutatója a Canyon Speedmax CF SLX űrhajónak, ami lassan közelebb áll a halálcsillaghoz mint egy TT géphez. Jan Frodeno fog a nyergében indulni, egy integrált, és egy hátsó kulaccsal. Kormánynak az ezerféle módon beállítható Zipp Vuka Race kormányt használja, váltórendszerből pedig megint csak Red eTap került rá.
Ahogy látható a SRAM/ZIPP alkatrészek nagyon nagy arányban vannak a versenyzői gépeken, ezért az amerikai cég is kiemelt supportot biztosít a versenyzőknek a helyszínen.
Heather Jackson először indul profi kategóriában és erre a nemes alkalomra a Cannondale egyedi maori mintás festésű Slice géppel lepte meg, mechanikus Dura Ace szettel. Hogy is fogalmazzunk… nem hétköznapi látvány!
A dán Michele Vesterby Slice triatlon bringája sem egyszerű kinézetű, bár közelebb áll a szériához a Vision Metron 55-os kerekekkel, és Dura Ace Di2 szettel.
Andy Potts Kestrel 4000-es bringája szinte ismeretlen itthon. Érdekessége, hogy gyakorlatilag nincsen ülőcsöve, a középrésztől indul ugyan egy összekötő darab, ami a kerék tetejénél találkozik a támvillával.
Az új CUBE C:68 nyergében indul Andy Raelert. A bringában aránylag kevés a fém és az üléspozíció sem a halandóknak van beállítva. De 180 km-en az áramvonalasság sokat számít!
Meglepő az Ironman világában egy Lampre Team festésű Warp TT időfutam Merida, de Leila Kuenzel ezzel áll rajthoz. Ha a World Tour versenyekre jó volt, akkor itt is helyt fog állni. Érdekes hogy karbon Fulcrum kerekeken gurul, de “csak” Ultegra Di2 szett van rajta.
Cait Snow Quintana Roo márkájú triatlon kerékpárja szintén nem jön szembe itthon velünk. Főleg Dura Ace Di2 szettel, magas falú karbon kerekekkel, és SRM wattmérővel.
Mareen Hufe már az új ROSE Aeroflyer nyergében áll rajthoz, amiről mi is írtunk a nyáron!
A svéd Fredrik Kroneborg Cervélo P Series gépéért sokan odaadnák valamelyik szervüket. A ZIPP karbon kerekes csoda Rotor hajtóművel, és “nutrition box”-szal is fel van szerelve.
Luke Bell Giant Trinity-je sem csúnya látvány Dura Ace Di2 szettel, Rotor wattmérős hajtóművel, és a forradalmi Qrings ovális tányérokkal.
Douglas Scott Új-Zélandról érkezett a babakék Specialized Shiv S-Works-ével. A különösen alacsony légellenállású bringát az amerikai cég a saját szélcsatornájában tervezte, és a projekt feje Mark Cote volt aki maga is aktív triatlonista. A vele készült interjút ITT olvashatod!
Szintén érdekes szerzet a Dimond Premium mellyel Jordan Rapp áll rajthoz. A felsőrész kicsit hasonlít a régi Softride bringák kialakítására. Valószínűleg kényelmes lehet. SRAM Red szettet, ZIPP 808 kerekeket és Quark wattmérő rendszert szereltek rá. Érdekes hogy nem 23 mm-es, hanem 25-ös gumikkal indul, pedig nem a rossz útjairól híres a sziget és a vázkialakítás is komfortos.
Nem mai “csirke” az amerikai Jenny Lorenz, de a Project One Trek Speed Concept rombolója elég impozáns. A zselétől a szeletekig mindennek van egy kis aero doboza, a kulacs pedig a kormányon foglal helyet.
Tim O’Donnell Speed Concept 9.9-ese is spéci festést kapott. A Brazíliai Ironman-en sikerült 8 óra alá mennie, de ahhoz azért szerencse is kell, hogy itt megdöntse Craig Alexander 8:03:56-os idejét!
Sok híres ember Ironman-ezik, gondoljunk csak Jenson Button Forma1-es világbajnokra, vagy Gordon Ramsay-re a híres “káromkodós” sztárszakácsra, aki szintén kvalifikálta magát erre a versenyre. A képen Katherine Kelly Lang látható aki a főleg amerikában ismert Gazdagok és szépek sorozat egyik főszereplője.
Az Ironman nem csak a fiataloké! Lew Hollander a 85-89 éves korosztályban áll rajthoz ennek a Cervélo P2-nek a nyergében. Nem egy top kategóriás bringa a mezőnyben, de azért elfogadnánk a ZIPP kerekekkel, és a külső akkus Dura Ace Di2 szettel is 🙂
Az igazi dél-afrikai nevű Manfred Reinhart is az idősebb korosztályba tartozik, de még mindig elég gyors Hawaii-hoz. Ebben segítségére van a Bianchi triatlon bringa a méregdrága, de ultrakönnyű Lightweight karbon kerekekkel. A Campagnolo szett nem gyakori látvány a triatlonban, ő mégis erre tette le a voksát.
Mire ezt a cikket olvassátok, már nagy eséllyel be is futnak a versenyzők a célba, és kiderül kinek a bringája volt a leggyorsabb!