fbpx

2016 KTM Scarp Prestige: Egy másik dimenzió

A cikk címe teljesen helytálló. Ez a bringa egy másik dimenzió a tavalyi… azaz idei bringához képest. Teljesen átdolgozták a KTM Scarp hátsó felfüggesztését és egy merőben más illetve új gépet kaptunk. Beleszerettem!

KTM Scarp 29" 2016

KTM Scarp 29″ 2016

Ahogy a 2016-os palettát bemutató cikkünkben már megírtuk: lecserélték a teljes össztelós xc/maraton szériát, azaz a Scarp, és Lycan modelleket. Szerencsére a 2016-os bringák közül az új Scarp tesztelhető is volt. Mivel nemrég én teszteltem az új Ninety Six-et, ez pedig ugyanaz a kategória, ezért megnyertem ezt is. Örömmel. Bár elsőre szívesebben mentem volna a 160-at mozgó Lycan LT-vel, de aztán egy percét sem bántam!

Bár elsőre szívesebben mentem volna a 160-at mozgó Lycan LT-vel, de aztán egy percét sem bántam!

Bár elsőre szívesebben mentem volna a 160-at mozgó Lycan LT-vel, de aztán egy percét sem bántam!

A Eurobike Media Days környezete ideális volt egy vérbeli xc/maraton bringa teszteléséhez. A Fleckalm Trail ugyanis a 2013-as maraton világbajnokság pályájában is benne volt, illetve állandó része a Kitzalp Bike maratonnak is. Itthoni léptékkel nehéz elképzelni azt a hét kilométert, amin nem kevesebb mint 1000 méteres szintkülönbséget találunk. Lefelé. Itthon 1 kilométernyi ilyen pálya is alapos felzúdulást okozna bármelyik maraton mezőnyében. Ez nagyjából 20 percnyi ereszkedést jelent. Ha valahol, akkor itt le lehet tesztelni az irányíthatóságot, és a rugózást.

átdolgozott felfüggesztés

átdolgozott felfüggesztés

A KTM Scarp Prestige-nek teljesen megváltoztatták a vázát, új hátsó lengőkar-rendszert kapott, ami most már nem a középrészhez kapcsolódik, hanem a felsőcsőhöz. A támvilla és a felsőcső egy vonalban van, és ehhez igazodik a rugóstag is. Ez jobb rezgéscsillapítást és lineárisabb mozgást kínál.

kevésbé narancssárga, de ütős KTM

kevésbé narancssárga, de ütős KTM

[nextpage title=”Rugóstag” ]Please insert your text here![/nextpage]

A rugóstag nem a link hátsó két forgáspontja közé van bekötve, mint általában, hanem az alsó csavarhoz. Így a mérnök szerint még érzékenyebb lesz a Straight Line Link névre hallgató rendszer. A tapered fejcső szöge laposabb lett, javítva nagy tempónál az egyenesfutást, és kezelhetőséget. 148 mm-es papucstávolságot alkalmaztak, így 21%-kal merevebb lett a hátulja az előző generációhoz képest. Ülőcsöve „dropper post ready”, vagyis fogadni tudja nem csak a leengedhető nyeregcsöveket, hanem azok kábelezését is. 

RS 1 USD villa

RS 1 USD villa

A tesztelt Prestige modell felszereltsége minden igényt kielégített, azonban nem a végleges specifikációt tartalmazza, ezért a fotókat a Prime kivitelről készítettük, ami viszont nem volt kipróbálható. A bringában Rock Shox RS-1 teleszkóp volt, amit ugyan egyre több brinágba építenek be, mégis unikális darab hiszen horror árban kapható és USD felépítésű villa.

KTM Prime - minőségi saját logós kiegészítők

KTM Prime – minőségi saját logós kiegészítőkkel

A rugóstag Rock Shox Monarch XX, és mindkét teló a kormányról hidraulikus lockouttal vezérelhető, azaz az útja blokkolható. Ez a rendszer annyira jól működik, hogy még én is kapcsolgattam, pedig alapvetően nem használom a tesztgépeken a lockolást. Az viszont hogy egy karral megy mindkettő, nagyon kényelmes.

Az XT is tökéletesen elég

Az új XT is tökéletesen elég…

[nextpage title=”SRAM XX1″ ]Please insert your text here![/nextpage]

Teljes SRAM XX1 szettel volt szerelve a Scarp, ez alól egyedül a sor volt kivétel, ami az X01 szériából származott. Nem kell részletezni a csúcs SRAM szettet, sok-sok ódát zengtünk már róla.

x

..de azért a hátsó váltó mutatóba XTR

Már az első métereken biztos voltam benne, hogy brutálisan jó bringával van dolgom! Nagyon merev oldalirányban, még kiállva sprinteléskor is, pedig nem 60 kiló vagyok. A rugóstagokat blokkolva gyakorlatilag egy merevvázas bringát kapsz, a hosszú murvás emelkedőkön repülsz vele fölfelé, hiszen 10 kiló körül van az össztömege. Ha valaki nem szeret sprintelni kiállva, az én vagyok. Kivéve ezzel!

Kiállva felfelé is tetszett!!!

Kiállva felfelé is tetszett!!!

A hátsórész valami istentelenül jól sikerült! Valóban teljesen más liga mint az idei modellnél, ami csak simán jó, mint a legtöbb fullynál. Elöl 100 mm-t mozog, hátul pedig 90-et, de érzésre teljesen más a helyzet. Simán 100-120-nak érezni a hátulját, főleg ha 30%-os SAG-et (beülést) állítasz be rajta. És miért ne állítanál, ha merevre blokkolható a mozgása? Nagyon lineáris a rugózás, ami azért inkább a trail bringákat jellemzi mint az xc gépeket. Lefelé pedig bármit be lehet adni vele. Ha a Fleckalmon lehetett vele tempót menni, akkor nagyjából mindenhol megállja a helyét, legyen szó XC világkupáról, vagy maraton bajnokságról. A laposabbá vált fejcsőszög is sokat javított a lejtőzési tulajdonságain, stabilabb lett nagy tempónál.

XT fékek a

XT fékek a Prime változatban

Érdekes hogy a „sima” IceTech XT tárcsák az XTR fékkel párosítva ugyanazt produkálták mint a horvátországi teszünk alatt a Stereo-ban. Felmelegedve kicsit elmászott a nyomáspont, és kijjebb fogott a fék mint az emelkedő elején. Ugyanezt a Freeza tárcsával kombinálva nem tapasztaltuk. Sőt a komplett XT rendszernél sem, csak ebben a keverékben.

Speciális DT agy RS1 villához

Speciális DT agy RS1 villához

A bringa egyetlen hátránya az ára. Végleges infónk nincsen még, de 6000 EUR környékét mondtak a srácok, ami kicsivel van 2 millió forint alatt (bár a konkurensek csúcs gépein látni 1 millával drágább árcédulákat is!). Lesz belőle egy még drágább XTR Di2-s kivitel is, én azonban a képen is szereplő XT-vel szerelt Prime kivitelt venném 1.6 körül. Miért? Egyrészt azért, mert a profi versenyzőkön kívül senkinek sincsen valós szüksége az XTR, és XX1 szettek súlyára. A tudása pedig az új XT szettnek pont megegyezik az XTR-rel, és alig nehezebb nála. Nem mellékesen pedig a konkurensek nagyon-nagyon ritkán adnak RS-1 villával XT szettet. A villa pedig „must have thing”, brutálisan jó és ontosan illik a bringa designjához, ami „sima” telóval már nem ennyire harmonikus.

A 2016-os gépek beérkezéséről, és pontos árairól még nincsen információnk, de vedd fel a kapcsolatot a kedvenc KTM kereskedőddel és hamarosan rendelheted is a Scarpodat!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo