fbpx

2 millió kilométer a tavaszi Bringázz a munkába! (Bam!) kampány végeredménye

Nagy sikerrel zárult a 13. Bringázz a munkába! (Bam!) kampány: a közel 9000 résztvevő mintegy 2 millió kilométerttekert 5 hét alatt, mely a kampány történetében egyedülálló. Ez a távolság annyi, mintha valaki egész felnőtt életében minden nap egyszer elbiciklizne Budapestről a Balatonig.

BAM_MK_honlap

A Magyar Kerékpárosklub a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium partnereként évente kétszer szervezi meg a Bringázz a munkába! (Bam!) kampányt, mely idén tavasszal a Föld napján, április 22-én kezdődött és május 30-ig tartott.

A játékosok csupán 5 hét alatt 63 millió Ft benzinköltséget spóroltak meg és 300 tonna CO2 kibocsátástól óvták meg környezetünket.

Közel 200 új vállalat csatlakozott, így összesen 2200 cég vagy szervezet képviseltette magát a játékban.

A Bringázz a munkába! (Bam!) kampány üzenete országos sajtóvisszhangjának  köszönhetően széles körben vált ismertté és elfogadottá. Ma már szinte nincs olyan, aki ne hallott volna kampányról és annak céljairól: a Kerékpárosklub a kerékpáros munkábajárás népszerűsítésével is azt szeretné elérni, hogy a magyar városok még kerékpárosbarátabbak és élhetőbbek legyenek. Évről évre több ezren vesznek részt a játékban és jellemzően a játékosok 30%-a új. A tapasztalat azt mutatja, hogy azok, akik a játék hatására próbálják ki a kerékpáros közlekedést, a játék végeztével sem hagyják azt abba.

A kampány legnépszerűbb eseményét, a már hagyománnyá vált Bam! Bringás reggelit a civil szervezet önkéntesei és partnerei 14 budapesti és 24 vidéki reggelizőponton szervezték meg egyidejűleg. Május 8-án reggel több, mint 10.000 munkába biciklizőt vendégeltek meg.

A kampány idei kreatív ötlete a kerékpáros táskájának tartalmán alapult. Az otthon letölthető üres plakátra valódi tárgyakat téve a játékosok is előállíthatták saját személyreszabott plakátjukat, melyeket itt http://on.fb.me/1i1Hy0Q, a profi stúdiófotókat pedig itt http://on.fb.me/Ucjgfp lehet megtekinteni.

Bringatúrázzon az ország! A kampány zárásaként a civil szervezet kerékpártúrázni invitál. Arra buzdít mindenkit, szervezzen maga is túrákat júniusban, melyeket a Magyar Kerékpárosklub honlapján meghirdet.

A 2007 óta tartó Bringázz a munkába! kampánynak és a Magyar Kerékpárosklub szakmai munkájának fontos szerepe van abban, hogy évről évre többen választják a kerékpárt közlekedési eszköznek, hiszen a kampány minden évben több ezer munkába járót ösztönöz arra, hogy legalább a tavaszi és őszi 5 hetes kampányidőszakban kerékpárral járjon munkahelyére.

A Kerékpárosklub adatai szerint Magyarországon a népesség 47%- használja kerékpárját közlekedésre vagy túrázásra 2 hét alatt legalább egyszer. A kerékpárt közlekedésre használóknak pedig ez a fő közlekedési eszköze: 14 napból átlagosan 9.2 napon kerékpároztak.

KSH 2011-es népszámlálása alapján ma Magyarországon a népesség 3.6 százaléka, 479 210 fő használ kerékpárt munkábajárásra, ami a 3.5 millió munkábajáró 14 százaléka.

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.